Alpine A110 SportsX Concept: Francúzske kupé sa chystá na lyžovačku

Ak je niečo skutočným crossoverom, tak potom toto Alpine A100 SportsX. Spája svet čistokrvného kupé s motorom v strede s niečím, čo by sme mohli nazvať autom vhodným aj mimo spevnených ciest.

31.01.2020 12:00
debata
Vývojový tím Alpine si zobral do parády kupé... Foto: Alpine
Alpine A110 SportsX Concept - 2020 Vývojový tím Alpine si zobral do parády kupé A110 Pure a naordinoval mu off-roadový tuning. Odkazuje na úspechy Alpine v rely, najmä na rok 1973, keď značka zažiarila v Monte Carle.

Myšlienka spojiť svet superšportov so schopnosťami SUV nie je ničím novým. Spomeňme Audi Nanuk z roku 2013 či Lamborghini Huracán Sterrato z roku 2019. V oboch prípadoch išlo koncepty, ktoré na výrobné linky nikdy nezamierili. Dokázalo by to zlomiť francúzske Alpine s konceptom A110 SportsX? Budúcnosť má síce neistú, v každom prípade reinkarnovaná značka, patriaca pod krídla Renaultu, na parížskom podujatí International Automobile Festival aspoň sonduje, ako by na takýto počin reagovali zákazníci.

Alpine tvrdí, že jej ľahučké celohliníkové kupé s motorom uprostred a so zadným náhonom je nevyčerpateľnou inšpiráciou pre jej vývojové tímy. Dokazuje to aj SportsX, postavený vraj ako štylistické cvičenie. Odkazuje pritom na úspechy súťažných verzií Alpine A110, najmä na rok 1973, keď sa francúzske kupé stalo víťazom rely Monte Carlo. V porovnaní s základnou verziou A110 Pure mu naordinovali off-roadový tuning. Podvozok je zvýšený až o 60 mm a vytiahnuté blatníky či prahy chránené plastovým „brnením“ sa zas podpísali na rozšírení karosérie o 80 mm.

Aby Alpine A110 lepšie odolávalo nekvalitným... Foto: Alpine
Alpine A110 SportsX Concept - 2020 Aby Alpine A110 lepšie odolávalo nekvalitným povrchom, dostal koncept SportsX podvozok zvýšený o 60 mm a plastovú ochranu spodných partií karosérie. Vytiahnuté blatníky stoja za rozšírením karosérie až o 80 mm.

Úplne odlišné sú aj nárazníky. Svet súťaží rely zas pripomína SportsX čiernymi páskami na reflektoroch. Biely lak karosérie kontrastuje s matnou čiernou kapotou a strechou. Do výbavy sa dostal dokonca aj nosič lyží, ktorý má naznačiť univerzálnosť tohto zvláštneho ou-doorového kupé. Za volantom by však nemal vodič prísť o radosť z jazdy. Ťažisko je síce vyššie, ale tento hendikep kompenzuje SportsX väčším rozchodom kolies a širšími pneumatikami. Výkonu je stále dosť. Naprieč uložený preplňovaný 4-valec umiestnený pred zadnou nápravou dáva z objemu 1,8 litra 185 kW pri 6 000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 320 Nm.

Celé to putuje cez 7-stupňovú automatickú prevodovku s dvojicou mokrých spojok k zadnej náprave. Dynamika konceptu nie je známa, ale bežné Alpine A110 šprintuje aj vďaka hmotnosti len 1 080 kg na stovku za 4,5 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h. V ďalšom rozlete ho zbrzdí obmedzovač. SportsX by nemusel veľmi zaostávať. Uvidíme, ako v Dieppe, sídle Alpine, s konceptom nakoniec naložia. Crossoverom sa enormne darí, tak prečo to neskúsiť? Potenciál nepochybne má.
Alpine A110 SportsX Concept - 2020
Alpine A110 SportsX Concept - 2020
+6Alpine A110 SportsX Concept - 2020

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Alpine A110 #Alapine #Alpine A110 SportsX
Články podľa značiek