Toyota GR Supra 2,0 Turbo: Ikonické kupé dostalo 4-valec. Rýchle je však stále

Rok po reinkarnácii legendárnej Supry rozširuje Toyota ponuku o slabšiu verziu. Čo však stráca na výkone, doháňa nižšou hmotnosťou. Verzia s preplňovaným dvojlitrom je ľahšia až o 100 kg!

27.01.2020 12:00
debata (2)
Nová verzia Toyoty GR Supra  sa dostane na trh... Foto: Toyota
Toyota GR Supra 2,0 Turbo - 2020 Nová verzia Toyoty GR Supra sa dostane na trh v marci v úvodnej edícii Fuji Speedway. Typická bude bielym lakom karosérie, čiernymi 19-palcovými diskami či červenými krytmi zrkadiel.

Premiéra Toyoty Supra na vlaňajšom autosalóne v Detroite patrila k tým najvýznamnejším v roku. Japonská automobilka ňou totiž oprášila históriu a do ponuky vrátila legendu vyrábanú v rokoch 1979 až 2002. Emócie však časom trochu ochladli a kariéra reinkarnovaného kupé odštartovalo mierne rozpačito. Priaznivcom značky nebolo po chuti, že Supra vznikla na platforme BMW Z4, že s ním má spoločnú nielen techniku, ale aj množstvo mníchovských komponentov v interiéri a že na svojom „tele“ má až príliš veľa falošných otvorov, čo pôsobí akosi trápne. I tak sa podarilo Toyote predať vlani len v Európe 1 150 exemplárov Supry, pričom do predaja zamierila až v júli.

Srdcom novej verzie je preplňovaný 4-valec 2,0... Foto: Toyota
Toyota GR Supra 2,0 Turbo - 2020 Srdcom novej verzie je preplňovaný 4-valec 2,0 Turbo. K zadným kolesám posiela cez 8-stupňový automat 190 kW a krútiaci moment 400 Nm.

Teraz však Toyota prichádza s novou základnou verziou, ktorá by mohla odbyt dostať do vyšších čísiel. GR Supru s radovým trojlitrovým 6-valcom totiž dopĺňa štvorvalcová novinka s motorom 2,0 Turbo. Preplňovaný agregát, opäť z dielne BMW, používa turbodchadlo TwinScroll, vďaka ktorému ponúka výkon 190 kW a krútiaci moment 400 Nm. To je síce o 60 kW a o 100 Nm menej v porovnaní so 6-valcom, ale Toyota zdôrazňuje, že novinka ťaží z podstatne nižšej hmotnosti. Na váhe ubudlo až 100 kg. Navyše mohla Toyota z dôvodu menších stavebných rozmerov motora, posunúť agregát viac dozadu, čím dosiahla ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50 : 50.

Kabína bude v prípade úvodnej edícii Fuji... Foto: Toyota
Toyota GR Supra 2,0 Turbo - 2020 Kabína bude v prípade úvodnej edícii Fuji Speedway zušľachtená Alcantarou či karbónovými dekoráciami na palubnej doske.

Takže dynamika Supry príliš neutrpela, stále ponúka adrenalínové zrýchlenie. Na stovku šprintuje v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF za 5,2 sekundy, čo je len o 0,9 sekundy dlhšie v porovnaní so 6-valcovou Suprou. Pozoruhodné je, že si zachovala „zlatý pomer“, čo je pomer medzi rázvorom a rozchodom kolies. V prípade všetkých modelov GR Supra je to 1,55. Zmenám prispôsobili konštruktéri aj naladenie podvozka a riadenia. Na trh sa dvojlitrová Supra dostane v úvodnej limitovanej edícii Fuji Speedway v bielej metalíze, s kontrastnými 19-palcovými diskami kolies, červenými krytmi zrkadiel či karbónovými dekoráciami v kabíne a čalúnením Alcantara.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 379
Šírka (mm) 1 854
Výška (mm) 1 292
Rázvor náprav (mm) 2 470
Rozchod vpredu/vzadu (mm) 1 594/1 589
Objem kufra (l) 290
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 495 (1 395 – 2,0 Turbo)

Technické údaje

Motor 2,0 Turbo 3,0 Turbo
Zdvihový objem (ccm) 1 998 2 998
Počet valcov/ventilov 4/16 6/24
Max. výkon (kW) 190/5 000 250/5 000
Max. krútiaci moment (Nm) 400/1 550 500/1 600
Prevodovka 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 5,2 4,3
Max. rýchlosť (km/h) 250 250 (s obmedzovačom)
Spotreba na 100 km podľa NEDC (l) 5,9 – 6,3 cca 7,0 – 7,4
Toyota GR Supra 2,0 Turbo - 2020
Toyota GR Supra 2,0 Turbo - 2020
+7Toyota GR Supra 2,0 Turbo - 2020

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota Supra #Toyota GR Supra
Články podľa značiek