Prvá generácia sa predávala v 90 krajinách po celom svete. Renault celkovo zákazníkom dodal 1,5 milióna kusov modelu Captur. V minulom roku v Európe predaj crossoveru dosiahol 215-tisíc kusov.
Na prvý pohľad je jasné, že automobil prijal rodinnú „tvár“. Prednej časti dominujú svetlá a mriežka chladiča. Zaujímavo pôsobí aj zadná časť auta. Nový tvar svetiel v tvare písmena „C“ Captur pri pohľade zozadu rozširuje. Vďaka tomu napohľad pôsobí proporčnejšie.
Medzigeneračne Captur narástol o 11 cm. Na dĺžku tak meria 4,29 metra. Rázvor narástol o 2 cm, na 2,63 metra. Automobil sa stále hlási ku klanu crossoverov. Na karosérii teda nájdete plastové kryty blatníkov a nárazníkov. Na druhej strane Renault dbá na možnosti individualizácie modelu Captur. Výrobca uvádza, že pri uvedení na trh bude mať Captur v ponuke 11 farieb exteriéru, 4 kontrastné farby strechy a 3 individuálne balíčky. Vďaka tomu má vzniknúť 80 možných kombinácií.
V interiéri došlo k citeľnému zvýšeniu kvality. Centrom vnútra je za príplatok 9,3-palcový displej orientovaný na šírku. Displej zobrazuje multimediálny systém Easy Link a navigáciu. Podobne ako v menšom Cliu Captur využíva digitálny prístrojový štít, ktorý má rozmery od 7 palcov do 10,2-palca.
Captur so základnou cenou 13 900 eur
Nový Captur v porovnaní so svojím predchodcom zdražel o 1 310 eur. Výbehový model má základnú cenu 12 590 eur. Za vyššou cenou sa ukrýva vyšší výkon a lepšia výbava. V cenníku crossovera figurujú len dve výbavy – Zen a Intens.
Základným motorom pre druhú generáciu modelu Captur je benzínový trojvalec s objemom 1 liter, ktorý dodáva na predné kolesá výkon 100 koní. Ide teda o 10-koňový nárast. Výbava Zen ponúka full LED svetlomety, automatické núdzové brzdenie, systém na udržanie vozidla v jazdnom pruhu a tempomat. Captur okrem toho rozpoznáva dopravné značky, svetelné podmienky, má multimediálny systém Easy Link a v prípade nehody systém e-Call privolá pomoc. Volant je potiahnutý umelou kožou.
Rovnaký trojvalec tvorí základ aj pre druhú výbavu Intens. V takom prípade je cena auta 16-tisíc eur. Vo výbave Intens majú LED technológiu aj zadné svetlá a elektronika sa stará o prepínanie diaľkových svetiel.
Súčasťou vyššej výbavy je digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 7 palcov. Štartovanie prebieha bezkľúčovo, na palube je automatická klimatizácia a dažďový senzor. Pri parkovaní pomôžu zadné parkovacie senzory. Volant je vo vyššej výbave potiahnutý kožou. Na čalúnenie sedadiel Renault použil látku a umelú kožu. O teplotu na palube sa stará automatická klimatizácia. Vo vyššej výbave sa nachádza aj navigačný systém a dvojfarebný exteriér.
Najdrahšou príplatkovou výbavou je „Pack Bose Extra“, ktorý stojí 1 170 eur. Jeho súčasťou je multimediálny a navigačný systém s 9,3-palcovou obrazovkou, prémiový audiosystém Bose s 9 reproduktormi vrátane subwooferu a 10-palcový digitálny prístrojový štít vodiča. Za kožené čalúnenie si Renault účtuje ďalších tisíc eur.
V ponuke sú benzínové aj naftový motor. Hybrid príde neskôr
Okrem trojvalcového benzínového motora je v ponuke aj 1,3-litrový štvorvalec vo dvoch výkonnostných verziách. Slabšia dosahuje 130 koní a vo výbave Zen má cenu 15 800 eur. Je teda o 1 900 eur drahší ako trojvalec. Silnejšia verzia 1,3-litrového benzínového motora je dostupná len vo výbave Intens a výrobca ju páruje so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Cena tejto konfigurácie je 20 900 eur.
Naftový 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 115 koní stojí minimálne 16 500 eur. Renault poskytuje automat aj k slabšej verzii benzínového motora a takisto k naftovému agregátu. Jedine trojvalcový motor ostáva v ponuke len s manuálnou prevodovkou so 6 stupňami. Pohon oboch náprav v ponuke nie je.
Od polovice roka 2020 do ponuky pribudne plug-in hybridný pohon. Jeho základ bude tvoriť 1,6-litrový benzínový agregát. Energiu pre elektromotor bude Captur ukladať do batérie s kapacitou 9,8 kWh.
Porovnanie rozmerov
Model | Captur II | Captur I | Clio V |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 288 | 4 178 | 4 048 |
Šírka (mm) | 1 797 | 1 770 | 1 798 |
Výška (mm) | 1 556 | 1 566 | 1 440 |
Rázvor náprav (mm) | 2 639 | 2 619 | 2 583 |
Veľkosť kufra (l) | 536 | 455 | 391 |
Technické údaje
Motor | 1,0 TCe 100 | 1,3 TCe 130 | 1,3 TCe 155 | 1,5 Blue dCi 115 |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Objem motora (ccm) | 999 | 1 333 | 1 333 | 1 461 |
Výkon (kW) | 74 | 96 | 114 | 85 |
Krútiaci moment (Nm) | 160 | 240 | 270 | 260 |
Prevodovka | 5M | 6M/7EDC | 7EDC | 6M/7EDC |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 13,3 | 10,6/9,6 | 8,6 | 11,9/11 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 173 | 195/193 | 202 | 187/186 |
Kombinovaná spotreba(l/100km) | 5,1–5,2 | 5,4–5,6/5,5–5,7 | 5,4–5,6 | 4,2–4,4/4,1–4,2 |