Honda Civic Type-R: Ľahký facelift a nové brzdy. Divokých 320 koní zostalo

Do roku 2020 vstupuje japonský hothatch s retušami a zmenami na podvozku. Aj bez nárastu výkonu má byť na trati rýchlejší.

15.01.2020 12:00
debata (1)
Civic Type-R dostal mierne väčšie sacie otvory... Foto: Honda
Honda Civic Type-R - 2020 Civic Type-R dostal mierne väčšie sacie otvory v nárazníku, ktoré privádzajú vzduch k jeho preplňovanému dvojlitrovému srdcu a novým dvojdielnym kotúčovým brzdám.

Po približne troch rokoch od premiéry desiatej generácie Civicu v ostrej verzii Type-R, vstupuje tento japonský hothatch do roku 2020 s miernymi zmenami. Na úžasnom preplňovanom 4-valci 2,0 i-VTEC Turbo sa však nič nemení. Dáva stále 320 koní, teda 230 kW a krútiaci moment 400 Nm. Zato 6-stupňový manuál má teraz presnejšie a kratšie radiace dráhy. Celá sila motora putuje k predným kolesám cez samosvorný diferenciál. Napriek zachovaniu výkonu však Honda sľubuje, že na okruhu by mal byť Type-R rýchlejší. Dôvodom sú zmeny na podvozku. Najmä výkonnejšia brzdová sústava s dvojdielnymi kotúčmi a novými brzdovými platničkami.

O potrebný prítlak sa aj naďalej stará... Foto: Honda
Honda Civic Type-R - 2020 O potrebný prítlak sa aj naďalej stará neprehliadnuteľné aerodynamické krídlo. Pôvodne sa totiž špekulovalo, že oň príde.

Odolnosť proti vädnutiu a prudšie reakcie by mali priniesť pri ostrej športove jazde svoje ovocie. Podobne ako lepšia stabilita daná novým naladením tlmičov, tuhšími silentblokmi na zadnej náprave a úpravám na riadení . Zároveň má byť však Civic Type-R komfortnejší na bežných cestách. O dramatický vzhľad však neprišiel. Špekulácie o „zjemnení“ zadného prítlačného krídla sa nepotvrdili. Type-R tak stále vyzerá, na rozdiel od civilne pôsobiacich konkurentov v podobe Golfu R či Leonu Cupra, akoby prešiel dodatočne rukami tunerov. Lenže toto je sériové auto priamo z montážnej linky.

V interiéri sa objavuje perforovaný volant či... Foto: Honda
Honda Civic Type-R - 2017 V interiéri sa objavuje perforovaný volant či nový tvar radiacej páky.
Dokonca pôsobí ešte divokejšie, keďže prichádza s väčšími otvormi v prednom nárazníku a novou farbou laku Boost Blue, ktorú na iných Civicoch nenájdete. V interiéri sa objavuje volant potiahnutý perforovanou Alcantarou a úplne nová hlavica radiacej páky. Zážitok v kokpite umocňujú jazdné režimy Comfort, Sport a +R. Najmä v poslednom z nich sa Type-R odovzdáva do rúk vodiča s potlačenými reakciami stabilizačného systému, tuhším riadením, ostrejšími reakciami motora na plyn, tuhším nastavením adaptívnych tlmičov a zvýšenou zvukovou kulisou motora v kabíne. Dynamika by mala zodpovedať tej pôvodnej. Civic Type-R doteraz zrýchľoval na stovku za 5,7 sekundy a dosahoval maximálku 272 km/h.
Honda Civic Type-R - 2020 Foto: Honda
Honda Civic Type-R - 2020 Honda Civic Type-R - 2020

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda Civic #Honda Civic Type-R
Články podľa značiek