Mercedes-Benz triedy E je jedným z pilierov prosperity stutgartskej značky. A to už desaťročia. Odoláva dokonca aj tlaku SUV. Len v Európe predáva automobilka z týchto sedanov a kombi viac 100 000 kusov ročne. A nie inak to má byť v budúcnosti. Aktuálna generácia triedy E, ktorá sa predstavila pred štyrmi rokmi, a v mnohom bola inšpirovaná vlajkovou loďou triedy S, tak dorazí do Ženevy v modernizovanej podobe. Stuttgart tvrdí, že nepôjde len o facelift. „Možno to tak nebude na prvý pohľad vyzerať, ale to, čo sme spravili, je jeden z najkomplexnejších faceliftov v histórii. Prešli sme každý komponent a pýtali sa, či je ho možné nejakým spôsobom vylepšiť,“ povedal na tému modernizácie Michael Kelz, projektový šéf triedy E.
Osvieženie dizajnu zabezpečia evolučné retuše nárazníkov, masky, grafiky diódových svetiel alebo dizajnu kolies a rozšírená paleta farieb lakov. To podstatné sa však odohrá najmä v interiéri. Éčko bude ťažiť z aktualizovanej generácie multimediálneho rozhrania MBUX s umelou inteligenciou a hlasovým ovládaním. Pridá ovládanie gestami, známe z SUV GLE. Na stredovom tuneli sa objaví nový touchpad. Dotykové plochy nájdeme aj na novom volante. Trieda E bude tiež schopná komunikovať cez platformu Car-to-X s inými vozidlami a infraštruktúrou. Dokonca lepšie ako drahšia trieda S. Zmenám sa nevyhol ani priestor pod kapotou, kde éčko reaguje na stále prísnejšie emisné normy.
Práve tie stoja za príchodom úplne nového dvojlitrového benzínového 4-valca M254, ktorý bol navrhnutý v predstihu tak, aby bol schopný splniť emisnú normu Euro 7. Kombinovaný bude so 48 V mild-hybridnou sústavou a tiež plug-in hybridným ústrojenstvom. Postupne sa z triedy E rozšíri do všetkých modelových radov. Mild-hybridný systém dostane aj radový benzínový 6-valec M256 s výkonom 266 kW a krútiacim momentom 500 Nm. Jeho 15-kilowattový štartér-generátor bude rekuperovať brzdnú energiu a podporovať akceleráciu. Na strane dieselov sa objaví vylepšená verzia plug-in hybridu E 300de s väčšou kapacitou akumulátorov, než je súčasných 13,5 kWh a väčším dojazdom než 52 km.
Znížiť spotrebu a emisie má aj vylepšená aerodynamika. Z tohto dôvodu bude svetlá výška podvozku základnej verzie znížená o 15 mm. Stuttgart však napriek tomu sľubuje komfortné naladenie pruženia. Novinka sa má dosť na trh v priebehu letných mesiacov po jarnej ženevskej premiére. Možno očakávať, že podobné zmeny zasiahnu v krátkom čase aj verzie kupé a kabriolet.