Fiat hovorí o roku 2020 ako o prelomovom. Bude totiž začiatkom elektrifikácie jeho modelového portfólia. Ako prvé dostanú výpomoc elektromotoru jeho najpredávanejšie modely 500 a Panda, hoci už takmer v závere kariéry súčasných generácií. Ročne ich však putuje k zákazníkom stále takmer 400 000 kusov. S ekologizáciou spaľovacích motorov začína ale opatrne – mild-hybridnou technológiou s 12 V elektrickou sústavou, čo znamená, že cenou by nemala mieriť príliš vysoko. Fiat i tak sľubuje, že spotreba a emisie padnú o 20 % a v prípade Pandy Cross dokonca až o 30 % v porovnaní so staršími 4-valcami 1,2 Fire. Mimochodom, z tých Fiat vyrobil viac ako 30 miliónov exemplárov.
Systém skombinuje novú generáciu 3-valca 1,0 FireFly, ktorý sa už predstavil v brazílskom Fiate Uno v roku 2016, s remeňom poháňaným štartérom-generátorom BSG (Belt-Integrated Starter Generator) s výkonom 3,6 kW. Ten bude pri decelerácii dobíjať malý li-ion akumulátor s kapacitou 11 Ah, pomáhať so štartovaním motora a zároveň podporovať akceleráciu. V porovnaní s bežným atmosférickým 3-valcom dôjde k zvýšeniu výkonu zo 67 na 70 koní (51 kW), takže ekológia sa zaobíde bez zhoršenia dynamiky. Zaujímavé je, že mild-hybridnú pohonnú jednotku spáruje Fiat s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou s kódovým označením C554a zníženým trením.
To je veľmi vzácna kombinácia, známa v podstate len z dnes už nevyrábanej a nie veľmi úspešnej Hondy CR-Z. Aby mohlo dôjsť k častejšiemu vypínaniu motora, ktoré je možné už pri rýchlostiach pod 30 km/h, bude vodič vyzvaný piktogramom na palubnej doske, aby zaradil neutrál. Cenu znižuje aj jednoduchá konštrukcia samotného motora, ktorý využíva dvojventilový rozvod poháňaný jediným vačkovým hriadeľom, ale s variabilným časovaním. Výhodou je nízka hmotnosť agregátu, len 77 kg, a relatívne vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Navonok spoznáte hybridnú Pandu a Fiat 500 vďaka nápisu Hybrid a loga, kde tvoria písmeno H dve štylizované kvapky rosy.