Renault Clio/Captur E-Tech: 150 patentov pre dva nové hybridy

16.01.2020 12:00

Nové hybridy Renaultu dostali odlišnú techniku. Kým Clio E-Tech bude klasickým hybridom, väčší Captur umožní aj pripojenie do zásuvky. Oba modely sa však spoliehajú na benzínový 4-valec. Predstavili sa nezvyklo na autosalóne v Bruseli.

Renaut Clio a Captur E-Tech dostali odlišnú...
Renaut Clio a Captur E-Tech dostali odlišnú hybridnú technológiu. Kým Clio spolieha na full-hybrid s výkonom 103 kW, Captur s výkonom 118 kW dokáže prejsť v čisto elektrickom režime od 45 do 65 km. Autor: Renault

Kým Peugeot sa rozhodol priviesť na svet aj čisto elektrickú verziu nového Peugeotu 208, Renault má odlišnú stratégiu. Napokon, v jeho portfóliu nájdeme nedávno inovované elektrické Zoe. Aby si teda s ekologické verzie Clia a Capturu so Zoe neprekážali, naordinoval im hybridnú technológiu. Nesie označenie E-Tech, ale pod ním sa skrýva odlišná koncepcia. Kým Clio E-Tech je klasickým full-hybridom, Captur ukrýva plug-in hybridný pohon s väčším objemom a kapacitou batérií. Oba modely však spája atmosférický benzínový 4-valec s objemom 1,6 litra. Nie je vylúčené, že pri Capture bude doplnený turbodúchadlom.

Clio ho kombinuje s vysokonapäťovým štartér-generátorom HSG (High-Voltage Starter Generator), hlavným elektromotorom (E-Motor) integrovaným v hybridnej bezspojkovej prevodovke a batériou s kapacitou 1,2 kWh, ktorá pracuje s napätím 230 V. Umiestnená je pod podlahou batožinového priestoru, čo prospieva optimálnemu rozloženiu hmotnosti. Captur ide ešte ďalej. Jeho batérie pod zadnými sedadlami s napätím 400 V dokážu uskladniť až 9,8 kWh elektrickej energie, čo znamená, že plug-in hybridný crossover s predným náhonom zvládne na elektrinu 45 km v zmiešaných podmienkach, a až 65 km v meste. A to do rýchlosti 135 km/h.

Clio E-Tech sa od bežných verzií líši najmä...
Clio E-Tech sa od bežných verzií líši najmä modrou lištou v prednej maske. Inak tu veľa dizajnových zmien nie je. Autor: Renault

Oba údaje sú pritom podľa realistickejšej normy WLTP. Spotreba na prvých 100 km jazdy by tak mala padnúť na zázračných 1,5 litra benzínu, čo zodpovedá emisiám 32 g CO2 na kilometer. Vodič môže pritom vyberať cez systém Multi-Sense viacero jazdných režimov. Od elektrického Pure až po Sport, ktorý kombinuje výkon oboch motorov v prospech dynamickej jazdy. A nechýba ani mód E-Save, pomocou ktorého si vodič môže ušetriť energiu v akumulátoroch na čas, keď ju chce využiť. Celá sústava je naladená na 118 kW (160 k), takže ekologický Captur rozhodne nebude brzdou v premávke.

Captur dostal na pravom zadnom blatníku druhé...
Captur dostal na pravom zadnom blatníku druhé viečko, pod ktorým sa ukrýva konektor pre nabíjanie batérií s kapacitou 9,8 kWh. Autor: Renault

Práve naopak, plug-in hybridná verzia bude najvýkonnejšou z celého modelového radu. Platí to aj o Cliu E-Tech s o čosi nižším výkonom 103 kW. Takže ani ono sa nemá za čo hanbiť. Hybridná sústava mu pritom podľa Renaultu umožňuje absolvovať v mestskej premávke až 80 % jazdy len na elektrinu, pričom elektrický motor je aktívny do rýchlosti 75 km/h. Výsledkom má byť redukcia spotreby paliva o 40 %. V oboch modeloch uplatnil Renault až 150 patentov, pričom využíval skúsenosti z tímu F1. Od bežných súrodencov s klasickým pohonom sa ale príliš nelíšia.

Clio prináša len niekoľko modrých akcentov a plaketu E-Tech Hybrid. Captur používa ozačenie E-Tech Plug-in Hybrid. Na jeho pravom zadnom blatníku navyše pribudlo viečko ukrývajúce konektor pre napájanie akumulátorov. V interiéri zasa nájdeme upravenú grafiku prístrojov a multimediálneho rozhrania Easy Link, prispôsobenú špecifickému hybridnému pohonu. Novinky sa majú dostať k zákazníkom už tento rok. Napriek tomu Renault stále nezverejnil bližšie technické údaje. Nepoznáme presný výkon spaľovacieho motora ani elektromotorov, dynamické parametre ani časy nabíjania plug-iny hybridu. Nehovoriac o cenách.

Renault
		Captur E-Tech -
		2020
Renault
		Captur E-Tech -
		2020
+4Renault Captur E-Tech -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Renault Clio #Renault Captur #Renault #plug-in hybrid #hybrid #E-Tech #autosalón Brusel 2020
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
9. 12. 20191.232 €1.324 €
2. 12. 2019zlacnenie1.232 €zlacnenie1.324 €
25. 11. 2019zlacnenie1.233 €1.326 €
18. 11. 2019zlacnenie1.235 €zdraženie1.326 €
11. 11. 2019zlacnenie1.242 €zdraženie1.324 €
4. 11. 2019zdraženie1.243 €zdraženie1.317 €
28. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR