Renault Mégane: Facelift sprevádza nový plug-in hybrid. Ostré R.S. ostáva

Hviezdami Renaultu sú momentálne nové Clio a crossover Captur, ale nezabúda ani na starý dobrý Mégane. Ten dostane čoskoro zopár retuší a pod kapotou zmeny, ktoré rozhodne nie sú kozmetické.

07.02.2020 12:00
debata
Vynovený Mégane má mierne modifikovanú masku... Foto: Renault
Renault Mégane - 2020 Vynovený Mégane má mierne modifikovanú masku zasahujúcu hlbšie do nového nárazníka. Novinkou sú aj diódové svetlá Pure Vision, ktoré už v základe nahrádzajú halogénové žiarovky.

Renault Mégane je tu s nami v aktuálnej generácii od roku 2016. Odvtedy absolvoval zopár retuší, a najmä rošádu pod kapotou, keď sa prispôsobil novým emisným normám, napríklad nástupom motora 1,3 TCe či nových dieslov 1,5 a 1,7 Blue dCi. Teraz prichádzajú na rad ďalšie zmeny. Tie estetické spočívajú v podstate len v nových nárazníkoch, jemne korigovanej maske a inovovanej palete diskov kolies či lakov karosérie. Všimnúť si však môžete aj nové diódové reflektory Pure Vision, ktoré nahrádzajú pôvodné halogénové.

Technologické zmeny nájdeme aj v kabíne. Mégane prichádza s novým virtuálnym kokpitom s 9,3-palcovou obrazovkou. Ale tiež s podstatne modernejším infotainmentom Easy Link so 7– alebo 10,2-palcovým dotykovým displejom. Jeho ovládanie je inšpirované modernými smartfónmi. Balík bezpečnostných systémov rozšíril asistent jazdy v dopravných zápchach a na diaľnici, ktorý kombinuje adaptívny tempomat so systémom udržiavania v jazdnom prúde. Efektívnejšie je aj sledovanie mŕtveho uhla v zrkadlách vďaka novým radarovým senzorom.

Interiér ťaží z nového virtuálneho kokpitu a... Foto: Renault
Renault Mégane - 2020 Interiér ťaží z nového virtuálneho kokpitu a multimédií Easy Link so 7-, alebo 10,2-palcovou dotykovou obrazovkou. Nahrádzajú pôvodné zastarané infotainmenty R-Link.

Najdôležitejšou zmenou je však príchod plug-in hybridnej verzie E-Tech Plug-in, ktorá podľa Renaultu využíva až 150 patentov. Viaceré z nich vychádzajú z technológie zužitkovanej v F1. Základom bude nový benzínový atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra, spojený s dvojicou elektromotorov a prevodovkou „multimode“. Zaujímavou informáciou je, že nové hybridné riešenie nepotrebuje spojku a že aj napriek tomu má byť zmena prevodov takmer nepostrehnuteľná.

Aj vzadu dostal Mégane nový nárazník. Očakávať... Foto: Renault
Renault Mégane - 2020 Aj vzadu dostal Mégane nový nárazník. Očakávať tiež môžeme vynovenú paletu dizajnov kolies a lakov karosérie.

Kapacita akumulátorov 9,8 kWh má zabezpečiť bezemisný dojazd do vzdialenosti 50 km, a to rýchlosťou až 135 km/h. Celá sústava poskytne výkon 117 kW, takže Mégane E-tech bude vlastne jedným z najvýkonnejších. Samozrejme, s výnimkou Mégane R.S., ktoré ostáva v ponuke aj napriek sprísňujúcim sa emisným limitom. Ostane verný motoru 1,8 TCe, známemu z kupé Alpine A110. Tentoraz však s výkonom 220 kW a krútiacim momentom 420 Nm (+30 Nm), čo zodpovedá parametrom pôvodnej verzie R.S. Trophy.

R.S. Trophy sa tak bude líšiť od R.S. v podstate len naladením podvozka, ktorý bude ešte o 25 % tuhší. Na opačnej strane ponuky nájdeme 4-valec 1,3 TCe v novej najslabšej verzii s výkonom 74 kW, ktorá doplní verzie s výkonom 85, 103 a 117 kW pre novú verziu RS Line, nahrádzajúcu pôvodnú GT Line. Až neskôr ponuku doplní 3-valec 1,0 TCe (88 kW). Naftu zastúpia 4-valce 1,5 Blue dCi, kde okrem známej výkonovej modifikácie 85 kW opäť pribudne nová slabšia verzia „eco“ s výkonom 70 kW. Motory budú kombinované so 6-stupňovými manuálnymi a 7-stupňovými automatickými prevodovkami.

Vynovený Mégane vstúpi na trh v priebehu leta. Ako hatchback aj ako kombi. Výnimkou bude plug-in-hybridný Mégane E-Tech, ktorý príde najprv s karosériou kombi Grandtour a až neskôr ako hatchback.
Renault Mégane - 2020
Renault Mégane - 2020
+5Renault Mégane - 2020

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #facelift #Renault Mégane
Články podľa značiek