BMW nestráca čas a do výroby posiela s ročným predstihom ďalšie modely splňujúce emisnú normu Euro 6d, plánovanú až na rok 2021. Týkať sa to bude BMW 3 vo verzii sedan aj Touring, a tiež SUV dvojičiek X3 a X4. Tie nadviažu na vlaňajší príchod štyroch verzií BMW radu 5, ktoré už novú normu plnia. Spája ich naftový dvojliter 20d, ktorý je doplnený mild-hybridnou sústavou pracujúcou so 48 V štartér-generátorom a malou li-ion batériou. Systém ponúka dodatočných osem kilowattov výkonu a 100 Nm krútiaceho momentu. To zároveň znamená zvýšenú rekuperáciu brzdnej energie.
Okrem podpory akcelerácie umožní systém aj plachtenie s vypnutým spaľovacím motorom, a to až do rýchlosti 160 km/h. Štart-stop systém zas bude vypínať agregát už pri poklese rýchlosti pod 15 km/h. Vďaka veľkému výkonu štartéra bude opätovná aktivácia motora extrémne rýchla. Najväčšou prednosťou má byť však znížená spotreba paliva. Presné údaje zatiaľ ale nie sú k dispozícii. To je však len začiatok mild-hybridnej ofenzívy z Mníchova. Už na jar pribudne ďalších 33 modelov, takže celkový počet verzií splňujúcich Euro 6d stúpne na 40.
Týkať sa to bude aj SUV X1, X2, X5 a X6, ale tiež nového radu 1 vo verzii 20d. V lete by podľa neoficiálnych informácií mal pribudnúť ešte jeden zaujímavý model. Hovoríme o M340d, teda akomsi naftovom „emku“, ktorého trojlitrový 6-valec ponúkne 250 kW a 700 Nm krútiaceho momentu. Opäť v spojení s mild-hybridnou technológiou. Ekológia tu pôjde ruka v ruke s dynamikou. Ostrá dieselová trojka má totiž na stovku, aj s pomocou pohonu xDrive, šprintovať za úžasných 4,7 sekundy, čo nie je ďaleko od súčasnej benzínovej verzie M340i.
BMW tak mieri podobným smerom ako najnovšie „eskové“ deriváty Audi, osadené výlučne naftovými motormi. Na koniec dieselov to teda rozhodne nevyzerá. Bez nich totiž automobilky nebudú schopné splniť európske emisné predpisy. To napriek hysterickému ťaženiu proti nim zo strany niektorých politikov či ekologických aktivistov, ktoré už má za následok radikálny pokles podielu registrácií naftových áut na starom kontinente. Po kauze dieselgate padli z 53 % v roku 2015 na vlaňajších 32 %.