Nástup nového hatchbacku Scala znamenal pre Európu koniec pôvodného Rapidu. Jeho platforma by totiž už nedokázala splniť nové emisné a bezpečnostné normy. Preto Scalu postavili na základoch MQB A0, známeho napríklad z VW Polo či Seatu Ibiza. V iných regiónoch sveta však ostáva Rapid v ponuke, a to dokonca vo výrazne modernizovanej podobe. Ten ruský v podobe liftbacku sme si už predstavili. A teraz prichádza na rad Rapid Xindong a Rapid Xinrui. Ako asi tušíte z názvu, určené sú pre Čínu. Prvý z nich je hatchback a druhý sedan. Liftback známy z Ruska sa v Číne neobjaví.
Škoda Rapid žije! V Číne dokonca aj ako nový hatchback a sedan
Po predstavení modernizovaného Rapidu pre ruský trh sa na internet dostali aj snímky toho čínskeho. V Ríši stredu bude k dispozícii ako hatchback a u nás nikdy nepredávaný sedan. Inšpiráciu novou Scalou nezaprie. V kabíne je však o čosi striedmejší.
Foto: Škoda-Auto
Foto: Škoda-Auto
Aj pre čínsku novinku platí, že facelift je inšpirovaný novou Scalou. Rapid dostal nižšie umiestnenú masku aj klinovité reflektory. Podobne je to vzadu, kde Rapidu Škoda dopriala drahšie bumerangové delené svetlá. Nechýba ani nápis Škoda namiesto loga, prvok typický pre najnovšie české modely. Nové sú, samozrejme, aj nárazníky či dizajn diskov kolies. Pri hatchbacku je dispozícii zadné veko prekryté sklom až po hranu prelisu. Rozmery sa však nemenili. Rapid Xindong má na dĺžku 4 312, na šírku 1 706 a na výšku 1 475 mm, čo je na chlp presne s pôvodným Rapidom Spaceback.
Zaujímavé však je, že kým ruský Rapid dostal úplne prepracovanú palubnú dosku, odvodenú zo Scaly, čo znamená aj voľne stojaci displej infotainmentu, čínska verzia prichádza len s novou, väčšou stredovou konzolou a kvalitnejšími materiálmi či dekoráciami. Pod kapotou bude naďalej pracovať v Európe neznámy atmosférický 4-valec 1,5 MPI (EA 211) s výkonom 82 kW a krútiacim momentom 145 Nm. Spárovaný môže byť s 5-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Tu je opäť rozdiel oproti ruskej verzii s motorom 1,6 MPI. Novinka sa dostane v Číne na trh v priebehu prvého polroka.
© Autorské práva vyhradené