Japonská automobilka momentálne neprežíva najšťastnejšie obdobie. Ako súčasť aliancie s Nissanom a Renaultom sa ho dotýka aj súdny proces a útek jej bývalého šéfa Carlosa Ghosona a navyše v Nemecku čelí Mitsubishi vyšetrovaniu pre umelé znižovanie emisií z naftových motorov počas emisných testov. Stále však platí, že ide o jedného z najskúsenejších výrobcov vozidiel s pohonom všetkých kolies, ktorý sa nebojí odvážneho dizajnu.
Dôkazom toho sú dva koncepty, ktoré sa predstavili na autosalóne v Tokiu. Na domácej pôde Mitsubishi ukázalo „malý minivan“ K-Wagon a otvorenú buginu MI-Tech. Kým prvý je určený hlavne do preplnených japonských veľkomiest, na druhom automobilka predstavuje pokrokový systém pohonu, ktorý by chcela implementovať v budúcnosti.
Koncept mini dodávky K-Wagon
Aj keď móda minivanov a vozidiel typu v MPV končí, Mitsubishi ešte dáva tomu segmentu šancu. Konceptom K-Wagon sa snaží ukázať cestu, ako neprísť o pohodlie v malom mestskom aute, no zároveň nejazdiť len v „nudnej škatuli“. Už predná časť jasne odkazuje na rodinu modelov Mitsubishi. Mohutná maska Dynamic Shield spolu s chrómovým lemovaním v tvare písmena X je rozoznateľná na veľkú vzdialenosť. Obľúbenosť štýlu SUV sa prejavila v plastovej ochrane nárazníka a podbehov blatníkov.
Hoci je koncept úzky, pocit priestrannosti nahrádza výškou. Úzky pôdorys je určite výhodou v mestskej premávke aj pri parkovaní. Pohodlné vystupovanie a nastupovanie zadným pasažierom umožňujú posuvné dvere. V Japonsku existuje špeciálna kategória áut nazývaná „kei“, ktorá je vďaka nízkej hmotnosti a malej kubatúre motora daňovo zvýhodnená. A práve sem možno koncept zaradiť. Podmienkou je, aby motor nepresiahol objem 660 centimetrov kubických. Agregát je s kolesami spojený prevodovkou CVT. V aute nechýbajú ani bezpečnostné asistenty ako predkolízne brzdenie či udržovanie v jazdnom pruhu.
Koncept buginy MI-Tech
V tomto prípade dizajnéri popustili uzdu fantázii o niečo viac. Auto bez strechy a dverí do sériovej výroby určite nepôjde. MI-Tech však prezrádza, akým smerom sa bude vyvíjať dizajn modelov Mitsubishi. Vpredu vidno futuristickú interpretáciu prednej masky Dynamic Shield s množstvom LED diód. Vzadu zaujme riešenie jednoliatej kapoty so svetlami zahnutými do pravého uhla. Ako sa na buginu patrí, blatníky sú obrovské a koncept vďaka nim pôsobí robustne.
Okrem dizajnu však možno obdivovať aj riešenie pohonného ústrojenstva. Pohon oboch náprav zabezpečujú dva elektromotory, ktoré čerpajú energiu z akumulátora uloženého v podlahe. Napriek prítomnosti elektrických motorov však nejde o tradičný elektromobil, ale o dobíjateľný hybrid. Ako generátor slúži kompaktná plynová turbína, ktorá môže spaľovať naftu, kerozín alebo alkohol. V budúcnosti by sme sa tak mohli dočkať podobného riešenia v niektorom plug-in hybridnom modeli Mitsubishi.