Cadillac Escalade: Americká klasika vstupuje do novej éry. Bude aj na naftu!

Je to stále obrovské a hranaté SUV, ale vo štvrtej generácii prináša oveľa sofistikovanejšie technológie. Lúči sa s tuhou zadnou nápravou, môže mať pneumatické odpruženie, premiérový dieselový motor a na palube 38-palcový OLED displej. Autopilot zvláda dlhodobú jazdu bez rúk na volante.

10.02.2020 06:00
debata (7)
Štvrtú generáciu Escalade identifikujete na... Foto: Cadillac
Cadillac Escalade - 2020 Štvrtú generáciu Escalade identifikujete na prvý pohľad. Zamenila totiž pôvodné vertikálne svetlá za horizontálne. Úplnou novinkou je verzia Sport s čiernou prednou maskou.

Cadillac Escalade prišiel na svet v roku 1999 ako odpoveď na konkurenčný Lincoln Navigator. Za ten čas sa z neho stala doslova ikona. Obrovské full-size SUV s luxusnou výbavou bolo však pomerne jednoduchým strojom. Napokon, prvú generáciu odvodili od GMC Yukon Denali. To sa ale s príchodom piatej generácie mení. Ak by sa bol v januári konal tradičný autosalón v Detroite, asi by bol Escalade jednou z jeho hlavných hviezd, lenže ten otvorí brány až v júni. Takže debutuje mimo svetiel reflektorov. Za pozornosť však určite stojí. Chce totiž účinnejšie konkurovať Mercedesu-Benz GLS, BMW X7 či Range Roveru, teda najprestížnejším modelom v triede. Mení sa tak na oveľa sofistikovanejšie SUV nabité elektronikou.

Dizajn síce ctí hranatú tradíciu, ale je o čosi prepracovanejší. Absolútnou novinkou je použitie horizontálnych predných svetiel, ktoré nahradili pôvodné vertikálne. Tie denné ale ostali bez zmien. Zadné svetlá s 3D grafikou zas lemujú celé zadné veko. Mohutný bočný profil odľahčujú megalomanské 22-palcové disky kolies a plastickejšie tvarovaná spodná hrana okien. Úplnou novinkou je verzia Sport s čiernou prednou maskou vrátane jej lemu. Luxusná verzia Platinum zas zušľachťuje vzhľad pozinkovanými povrchmi. Pod kabátom Escalade sa ukrýva úplne nová platforma.

Escalade je stále monument. V novej generácii... Foto: Cadillac
Cadillac Escalade - 2020 Escalade je stále monument. V novej generácii navyše opäť narástol. Takže 22-palcové disky mu padnú ako uliate. A to sa ešte chystá o 404 mm predĺžená verzia ESV.

Tuhá zadná náprava je minulosťou. Podvozok dostal plne nezávislé zavesenie kolies. A to prinieslo rad výhod. Nielen pre jazdné vlastnosti. Piata generácia ponúka podstatne viac priestoru v interiéri aj v kufri. Tak napríklad cestujúci v treťom rade majú až o 40 % viac miesta (886 mm) na nohy, pričom v kufri zostáva minimálne 700 litrov pre batožiny. Maximálna prepravná kapacita je však až 3 089 litrov. A to nehovoríme o pripravovanej predĺženej verzii ESV s rázvorom natiahnutým o ďalších 404 mm. V tomto smere nebude Escalade konkurencia, aspoň tá európska, pravdepodobne stíhať. Novú latku však Escalade nasadzuje aj v digitalizácii. Palubná doska má z toho dôvodu úplne novú architektúru.

V kabíne neostal kameň na kameni. Klasické... Foto: Cadillac
Cadillac Escalade - 2020 V kabíne neostal kameň na kameni. Klasické prístroje nahradila obrovská zakrivená OLED obrazovka s uhlopriečkou 38 palcov.

Nesie digitálny, voľne stojaci panel s uhlopriečkou 38 palcov. Tvoria ho tri zakrivené obrazovky s technológiou organických diód (OLED), takže hustota pixlov je dvojnásobná v porovnaní s televízormi 4K. Znamená to tiež najväčší možný farebný rozsah, dokonalú čiernu farbu a odstránenie antireflexných krytov. Panel tvoria tri vzájomne prepojené displeje. Centrálny 14,2-palcový pred vodičom, 7,2-palcový naľavo a 16,9-palcový napravo v úlohe multimediálneho rozhrania. Nechýba ani navigácia s rozšírenou realitou, ktorá premieta navigačné piktogramy do reálneho obrazu z prednej kamery. Systém Surround Vision pracuje až s deviatimi kamerami a zobrazuje okolie vozidla.

Escalade ponúkne cestujúcim v treťom rade až o... Foto: Cadillac
Cadillac Escalade - 2020 Escalade ponúkne cestujúcim v treťom rade až o 40 % viac miesta na nohy ako predtým. Je to aj výsledkom nového nezávislého zavesenia zadných kolies.

A potom je tu kamera nočného videnia Night Vision a zadná kamera pre potreby virtuálneho spätného zrkadla. Veľkou inováciou je systém Super Cruiser, čo je diaľničný autopilot, umožňujúci dlhodobú jazdu bez rúk na volante. V USA, ktoré majú 200 000 míľ rýchlostných komunikácií, to príde vhod. Okrem kamier, radarových a ultrazvukových senzorov využíva systém po prvýkrát takzvaný Lidar (laserový radar) a superpresnú navigáciu GPS. Na automatickú zmenu jazdného prúdu stačí aktivovať smerové svetlo. Kabína je zaplavená luxusným drevom a kožou. Špičková audiosústavou AKG Studio Reference má 36 reproduktorov napájaných z 28-kanálového zosilňovača.

Pod kapotou sa po prvýkrát udomácni okrem... Foto: Cadillac
Cadillac Escalade - 2020 Pod kapotou sa po prvýkrát udomácni okrem tradičného benzínového 8-valca aj 6-valcový diesel, čo naznačuje jeho európske ambície. Oba motory budú spojené s 10-stupňovou automatickou prevodovkou.

Meniče sú umiestnené dokonca aj v streche či v operkach hláv. Aparatúru využíva napríklad aj navigácia, keď niektoré hlasové povely prichádzajú z pravej alebo ľavej strany. Funkcia Conversation Enhancement zas zlepšuje komunikáciu medzi členmi posádky prenosom ich hlasu spredu dozadu či naopak. Nechýbajú vstupy USB či HDMI, ktoré môžu využiť najmä zadní cestujúci, ktorí majú za príplatok k dispozícii dve 12,6-palcové obrazovky. Atmosféru luxusu dotvára ambientné podsvietenie a ponuka až ôsmich farebných vyhotovení interiéru.

O dokonalé „žehlenie“ nerovností sa stará aktívne odpruženie Magnetic Ride Control s magnetoreolo­gickými tlmičmi, ktoré reagujú v predstihu na základe skenovania povrchu vozovky. Ešte vyššiu úroveň pohodlia zabezpečí vzduchové odpruženie Air Ride Adaptive. To eliminuje náklony v zákrutách či pri brzdení a zároveň znižuje polohu karosérie o 51 mm pri vyšších rýchlostiach alebo pri nastupovaní. Pod kapotou majú zákazníci na výber z dvoch motorov. Okrem americkej klasiky v podobe vidlicového 8-valca s objemom 6,2 litra (313 kW, 623 Nm) po prvýkrát aj trojlitrový 6-valcový diesel (207 kW, 623 Nm), čo naznačuje európske ambície Escalade. Oba motory sú spojené s 10-stupňovou automatickou prevodovkou a stálym pohonom oboch náprav. Priplatiť si môžete za elektronický diferenciál eLSD.
Cadillac Escalade - 2020
Cadillac Escalade - 2020
+19Cadillac Escalade - 2020

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Cadillac #Cadillac Escalade
Články podľa značiek