
Subaru malo doteraz k hybridom a elektromobilom veľmi rezervovaný prístup. Ak sa vyhneme diplomatickému slovníku, jednoducho zaostávalo. V súčasnosti ponúka v USA jediný plug-in hybridný Crosstrek (XV) a v Európe jediný mild-hybrid – nový Forester e-boxer. To sa ale rýchlo zmení. V súvislosti s nástupom prísnejších emisných noriem ani inej cesty niet. Automobilka oznámila, že do roku 2030 bude až 40 % jej vozidiel predávaných na celom svete vybavených elektrickým alebo hybridným pohonom. O päť rokov neskôr, teda do roku 2035, bude elektrifikovaných 100 % jej portfólia.

Subaru si ale dobre uvedomuje riziká, ktoré s tým súvisia, hoci čerpať môže vyspelé know-how Toyoty, ktorá už dnes pre hybridné modely Subaru dodáva potrebné technológie. Ako malá značka nechce totiž prísť o špecifickú koncepciu motorov boxer a symetrický pohon oboch náprav. Preto pripravuje full-hybrid so zachovaním týchto prvkov. „Aj keď používame technológie Toyoty, chceme vyrábať hybridy, ktoré sú jasnými Subaru. Cieľom je odlíšiť Subaru od iných značiek. Musíme si chrániť to, čo sme roky kultivovali a čo robí zo Subaru práve Subaru,“ povedal Tomomi Nakamura, prezident spoločnosti. V prípade čistých elektromobilov to ale možné nebude.
Subaru sa tiež zaviazalo, že do roku 2050 zníži produkciu CO2 o 90 % v porovnaní s rokom 2010 a že do roku 2030 zvýši bezpečnosť svojich áut natoľko, že predíde všetkým fatálnym zraneniam. Očakávať tak môžeme ďalšiu generáciu asistenčných systémov Subaru Eyesight. V súvislosti s prezentáciou plánov do budúcnosti predstavilo Subaru aj dizajnový koncept čisto elektrického crossoveru. Napriek zmene pohonu si zachováva niektoré typické črty Subaru, najmä drsný výraz. Masívne blatníky a prahy kontrastujú so svetlým lakom karosérie a zdôrazňujú odhodlanie zísť z asfaltu na prašné cesty.