Lamborghini Huracán Evo RWD: Vynovená ‘zadokolka‘ zlepšila výkon aj dynamiku

07.01.2020 12:00

Vstupná brána do sveta Lamborghini šprintuje na stovku za 3,3 sekundy a poskytuje „nefiltrovanú“ spätnú väzbu.

V porovnaní s klasickým Evom má RWD jednoduchší...
V porovnaní s klasickým Evom má RWD jednoduchší a homogénnejší dizajn prednej časti. Grafika svetiel je ale jasným znamením, že vychádza z modernizovanej verzie Huracánu. Autor: Lamborghini

Rok po premiére výrazne modernizovaného Huracánu s prívlastkom Evo prichádza rad aj na puristickú verziu RWD bez štvorkolky. Hoci je Huracán Evo RWD najlacnejším a tiež najmenej výkonným modelom zo Sant Agaty, rozhodne nejde o chudobného brata väčších súrodencov. Prináša totiž autentický zážitok z jazdy s klasickým pohonom a čo stráca na výkone, dobieha nižšou hmotnosťou. V ponuke nadväzuje na pôvodnú verziu Huracánu LP580–2, ktorá sa predstavila v roku 2015 a prvýkrát v novodobej histórii „lamba“ porušila tradíciu pohonu 4×4. Huracán sa tak stal razom konkurentom pre „zadokolky“ od Porsche, Ferrari či Aston Martinu.

V aktualizovanej podobe prináša štylistické, ale aj technické zmeny. Ale nebojte sa, o atmosférické 10-valcové srdce umiestnené pred zadnou nápravou Huracán RWD neprišiel. To ho v časoch masívneho prechodu k turbomotorom robí opäť výnimočným. A je ešte výkonnejší ako doteraz. Z objemu 5,2-litra poskytuje 449 kW a 560 Nm krútiaceho momentu. To je o 23 kW a 20 Nm viac. Hnacia sila sa dostáva k zadným kolesám opäť prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. A hoci Lamborghini tvrdí, že jeho zadokolka s rozložením hmotnosti 40 : 60 v prospech zadnej nápravy ponúka „nefiltrovanú“ spätnú väzbu a maximum priestoru pre schopnosti jazdca, elektronická kontrola trakcie nemohla ostať bokom.

Vzadu sa RWD líši najmä prepracovaným difúzorom...
Vzadu sa RWD líši najmä prepracovaným difúzorom lakovaným v lesklej čiernej farbe. Autor: Lamborghini

Práve naopak, Huracán RWD je vybavený novým systémom P-TCS (Performance Traction Control System), ktorý sa stará o maximálnu stabilitu a maximálnu možnú mieru prenosu výkonu na asfalt. V porovnaní s bežnými trakčnými systémami, ktoré vo fáze straty priľnavosti alebo stability drasticky znížia dodávku hnacieho momentu, P-TCS výkon a krútiaci moment iba zníži. Výsledkom je lepšia dynamika v priamom smere a rýchlejšie výjazdy zo zákrut. Miera zásahov je závislá od zvoleného jazdného módu systému ANIMA (Adaptive Network Intelligent Managment), ktorý sa ovláda priamo z volantu.

V cestom režime Strada sú zásahy pre vyššiu bezpečnosť intenzívnejšie, kým v módoch Sport a v okruhovom Corsa umožnia vyššiu mieru preklzu. Plynulosť korekcií sa zlepšila o 30%, preklz o 30 a akcelerácia zo zákrut o 20 %. Za takýchto okolnosti a pri hmotnosti len 1 389 kg, čo je o 33 menej v porovnaní s Huracánom s pohonom oboch náprav, šprintuje Huracán RWD na stovku za 3,3 sekundy a na dvojnásobok za 9,3 sekundy. To je zlepšenie o desatinku, respektíve o osem desatín sekundy. Maximálka stúpla z pôvodných 320 na 325 km/h. O deceleráciu sa stará brzdová sústava s priemerom kotúčov 365 na predných a 356 mm na zadných 19-palcových kolesách.

Hoci je Huracán Evo RWD vstupnou bránou do...
Hoci je Huracán Evo RWD vstupnou bránou do sveta Lamborghini, na palube rozhodne nevládnu sparťanské podmienky. Novinkou je napríklad multimediálne rozhranie s 8,4-palcovou obrazovkou. Autor: Lambirghini

Dizajn RWD čerpá maximum úprav z vynoveného Huracánu Evo, čo sa dotklo najmä grafiky reflektorov. V porovnaní so štvorkolkou disponuje prepracovanou čelnou časťou s homogénnejšie tvarovaným rozdeľovačom a vstupnými otvormi pre prívod chladiaceho vzduchu. Vzadu sa líši čiernym lesklým difúzorom. Špeciálne pre Huracán Evo RWD vyvinulo Lamborghini nový žltý odtieň laku Giallo Belenus. Na výber je ale množstvo ďalších farieb a ak ani tie nespĺňajú vaše predstavy, k dispozícii je rozsiahly personalizačný program Ad Personam, pomocou ktorého Lamborghini splní prakticky akékoľvek požiadavky zákazníkov.

Hoci je Huracán Evo RWD cenou 159 443 eur (bez dane) vstupnou bránou do sveta Lamborghini, na palube rozhodne nevládnu sparťanské podmienky. K dispozícii je klimatizácia, multimediálne rozhranie s 8,4-palcovou dotykovou obrazovkou, kožené čalúnenie či elektricky ovládané okná a zrkadlá. Priplatiť si môžete za 20-palcové disky, keramické brzdy alebo magnetoreologické tlmiče MagneRide. Prvé exempláre novinky zo Sant Agaty sa podľa automobilky dostanú k zákazníkom už na jar.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 520
Šírka (mm) 1 933
Výška (mm) 1 165
Rázvor náprav (mm) 2 620
Rozchod vpredu/vzadu (mm) 1 668/1 620
Suchá hmotnosť (kg) 1 389
Objem nádrže (l) 83
Objem kufra (l) 100

Technické údaje

Motor 5,2 V10
Valce/ventily 10/40
Zdvihový objem (ccm) 5 204
Max. výkon (kW/ot.) 449/8 000
Krút. moment (Nm/ot.) 560/6 500
Prevodovka 7A
0 – 100 km/h (s) 3,3
0 – 200 km/h (s) 9,3
Max. rýchlosť (km/h) 325
Priemerná spotreba na 100 km (l) 13,8 (WLTP)
Lamborghini Huracán Evo RWD -
		2020
Lamborghini
		Huracán Evo RWD -
		2020
+14Lamborghini Huracán Evo
		RWD -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Lamborghini Huracán Evo #Lamborghini Huracán #Lamborghini
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek