Populárne SUV Duster predáva skupina Renault pod logami Dacie, Renaultu a v Indii dokonca aj ako Nissan Terrano. Rozdiely sú väčšie, ako si môžete myslieť. Dokladuje to aj druhá generácia Dusteru pre juhoamerický trh.
Foto: Renault
Renault Duster - 2020 Nový Renault Duster pre Južnú Ameriku dostane masku Renaultu a navyše ako príplatkovú výbavu prídavný nadstavec nárazníka s integrovanou dvojicou reflektorov.
Duster je najúspešnejším modelom skupiny Renault. Predáva sa po celom svete, a to v podobách, o ktorých snáď ani netušíte. V Indii napríklad aj ako Nissan Terrano. V Rusku a v Južnej Amerike ho zas stretnete s logom Renaultu. Rozdiely boli však doteraz pomerne zanedbateľné, snáď s výnimkou derivátu pre Nissan, ktorý mal úplne prepracovaný interiér. A teraz sa čosi podobné udeje aj s druhou generáciou Dusteru pre juhoamerický trh. Táto totiž zamieri k tamojším zákazníkom približne s dvojročným sklzom za Európou. Počkať sa však oplatilo. Dokladujú to prvé dve oficiálne snímky.
Duster, ktorého výroba odštartuje na linkách závodu v brazílskom Sao José dos Pinhais, bude totiž hodný loga francúzskej značky. Jednoducho, bude stáť o čosi vyššie než Dacia Duster. A vidieť je to na prvý pohľad. Juhoamerický Duster môže počítať s parádnou maskou nových Renaultov a dokonca s prídavnými reflektormi do hmly integrovanými do nadstavca predného nárazníka. Ešte viac zmien je však v interiéri. Ak vám nová palubná doska čosi pripomína, máte pravdu. Renault Duster si ju totiž požičal z SUV-kupé Renault Arkana, ktoré sa vyrába zatiaľ len v Rusku a výlučne pre ruský trh.
Foto: Renault
Renault Duster - 2020 Duster s logom Renaultu bude mať o čosi vznešenejší interiér s pozdĺžnymi prieduchmi ventilácie, väčší infotainment aj krajší volant z dielne Renaultu. Prevzatý je z ruského SUV-kupé Renault Arkana.
To znamená elegantnejšie prieduchy ventilácie lemované chrómom, väčší infotainment aj modernejší volant. Pod kapotou ostáva dnes už v Európe neponúkaný 4-valec s objemom 1,6 litra a výkonom 88 kW. Spojený bude s 5-stupňovou manuálnou alebo kontinuálnou prevodovkou CVT. Pohon 4×4 bude vyhradený výkonnejšiemu preplňovanému motoru 1,33 TCe (110 kW), ktorý poznáme aj z najnovšej Dacie Duster. Za Atlantikom bude však spojený výlučne s automatickou prevodovkou. Takúto kombináciu v Európe zatiaľ nepoznáme. A zaujímavá je aj informácia, že motor 1,33 TCe nakoniec poputuje aj pod kapotu indického Dusteru, hoci tam schádza z liniek stále prvá generácia.