Nový Kamiq vstúpil na európsky trh len na jeseň. Ešte vlani rozšírila jeho ponuku športovo ladená verzia Monte Carlo. A na jarnom autosalóne v Ženeve pribudne čosi ako Kamiq „Scout“. Keďže však nemôže rátať s pohonom oboch náprav či trakčnými systémami, ktoré by zlepšili jeho potenciál mimo asfaltu, vyslúžil si prívlastok Scoutline. Ide v podstate o novú líniu výbavy, ktorá posilňuje outdoorový vzhľad Kamiqu a je ju možné kombinovať so všetkými dostupnými pohonnými jednotkami a všetkými lakmi karosérie. Neskôr využijú líniu Scoutline aj ďalšie modely Škody.
V čom je teda rozdiel? Kamiq Scoutline dostal ľahký exteriérový tuning. Najvýraznejšie sú čierne plastové lemy blatníkov. Saténové lišty v prednom nárazníku doplnili lišty na prahoch. V tom istom odtieni je aj zadná plastová vložka nárazníka, kryty spätných zrkadiel a strešné nosiče. Solídnosť posilňujú chrómové lemy okien a zatmavené zadné sklá Sunset. V sérii sú tiež diódové zadné svetlá a špecifické 17-palcové disky Braga. Za príplatok si môžete dopriať väčšie osemnástky Crater v leštenom antracitovom odtieni. Celé to dopĺňajú plakety Scoutline na predných blatníkoch.
Kabínu zušľachťujú dekorácie z jaseňa, alebo tmavé obklady Dark Brushed. Prieduchy ventilácie sú lemované chrómom. Pedále sú z hliníka. Sedadlá dostali špecifické poťahy Scoutline z priedušnej látky ThermoFlux. Volant a radiaca páka sú zasa potiahnuté kožou. Atmosféru interiéru mení ambientné osvetlenie s bielym, červeným alebo oranžovým svetlom. Výbava bola doplnená štandardne o diódové čítacie lampičky. Za príplatok dostanete čierny strop. Pod kapotou sa však nič nemení.
Ponuka motorov štartuje 3-valcami 1,0 TSI (70, 85 kW). Slabší je spojený s 5-stupňovým manuálom, silnejší so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou dvojspojkou DSG. Vrcholom benzínovej ponuky je 4-valec 1,5 TSI (110 kW) s oboma druhmi prevodoviek. Kombinovať ich možno aj s naftovým 4-valcom 1,6 TDI (85 kW). Chýbať nebude ani verzia G-Tec upravená na spaľovanie zemného plynu. Sila motorov putuje výhradne na kolesá prednej nápravy. Podvozok môže byť vybavený adaptívnymi tlmičmi Sport Chassis Control s módmi Normal a Sport.