Zároveň sa filozofia ekologickej dopravy nestotožňuje s módou SUV, keďže väčšie rozmery so sebou prinášajú väčšiu hmotnosť a vyššiu spotrebu energie. Prémiových výrobcov však táto netradičná kombinácia neodrádza a zákazníkom chcú poskytnúť veľké elektrické modely SUV, ktoré splnia ich predstavy o karosérií a o elektrickej budúcnosti. V novom segmente prémiových elektrických SUV už bojujú o priazeň motoristov Mercedes-Benz EQC, Jaguar I-Pace či Audi e-tron.
Zo slov výkonného riaditeľa Volva Håkana Samuelssona, ktorý sa vyjadril pre britský magazín Autocar, sa dozvedáme, že aj nová generácia modelu XC90 príde v čisto elektrickej verzii. Stať by sa tak malo do roku 2022. Zároveň to však znamená, že z ponuky vypadne naftový variant. Švédi sa už niekoľko rokov vyjadrujú, že výrobu dieselových agregátov postupne utlmia. Ide o očakávaný krok, keďže Volvo patriace pod čínske Geely sa o súčiastky delí s modelmi určenými pre čínsky trh a tam hrá hlavnú úlohu benzín, elektrina a ich kombinácia.
To zároveň znamená, že nástupca XC90 bude naďalej k dispozícii so zážihovými a hybridnými pohonnými jednotkami. Ako základ poslúži zmodernizovaná podvozková platforma SPA. Tú neskôr dostanú aj nové generácie ostatných modelov z radu 90 a 60. Z hľadiska techniky na palube určite zákazníkov priláka systém autonómnej jazdy na úrovni SAE 4, čo znamená, že vodič nemusí držať volant ani očami sledovať premávku. Otázkou je, či sa dovtedy stihne prispôsobiť legislatíva.