Renault Clio/Captur E-Tech: 150 patentov pre dva nové hybridy

Nové hybridy Renaultu dostali odlišnú techniku. Kým Clio E-Tech bude klasickým hybridom, väčší Captur umožní aj pripojenie do zásuvky. Oba modely sa však spoliehajú na benzínový 4-valec. Predstavili sa nezvyklo na autosalóne v Bruseli.

16.01.2020 12:00
debata
Renaut Clio a Captur E-Tech dostali odlišnú... Foto: Renault
Renault Clio/Captur E-Tech - 2020 Renaut Clio a Captur E-Tech dostali odlišnú hybridnú technológiu. Kým Clio spolieha na full-hybrid s výkonom 103 kW, Captur s výkonom 118 kW dokáže prejsť v čisto elektrickom režime od 45 do 65 km.

Kým Peugeot sa rozhodol priviesť na svet aj čisto elektrickú verziu nového Peugeotu 208, Renault má odlišnú stratégiu. Napokon, v jeho portfóliu nájdeme nedávno inovované elektrické Zoe. Aby si teda s ekologické verzie Clia a Capturu so Zoe neprekážali, naordinoval im hybridnú technológiu. Nesie označenie E-Tech, ale pod ním sa skrýva odlišná koncepcia. Kým Clio E-Tech je klasickým full-hybridom, Captur ukrýva plug-in hybridný pohon s väčším objemom a kapacitou batérií. Oba modely však spája atmosférický benzínový 4-valec s objemom 1,6 litra. Nie je vylúčené, že pri Capture bude doplnený turbodúchadlom.

Clio ho kombinuje s vysokonapäťovým štartér-generátorom HSG (High-Voltage Starter Generator), hlavným elektromotorom (E-Motor) integrovaným v hybridnej bezspojkovej prevodovke a batériou s kapacitou 1,2 kWh, ktorá pracuje s napätím 230 V. Umiestnená je pod podlahou batožinového priestoru, čo prospieva optimálnemu rozloženiu hmotnosti. Captur ide ešte ďalej. Jeho batérie pod zadnými sedadlami s napätím 400 V dokážu uskladniť až 9,8 kWh elektrickej energie, čo znamená, že plug-in hybridný crossover s predným náhonom zvládne na elektrinu 45 km v zmiešaných podmienkach, a až 65 km v meste. A to do rýchlosti 135 km/h.

Clio E-Tech sa od bežných verzií líši najmä... Foto: Renault
Renault Clio E-Tech - 2020 Clio E-Tech sa od bežných verzií líši najmä modrou lištou v prednej maske. Inak tu veľa dizajnových zmien nie je.

Oba údaje sú pritom podľa realistickejšej normy WLTP. Spotreba na prvých 100 km jazdy by tak mala padnúť na zázračných 1,5 litra benzínu, čo zodpovedá emisiám 32 g CO2 na kilometer. Vodič môže pritom vyberať cez systém Multi-Sense viacero jazdných režimov. Od elektrického Pure až po Sport, ktorý kombinuje výkon oboch motorov v prospech dynamickej jazdy. A nechýba ani mód E-Save, pomocou ktorého si vodič môže ušetriť energiu v akumulátoroch na čas, keď ju chce využiť. Celá sústava je naladená na 118 kW (160 k), takže ekologický Captur rozhodne nebude brzdou v premávke.

Captur dostal na pravom zadnom blatníku druhé... Foto: Renault
Renaul Captur E-Tech Captur dostal na pravom zadnom blatníku druhé viečko, pod ktorým sa ukrýva konektor pre nabíjanie batérií s kapacitou 9,8 kWh.

Práve naopak, plug-in hybridná verzia bude najvýkonnejšou z celého modelového radu. Platí to aj o Cliu E-Tech s o čosi nižším výkonom 103 kW. Takže ani ono sa nemá za čo hanbiť. Hybridná sústava mu pritom podľa Renaultu umožňuje absolvovať v mestskej premávke až 80 % jazdy len na elektrinu, pričom elektrický motor je aktívny do rýchlosti 75 km/h. Výsledkom má byť redukcia spotreby paliva o 40 %. V oboch modeloch uplatnil Renault až 150 patentov, pričom využíval skúsenosti z tímu F1. Od bežných súrodencov s klasickým pohonom sa ale príliš nelíšia.

Clio prináša len niekoľko modrých akcentov a plaketu E-Tech Hybrid. Captur používa ozačenie E-Tech Plug-in Hybrid. Na jeho pravom zadnom blatníku navyše pribudlo viečko ukrývajúce konektor pre napájanie akumulátorov. V interiéri zasa nájdeme upravenú grafiku prístrojov a multimediálneho rozhrania Easy Link, prispôsobenú špecifickému hybridnému pohonu. Novinky sa majú dostať k zákazníkom už tento rok. Napriek tomu Renault stále nezverejnil bližšie technické údaje. Nepoznáme presný výkon spaľovacieho motora ani elektromotorov, dynamické parametre ani časy nabíjania plug-iny hybridu. Nehovoriac o cenách.
Renault Captur E-Tech - 2020
Renault Captur E-Tech - 2020
+4Renault Captur E-Tech - 2020

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Renault #hybrid #plug-in hybrid #Renault Clio #Renault Captur #E-Tech
Články podľa značiek