
Rok po premiére výrazne modernizovaného Huracánu s prívlastkom Evo prichádza rad aj na puristickú verziu RWD bez štvorkolky. Hoci je Huracán Evo RWD najlacnejším a tiež najmenej výkonným modelom zo Sant Agaty, rozhodne nejde o chudobného brata väčších súrodencov. Prináša totiž autentický zážitok z jazdy s klasickým pohonom a čo stráca na výkone, dobieha nižšou hmotnosťou. V ponuke nadväzuje na pôvodnú verziu Huracánu LP580–2, ktorá sa predstavila v roku 2015 a prvýkrát v novodobej histórii „lamba“ porušila tradíciu pohonu 4×4. Huracán sa tak stal razom konkurentom pre „zadokolky“ od Porsche, Ferrari či Aston Martinu.
V aktualizovanej podobe prináša štylistické, ale aj technické zmeny. Ale nebojte sa, o atmosférické 10-valcové srdce umiestnené pred zadnou nápravou Huracán RWD neprišiel. To ho v časoch masívneho prechodu k turbomotorom robí opäť výnimočným. A je ešte výkonnejší ako doteraz. Z objemu 5,2-litra poskytuje 449 kW a 560 Nm krútiaceho momentu. To je o 23 kW a 20 Nm viac. Hnacia sila sa dostáva k zadným kolesám opäť prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. A hoci Lamborghini tvrdí, že jeho zadokolka s rozložením hmotnosti 40 : 60 v prospech zadnej nápravy ponúka „nefiltrovanú“ spätnú väzbu a maximum priestoru pre schopnosti jazdca, elektronická kontrola trakcie nemohla ostať bokom.

Práve naopak, Huracán RWD je vybavený novým systémom P-TCS (Performance Traction Control System), ktorý sa stará o maximálnu stabilitu a maximálnu možnú mieru prenosu výkonu na asfalt. V porovnaní s bežnými trakčnými systémami, ktoré vo fáze straty priľnavosti alebo stability drasticky znížia dodávku hnacieho momentu, P-TCS výkon a krútiaci moment iba zníži. Výsledkom je lepšia dynamika v priamom smere a rýchlejšie výjazdy zo zákrut. Miera zásahov je závislá od zvoleného jazdného módu systému ANIMA (Adaptive Network Intelligent Managment), ktorý sa ovláda priamo z volantu.
V cestom režime Strada sú zásahy pre vyššiu bezpečnosť intenzívnejšie, kým v módoch Sport a v okruhovom Corsa umožnia vyššiu mieru preklzu. Plynulosť korekcií sa zlepšila o 30%, preklz o 30 a akcelerácia zo zákrut o 20 %. Za takýchto okolnosti a pri hmotnosti len 1 389 kg, čo je o 33 menej v porovnaní s Huracánom s pohonom oboch náprav, šprintuje Huracán RWD na stovku za 3,3 sekundy a na dvojnásobok za 9,3 sekundy. To je zlepšenie o desatinku, respektíve o osem desatín sekundy. Maximálka stúpla z pôvodných 320 na 325 km/h. O deceleráciu sa stará brzdová sústava s priemerom kotúčov 365 na predných a 356 mm na zadných 19-palcových kolesách.

Dizajn RWD čerpá maximum úprav z vynoveného Huracánu Evo, čo sa dotklo najmä grafiky reflektorov. V porovnaní so štvorkolkou disponuje prepracovanou čelnou časťou s homogénnejšie tvarovaným rozdeľovačom a vstupnými otvormi pre prívod chladiaceho vzduchu. Vzadu sa líši čiernym lesklým difúzorom. Špeciálne pre Huracán Evo RWD vyvinulo Lamborghini nový žltý odtieň laku Giallo Belenus. Na výber je ale množstvo ďalších farieb a ak ani tie nespĺňajú vaše predstavy, k dispozícii je rozsiahly personalizačný program Ad Personam, pomocou ktorého Lamborghini splní prakticky akékoľvek požiadavky zákazníkov.
Hoci je Huracán Evo RWD cenou 159 443 eur (bez dane) vstupnou bránou do sveta Lamborghini, na palube rozhodne nevládnu sparťanské podmienky. K dispozícii je klimatizácia, multimediálne rozhranie s 8,4-palcovou dotykovou obrazovkou, kožené čalúnenie či elektricky ovládané okná a zrkadlá. Priplatiť si môžete za 20-palcové disky, keramické brzdy alebo magnetoreologické tlmiče MagneRide. Prvé exempláre novinky zo Sant Agaty sa podľa automobilky dostanú k zákazníkom už na jar.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 520 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 933 |
Výška (mm) | 1 165 |
Rázvor náprav (mm) | 2 620 |
Rozchod vpredu/vzadu (mm) | 1 668/1 620 |
Suchá hmotnosť (kg) | 1 389 |
Objem nádrže (l) | 83 |
Objem kufra (l) | 100 |
Technické údaje
Motor | 5,2 V10 |
---|---|
Valce/ventily | 10/40 |
Zdvihový objem (ccm) | 5 204 |
Max. výkon (kW/ot.) | 449/8 000 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 560/6 500 |
Prevodovka | 7A |
0 – 100 km/h (s) | 3,3 |
0 – 200 km/h (s) | 9,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 325 |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 13,8 (WLTP) |