Mercedes-Benz E: Facelift už v Ženeve. A väčší, než sa zdá

Navonok to vraj nemá byť vidieť, ale pod „kožou“ triedy E sa má odohrať najrozsiahlejšia a najkomplexnejšia modernizácia, akú kedy v Stuttgarte uskutočnili. Nový má byť infotainment, motory aj nastavenie podvozka.

30.01.2020 18:00
debata
Vynovenú triedu E už stuttgartská automobilka... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E - 2020 Vynovenú triedu E už stuttgartská automobilka usilovne testuje. Zatiaľ s kamuflážou. Zmeny dizajnu majú byť ale len evolučné.

Mercedes-Benz triedy E je jedným z pilierov prosperity stutgartskej značky. A to už desaťročia. Odoláva dokonca aj tlaku SUV. Len v Európe predáva automobilka z týchto sedanov a kombi viac 100 000 kusov ročne. A nie inak to má byť v budúcnosti. Aktuálna generácia triedy E, ktorá sa predstavila pred štyrmi rokmi, a v mnohom bola inšpirovaná vlajkovou loďou triedy S, tak dorazí do Ženevy v modernizovanej podobe. Stuttgart tvrdí, že nepôjde len o facelift. „Možno to tak nebude na prvý pohľad vyzerať, ale to, čo sme spravili, je jeden z najkomplexnejších faceliftov v histórii. Prešli sme každý komponent a pýtali sa, či je ho možné nejakým spôsobom vylepšiť,“ povedal na tému modernizácie Michael Kelz, projektový šéf triedy E.

Infotainment bude ťažiť z najnovšej generácie... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E - 2020 Infotainment bude ťažiť z najnovšej generácie systému MBUX s umelou inteligenciou.

Osvieženie dizajnu zabezpečia evolučné retuše nárazníkov, masky, grafiky diódových svetiel alebo dizajnu kolies a rozšírená paleta farieb lakov. To podstatné sa však odohrá najmä v interiéri. Éčko bude ťažiť z aktualizovanej generácie multimediálneho rozhrania MBUX s umelou inteligenciou a hlasovým ovládaním. Pridá ovládanie gestami, známe z SUV GLE. Na stredovom tuneli sa objaví nový touchpad. Dotykové plochy nájdeme aj na novom volante. Trieda E bude tiež schopná komunikovať cez platformu Car-to-X s inými vozidlami a infraštruktúrou. Dokonca lepšie ako drahšia trieda S. Zmenám sa nevyhol ani priestor pod kapotou, kde éčko reaguje na stále prísnejšie emisné normy.

Plug-in hybridná naftová verzia dostane... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E - 2020 Plug-in hybridná naftová verzia dostane akumulátor s väčšou kapacitou. Dojazd na jedno nabitie by sa mohol predĺžiť zo súčasných 52 aj na 70 km.

Práve tie stoja za príchodom úplne nového dvojlitrového benzínového 4-valca M254, ktorý bol navrhnutý v predstihu tak, aby bol schopný splniť emisnú normu Euro 7. Kombinovaný bude so 48 V mild-hybridnou sústavou a tiež plug-in hybridným ústrojenstvom. Postupne sa z triedy E rozšíri do všetkých modelových radov. Mild-hybridný systém dostane aj radový benzínový 6-valec M256 s výkonom 266 kW a krútiacim momentom 500 Nm. Jeho 15-kilowattový štartér-generátor bude rekuperovať brzdnú energiu a podporovať akceleráciu. Na strane dieselov sa objaví vylepšená verzia plug-in hybridu E 300de s väčšou kapacitou akumulátorov, než je súčasných 13,5 kWh a väčším dojazdom než 52 km.

Znížiť spotrebu a emisie má aj vylepšená aerodynamika. Z tohto dôvodu bude svetlá výška podvozku základnej verzie znížená o 15 mm. Stuttgart však napriek tomu sľubuje komfortné naladenie pruženia. Novinka sa má dosť na trh v priebehu letných mesiacov po jarnej ženevskej premiére. Možno očakávať, že podobné zmeny zasiahnu v krátkom čase aj verzie kupé a kabriolet.
Mercedes-Benz E - 2020
Mercedes-Benz E - 2020
+8Mercedes-Benz E - 2020

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #facelift #Mercedes-Benz E #autosalón Ženeva 2020
Články podľa značiek