Kým Peugeot sa rozhodol priviesť na svet aj čisto elektrickú verziu nového Peugeotu 208, Renault má odlišnú stratégiu. Napokon, v jeho portfóliu nájdeme nedávno inovované elektrické Zoe. Aby si teda s ekologické verzie Clia a Capturu so Zoe neprekážali, naordinoval im hybridnú technológiu. Nesie označenie E-Tech, ale pod ním sa skrýva odlišná koncepcia. Kým Clio E-Tech je klasickým full-hybridom, Captur ukrýva plug-in hybridný pohon s väčším objemom a kapacitou batérií. Oba modely však spája atmosférický benzínový 4-valec s objemom 1,6 litra. Nie je vylúčené, že pri Capture bude doplnený turbodúchadlom.
Clio ho kombinuje s vysokonapäťovým štartér-generátorom HSG (High-Voltage Starter Generator), hlavným elektromotorom (E-Motor) integrovaným v hybridnej bezspojkovej prevodovke a batériou s kapacitou 1,2 kWh, ktorá pracuje s napätím 230 V. Umiestnená je pod podlahou batožinového priestoru, čo prospieva optimálnemu rozloženiu hmotnosti. Captur ide ešte ďalej. Jeho batérie pod zadnými sedadlami s napätím 400 V dokážu uskladniť až 9,8 kWh elektrickej energie, čo znamená, že plug-in hybridný crossover s predným náhonom zvládne na elektrinu 45 km v zmiešaných podmienkach, a až 65 km v meste. A to do rýchlosti 135 km/h.
Oba údaje sú pritom podľa realistickejšej normy WLTP. Spotreba na prvých 100 km jazdy by tak mala padnúť na zázračných 1,5 litra benzínu, čo zodpovedá emisiám 32 g CO2 na kilometer. Vodič môže pritom vyberať cez systém Multi-Sense viacero jazdných režimov. Od elektrického Pure až po Sport, ktorý kombinuje výkon oboch motorov v prospech dynamickej jazdy. A nechýba ani mód E-Save, pomocou ktorého si vodič môže ušetriť energiu v akumulátoroch na čas, keď ju chce využiť. Celá sústava je naladená na 118 kW (160 k), takže ekologický Captur rozhodne nebude brzdou v premávke.
Práve naopak, plug-in hybridná verzia bude najvýkonnejšou z celého modelového radu. Platí to aj o Cliu E-Tech s o čosi nižším výkonom 103 kW. Takže ani ono sa nemá za čo hanbiť. Hybridná sústava mu pritom podľa Renaultu umožňuje absolvovať v mestskej premávke až 80 % jazdy len na elektrinu, pričom elektrický motor je aktívny do rýchlosti 75 km/h. Výsledkom má byť redukcia spotreby paliva o 40 %. V oboch modeloch uplatnil Renault až 150 patentov, pričom využíval skúsenosti z tímu F1. Od bežných súrodencov s klasickým pohonom sa ale príliš nelíšia.
Clio prináša len niekoľko modrých akcentov a plaketu E-Tech Hybrid. Captur používa ozačenie E-Tech Plug-in Hybrid. Na jeho pravom zadnom blatníku navyše pribudlo viečko ukrývajúce konektor pre napájanie akumulátorov. V interiéri zasa nájdeme upravenú grafiku prístrojov a multimediálneho rozhrania Easy Link, prispôsobenú špecifickému hybridnému pohonu. Novinky sa majú dostať k zákazníkom už tento rok. Napriek tomu Renault stále nezverejnil bližšie technické údaje. Nepoznáme presný výkon spaľovacieho motora ani elektromotorov, dynamické parametre ani časy nabíjania plug-iny hybridu. Nehovoriac o cenách.