Koncern VW má v Indii veľké plány. Štartuje tu novú kapitolu svojich aktivít po tom, čo skrachovali jeho snahy presadiť sa v druhej najľudnatejšej krajine kooperáciou so Suzuki (Maruti) a neskôr s automobilkou Tata. Nakoniec vzal všetko do vlastných rúk. Škoda má pritom v projekte India 2.0 kľúčové postavenie. Práve mladoboleslavská automobilka dostala na starosti všetky indické operácie koncernu VW. Nie náhodou vybudovala a vlani otvorila v Pune nové vývojové a dizajnové centrum. A to už horúčkovito pracuje na nových modeloch. Prvým hmatateľným výsledkom je koncept Škoda Vision In, ktorý sa v sériovej podobe dostane na indický trh ešte tento rok.
Jeho základom je špecifická platforma MQB IN, na ktorej vzniknú aj ďalšie modely, napríklad sedan a sesterské Volkswageny. Nové základy, indický vývoj, indická výroba a až 95 % komponentov od lokálnych dodávateľov, sú kľúčom k nízkej cene, takej dôležitej pre úspech celého projektu. A zdá sa, že Indovia sa majú na čo tešiť. Napokon, Škoda rešpektovala ich špecifické požiadavky. Medzi tie patril priestranný interiér, variabilita a solídny vzhľad, naznačujúci odolnosť a spoľahlivosť. Všetky tieto atribúty koncept Vision In spĺňa. A nie je to žiaden „lowcost“, kde by Škoda zásadne šetrila na rozmeroch či vybavení. Skôr prekvapuje veľkorysosťou.
Vision In je síce konceptom, ale v základoch sa meniť nebude. Na dĺžku má 4 256 a na výšku 1 589 mm. V oboch parametroch tak prekonáva európsky Kamiq. A platí to aj o rázvore náprav s hodnotou 2 671 mm, o 20 mm dlhšom, než majú k dispozícii Európania. Pritom sa Vision In nevzdal ani najnovších dizajnových prvkov Škody ako delených predných diódových svetiel, robustnej masky s vertikálnymi zdvojenými rebrami, zadných delených svetiel s grafikou písmena L či preslisu „tornado line“ na bočných partiách. Masívne čierne prahy a nárazníky s hliníkovými chráničmi sú spolu s veľkou svetlou výškou pripravené odolávať rozbitému asfaltu aj prašným cestám. Finálny model nebude zásadne odlišný.
Odmyslieť si musíme asi len zapustené kľučky dverí a podsvietené kryštalické logo. Devätnásťpalcové disky kolies však už môžeme opäť pokojne zaradiť do reality. Platí to v podstate aj o interiéri s výnimkou sedadiel s integrovanými opierkami hláv. Tie sa na montážne linky iste nedostanú. Najmä nie tie zadné, kde možno „zrušiť“ miesto pre stredného cestujúceho v prospech veľkej výklopnej konzoly. Škoda sľubuje veľkú variabilitu aj veľký kufor. Ak si uvedomíme, že Vision In je v porovnaní s európskym Kamiqom takmer o 60 mm vyšší a má náskok aj v rázvore náprav, niet pochýb, že indickí zákazníci dostanú viac priestoru. Pohľad na palubnú dosku zas prezrádza, že aj do Indie dorazila digitalizácia.
Vision In je vybavený virtuálnym kokpitom a 12,3-palcovým voľne stojacim dotykovým displejom. V sérii bude možno menší a za príplatok, ale rozhodne tieto prvky Škoda ponúkne. Dizajnéri sa okrem tradície výroby českého krištáľu, čo vidieť na soške palubnej dosky alebo na dverách, inšpirovali aj remeselnou technikou Kalamkari, teda zdobením bavlny pomocou drevených pečiatok. Pod kapotou sa skrýva upravená koncernová technika, konkrétne 4-valec 1,5 TSI s výkonom 110 kW, spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Je možné, že vzhľadom na nižšie emisné normy si vystačí bez systému deaktivácie dvoch valcov či bez časticového filtra. Škoda nespomína ani žiadnu formu elektrifikácie. To všetko bude mať priaznivý vplyv na cenu.
Koncept zrýchľuje na stovku za 8,7 sekundy. Škoda spomína dokonca pružnosť v akcelerácii z 80 na 120 km, ktorá Visionu In trvá 14,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 195 km/h. Aj zverejnenie týchto parametrov naznačuje, že štúdia predstavená na autosalóne v Dillí je v podstate len vyšperkovaným sériovým prototypom. Ten zamieri na indický trh ešte v závere tohto roka. Pomocou neho, nového sedanu a sesterských modelov s logom VW si koncern Volkswagen sľubuje, že sa mu do roku 2025 podarí získať v Indii 5-percentný trhový podiel. India je pritom označovaná za kľúčový trh budúcnosti. Očakáva sa tu obrovský rast, podobne ako to bolo pred rokmi v Číne.