
Citroën C3, ktorý sa predstavil v roku 2016, bol pre automobilku ranou priamo do čierneho. Publikum si získal svojou hravosťou a najrozsiahlejším programom personalizácie vo svojej triede. K zákazníkom putovalo už viac ako 750 000 exemplárov. C3 sa dokonca vlani podarilo prepracovať do prvej päťky najpredávanejších modelov nižšej triedy v Európe. Teraz nastal čas na modernizáciu. Facelift sa inšpiroval luxusným konceptom Citroën CXperience. Vidieť to na úzkej prednej maske, ktorej spodná lišta na krajoch zamierila k vynoveným hlavným svetlometom. Mimochodom, tie teraz využívajú diódovú technológiu. Mierne prepracovaný je aj otvor v nárazníku.

Z profilu zaujmú nové, maximálne 17-palcové disky kolies, ale aj jednoduchší tvar troch ochranných kapsúl Airbump. Zákazníci budú mať na výber ešte viac personalizačných možností. C3 ponúka až 97 farebných schém, v porovnaní s 36, ktoré boli dostupné doteraz. Tvorí ich sedem lakov karosérie vrátane nových Elixir Red a Spring Blue v kombinácií so štyrmi farbami strechy, kde pribudol odtieň Emerland, štyrmi farebnými vyhotoveniami kapsúl Airbump či vložiek v oblasti svetiel a spätných zrkadiel, a novými grafickými polepmi strechy s témami Red, Techwood a Emerland. Podobne je to v kabíne, inšpirovanej nábytkovým dizajnom.

Nový drevený obklad palubnej dosky je opäť inšpirovaný konceptom CXperience a vytvára veľmi solídnu atmosféru. Ladí s ním aj textilný prúžok čalúnenia na sedadlách. A keď sme už pri nich, spomeňme, že podľa vzoru vlajkovej lode C5 Aircross a inovovaného C4 Cactusu dostali pevnejšiu textíliu a najmä novú 15 mm vrstvu peny, ktorá má zabezpečiť bezkonkurenčný komfort. Pribudla aj nová lakťová opierka. O bezpečnosť sa stará až 11 asistenčných systémov. Nové sú napríklad predné parkovacie senzory alebo zadná parkovacia kamera. Infotainment so 7-palcovou obrazovkou si rozumie so smartfónmi cez rozhrania Android Auto a Apple CarPlay.

Navigácia TomTom Live Traffic podporuje dopravné informácie v reálnom čase a hlasové ovládanie. To možno využiť aj pri práci s rádiom alebo telefónom. Nechýba ani „vychytávka“ v podobe širokouhlej kamery ConnectedCam v spätnom zrkadle, ktorá umožňuje snímanie obrázkov či videí (max. 20 s) z cesty a ich následné zdieľanie na sociálnych sieťach. Slúži tiež ako „čierna skrinka“, keďže dokáže prehrať 90 sekúnd záznamu – 30 pred nehodou a 60 po nej. Dáta sa ukladajú na pamäťovú kartu s kapacitou 16 gigabajtov.
Pod kapotu sa nasťahovali modernizované motory splňujúce s predstihom emisnú normu Euro 6. Benzínovú ponuku tvoria 3-valce 1,2 PureTech – atmosférický s výkonom 61 kW a jeho preplňovaná verzia PureTech 110 s výkonom 81 kW. Slabší spolupracuje s 5-stupňovou a silnejší so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii je preň ale aj 6-stupňový automat. Citroën C3 ostal verný aj nafte. Štvorvalec 1,5 Blue HDi 100 má 74 kW. Kombinovaný bude výlučne s 5-stupňovým manuálom. Vynovený Citroën C3 uvidíme už na aprílovom autosalóne v Bratislave a do predaja sa dostane v máji. Výroba bude, tak ako doteraz, prebiehať v Trnave.