Toyota RAV4 PHEV: Veľké SUV prejde 65 km na elektrinu. Výkonom nešetrí

20.01.2020 12:00

Nová plug-in hybridná verzia Toyoty RAV4 je nielen najúspornejšou, ale aj najvýkonnejšou. Vďaka 225 kW šprintuje na stovku za 6,2 sekundy, čo nie je ďaleko ani od takého BMW X5 xDrive45e. Toyota preto hovorí o svojej európskej vlajkovej lodi.

Toyota RAV4 s plug-in hybridným pohonom bude...
Toyota RAV4 s plug-in hybridným pohonom bude vlajkovou loďou značky v Európe. Aj preto prináša niektoré dizajnové zmeny ako čiernu masku s chrómovým lemom či minimálne 18-palcové dvojfarebné disky kolies. Vyššie verzie dostanú dvojfarebný lak karosérie. Autor: Toyota

Toyota bola v oblasti plug-in hybridov a čistých elektromobilov zatiaľ veľmi zdržanlivá. Na splnenie emisných noriem jej stačili hybridy. Jediným dobíjateľným modelom v ponuke bol Prius PHEV. To sa však čoskoro zmení. Na dvere totiž klopú ešte prísnejšie limity. Po prvý raz v histórii SUV RAV4, ktorá siaha až do roku 1994, sa tak v ponuke objaví plug-in hybrid. Už dnes tvoria predaje hybridnej verzie RAV4 takmer 90 %. Vlani pripadlo na 130 000 predaných exemplárov v Európe až 115 000 hybridných. Nový plug-in hybrid bude však pre zákazníkov ešte príťažlivejší. Toyota sa z neho totiž rozhodla urobiť vlajkovú loď značky. Ekológiu spojí s mimoriadnym výkonom.

Vzadu zvyšuje eleganciu lesklá čierna ochrana...
Vzadu zvyšuje eleganciu lesklá čierna ochrana podvozku. Autor: Toyota

Základom hybridnej sústavy bude síce stále 4-valec 2,5 Dynamic Force, ale dva elektromotory sa postarajú o nárast celkového výkonu z pôvodných 165 až na 225 kW. Energiu budú čerpať z nového li-ion akumulátora umiestneného pod podlahou batožinového priestoru. Jeho kapacitu však Toyota neprezradila. V čisto elektrickom režime má však modelu RAV4 PHEV zabezpečiť dojazd do vzdialenosti až 65 km, čo je najviac z pomedzi konkurentov. A to až do rýchlosti 135 km/h. Vyčnievať z radu bude aj dynamikou. Na stovku zrýchli za 6,2 sekundy, teda ešte o dve sekundy rýchlejšie ako bežná hybridná verzia so systémom i-AWD. Elektrický pohon oboch náprav je, samozrejme, prirodzenou súčasťou plug-in hybridu.

Interiér má špecifické čalúnenie š červeným...
Interiér má špecifické čalúnenie š červeným prešívaním a najmä 9-palcové multimediálne rozhranie Toyota Touch, vyhradené len pre RAV4 Plug-in Hybrid. Autor: Toyota

Za svoje služby by si mala novinka pýtať naozaj minimum paliva, aspoň na prvých 100 km. Toyota definuje emisie CO2 na úrovni 29 gramov na kilometer, čo zodpovedá spotrebe 1,2 litra na 100 km. Efektivitu celého systému zvyšuje tepelné čerpadlo klimatizácie, ktoré bolo po prvý raz použité v plug-in hybridnom Priuse. Prepojením klimatizácie a chladiaceho okruhu akumulátorov sa dosiahli ďalšie úspory. Daňou za ekológiu je len menší batožinový priestor. Batérie z neho ubrali 60 litrov, no zvyšných 520 predstavuje stále slušný objem. A navyše RAV4 PHEV kompenzuje tento hendikep bohatšou výbavou. Napokon ide o vlajkovú loď.

Takže v sérii je napríklad špecifické čalúnenie s kontrastným červeným prešívaním alebo 9-palcové multimediálne rozhranie Toyota Touch, väčšie než v iných modeloch RAV4. Dopriať si budete môcť vyhrievanie predných aj zadných sedadiel, panoramatickú strechu, či bezdotykové otváranie piatych dverí. Navonok deklaruje RAV 4 Plug-in Hybrid svoje výnimočné postavenie minimálne 18-palcovými dvojfarebnými diskami kolies, čiernym výpletom masky s chrómovým lemom. Vzadu zas nájdeme čiernu ochranu podvozka. Na pravom zadnom blatníku pribudol kryt konektoru nabíjania. Vyššie verzie dostanú až 19-palcové disky kolies a dvojfarebný lak karosérie. Presné špecifikácie a technické údaje zverejní Toyota až s príchodom novinky na trh, ktorý je plánovaný v priebehu druhého polroka.

Toyota
		RAV4 Plug-in Hybrid -
		2020
Toyota RAV4
		Plug-in Hybrid -
		2020
+23Toyota RAV4 Plug-in
		Hybrid -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Toyota RAV4 Plug-in Hybrid #Toyota RAV4 #Toyota #plug-in hybrid
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
9. 12. 20191.232 €1.324 €
2. 12. 2019zlacnenie1.232 €zlacnenie1.324 €
25. 11. 2019zlacnenie1.233 €1.326 €
18. 11. 2019zlacnenie1.235 €zdraženie1.326 €
11. 11. 2019zlacnenie1.242 €zdraženie1.324 €
4. 11. 2019zdraženie1.243 €zdraženie1.317 €
28. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR