
Bentley predstavilo svoju vlajkovú loď Mulsanne v roku 2009. Ani sa nechce veriť, že odvtedy ubehlo toľko času. Mussanne je totiž rovnako krásny ako v čase svojho vzniku. Z ručne vyrábanej limuzíny postavili v Crewe len pár tisíc kusov. Z aristokratického modelu sa v Európe predávalo v najlepších časoch približne 200 kusov ročne. Ale stálo to zato. Mulsanne bol doslova zhmotnením histórie značky. Najmä vďaka ikonickej pohonnej jednotke, ktorá odolávala času neuveriteľných 60 rokov. Manuálne zostavovaný 8-valec s objemom 6,25 a neskôr 6,75 litra vyšľachtili technici priam do dokonalosti.

S pomocou dvoch turbodúchadiel poskytoval v najvýkonnejšej verzii pre Mulsanne Speed síce „len“ 395 kW, no zato neskutočný krútiaci moment 1 100 Nm. Teraz sa ale jeho kariéra končí, spolu s Mulsanne. Vlajková loď má síce od polovice vlaňajšieho roka nástupcu v podobe nového Bentley Flying Spur, ale ten celkom nedosahuje prestíž Mulsanne. Flying Spur je síce nepochybne luxusnou 12-valcovou limuzínou, ale v porovnaní s elegantným Mulsanne má príliš športový charakter. Čas sa však nedá zastaviť, a tak v Crewe pripravili Mulsanne aspoň veľkolepú rozlúčku.

Divízia špeciálnych projektov postaví 30-kusovú sériu Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner. Tá upriamuje mnohými detailmi pozornosť práve na ikonické 8-valcové srdce, ktorého základná koncepcia pochádza z roku 1959. Napríklad ciferníkmi s grafikou rezu motora, ovládačmi ventilácie v podobe olejového veka či logami s číslovkou 6.75 vyšitými na operadlách alebo premietanými na asfalt pri nastupovaní. Maska chladiča má matný výplet aj matnú sošku v tvare písmena B. Obrie 21-placové 5-lúčové disky kolies pochádzajú z Mulsanne Speed. Dizajnovým zmenám neunikol ani samotný agregát, kde je sacie potrubie v čiernej farbe namiesto klasickej striebornej.
