Renault Mégane: Facelift sprevádza nový plug-in hybrid. Ostré R.S. ostáva

07.02.2020 12:00

Hviezdami Renaultu sú momentálne nové Clio a crossover Captur, ale nezabúda ani na starý dobrý Mégane. Ten dostane čoskoro zopár retuší a pod kapotou zmeny, ktoré rozhodne nie sú kozmetické.

Vynovený Mégane má mierne modifikovanú masku...
Vynovený Mégane má mierne modifikovanú masku zasahujúcu hlbšie do nového nárazníka. Novinkou sú aj diódové svetlá Pure Vision, ktoré už v základe nahrádzajú halogénové žiarovky. Autor: Renault

Renault Mégane je tu s nami v aktuálnej generácii od roku 2016. Odvtedy absolvoval zopár retuší, a najmä rošádu pod kapotou, keď sa prispôsobil novým emisným normám, napríklad nástupom motora 1,3 TCe či nových dieslov 1,5 a 1,7 Blue dCi. Teraz prichádzajú na rad ďalšie zmeny. Tie estetické spočívajú v podstate len v nových nárazníkoch, jemne korigovanej maske a inovovanej palete diskov kolies či lakov karosérie. Všimnúť si však môžete aj nové diódové reflektory Pure Vision, ktoré nahrádzajú pôvodné halogénové.

Technologické zmeny nájdeme aj v kabíne. Mégane prichádza s novým virtuálnym kokpitom s 9,3-palcovou obrazovkou. Ale tiež s podstatne modernejším infotainmentom Easy Link so 7– alebo 10,2-palcovým dotykovým displejom. Jeho ovládanie je inšpirované modernými smartfónmi. Balík bezpečnostných systémov rozšíril asistent jazdy v dopravných zápchach a na diaľnici, ktorý kombinuje adaptívny tempomat so systémom udržiavania v jazdnom prúde. Efektívnejšie je aj sledovanie mŕtveho uhla v zrkadlách vďaka novým radarovým senzorom.

Interiér ťaží z nového virtuálneho kokpitu a...
Interiér ťaží z nového virtuálneho kokpitu a multimédií Easy Link so 7-, alebo 10,2-palcovou dotykovou obrazovkou. Nahrádzajú pôvodné zastarané infotainmenty R-Link. Autor: Renault

Najdôležitejšou zmenou je však príchod plug-in hybridnej verzie E-Tech Plug-in, ktorá podľa Renaultu využíva až 150 patentov. Viaceré z nich vychádzajú z technológie zužitkovanej v F1. Základom bude nový benzínový atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra, spojený s dvojicou elektromotorov a prevodovkou „multimode“. Zaujímavou informáciou je, že nové hybridné riešenie nepotrebuje spojku a že aj napriek tomu má byť zmena prevodov takmer nepostrehnuteľná.

Aj vzadu dostal Mégane nový nárazník. Očakávať...
Aj vzadu dostal Mégane nový nárazník. Očakávať tiež môžeme vynovenú paletu dizajnov kolies a lakov karosérie. Autor: Renault

Kapacita akumulátorov 9,8 kWh má zabezpečiť bezemisný dojazd do vzdialenosti 50 km, a to rýchlosťou až 135 km/h. Celá sústava poskytne výkon 117 kW, takže Mégane E-tech bude vlastne jedným z najvýkonnejších. Samozrejme, s výnimkou Mégane R.S., ktoré ostáva v ponuke aj napriek sprísňujúcim sa emisným limitom. Ostane verný motoru 1,8 TCe, známemu z kupé Alpine A110. Tentoraz však s výkonom 220 kW a krútiacim momentom 420 Nm (+30 Nm), čo zodpovedá parametrom pôvodnej verzie R.S. Trophy.

R.S. Trophy sa tak bude líšiť od R.S. v podstate len naladením podvozka, ktorý bude ešte o 25 % tuhší. Na opačnej strane ponuky nájdeme 4-valec 1,3 TCe v novej najslabšej verzii s výkonom 74 kW, ktorá doplní verzie s výkonom 85, 103 a 117 kW pre novú verziu RS Line, nahrádzajúcu pôvodnú GT Line. Až neskôr ponuku doplní 3-valec 1,0 TCe (88 kW). Naftu zastúpia 4-valce 1,5 Blue dCi, kde okrem známej výkonovej modifikácie 85 kW opäť pribudne nová slabšia verzia „eco“ s výkonom 70 kW. Motory budú kombinované so 6-stupňovými manuálnymi a 7-stupňovými automatickými prevodovkami.

Vynovený Mégane vstúpi na trh v priebehu leta. Ako hatchback aj ako kombi. Výnimkou bude plug-in-hybridný Mégane E-Tech, ktorý príde najprv s karosériou kombi Grandtour a až neskôr ako hatchback.

Renault Mégane -
		2020
Renault Mégane - 2020
+5Renault Mégane - 2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

0 debata debata
Viac na túto tému: #Renault Mégane #Renault #facelift
Články podľa značiek