Dacia Logan: Nová generácia nachytaná v ‘maskáčoch‘. Má byť drahšia asi o 300 €

17.02.2020 06:00

Logan je symbolom novodobého úspechu Dacie. Nie je síce jej najpredávanejším modelom, ale nebyť tohto lacného sedanu, rumunská značka nie je na dnešnom výslní. Možno už tento rok ho čaká generačná výmena. Testy predprodukčných prototypov sú v plnom prúde.

Nový Logan by mal mať väčší rázvor náprav a...
Nový Logan by mal mať väčší rázvor náprav a viac miesta v kabíne. Postavia ho na lacnejšej verzii koncernovej platformy CMF-B (Low Spec), ktorá už podopiera nový Renault Clio či Captur. Autor: Dacia

Lacný sedan Logan prišiel na svet v roku 2004, ako projekt auta za 5 000 eur. A hoci 5 000 eur nakoniec nikdy nestál, odštartoval mohutnú ofenzívu Dacie po tom, čo sa rumunská značka dostala pod krídla Renaultu. Nasledovali ďalšie modely ako Sandero, Duster, Lodgy či Dokker. Logan je dodnes jedným z jej pilierov, a to napriek tomu, že post najúspešnejšieho modelu nakoniec obsadilo SUV Duster. S Loganom preto Dacia ráta aj do budúcnosti. Po druhej generácii z roku 2012 a jednej modernizácii je na rade opäť generačná výmena. A nie je ďaleko. S najväčšou pravdepodobnosťou uvidíme nový Logan ešte tento rok. Núka sa napríklad septembrový autosalón v Paríži.

Naznačujú to aj špionážne snímky predsériových prototypov, ktoré sa už preháňajú v kamufláži po bežných cestách. Udržať nízku cenu, ktorá je hlavným tromfom Loganu, však nikdy nebolo také ťažké ako dnes. Do hry totiž vstúpili prísnejšie emisné limity a bezpečnostné normy. Dacia sa o to však pokúsi. To napriek tomu, že overené, a najmä lacné základy B0 bude musieť nahradiť drahšou platformou CMF-B, ktorú poznáme z nového Clia, Capturu alebo Nissanu Micra. Aby však Logan ustál svoj post „lowcostu“, použije jej lacnejšiu verziu „Low Spec“. Zmenu si vynútila najmä plánovaná 48 V mild-hybridná technológia, ktorá by už nebola kompatibilná s platformou B0.

Logan by mal byť napriek nízkej cene predsa len...
Logan by mal byť napriek nízkej cene predsa len štýlovejší než doteraz. Napríklad vďaka splývavejšej zadnej časti. Autor: Dacia

Mild-hybrid má spojiť atmosférický 4-valec 1,6 E-Tec so štartérom-generátorom a s malou li-ion batériou. Výkon má vzrásť až na 140 koní, čo znamená, že hybrid bude vôbec najvýkonnejšou verziou Loganu. Väčšia elektrifikácia neprichádza kvôli cene do úvahy. Okrem nižších emisií má byť bonusom platformy CMF-B aj vyššia bezpečnosť a viac priestoru pre posádku, ktorý bude výsledkom väčšieho rázvoru náprav. A to všetko chce Dacia okoreniť atraktívnejším a solídnejším dizajnom. Už zo snímok prototypov je jasné, že Logan dostane splývavejšiu zadnú časť. Podľa francúzskych médií má dôjsť aj na použitie kvalitnejších materiálov a infotainmentu kompatibilnému so smartfónmi cez Android Auto a Apple CarPlay.

Vo výbave by sme mali nájsť po prvý raz napríklad automatickú klimatizáciu či monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, ktoré si Logan požičia z nového Dusteru. Práve unifikácia bude totiž ďalším receptom na udržanie nízkej cenovej hladiny. I tak má novinka zdražieť v porovnaní so súčasnou generáciou približne o 200 až 300 eur. Základná cena by sa však mala udržať na hranici 7 000 eur. Nový Logan príde až po sesterskom Sandere. Tento hatchback, ktorý by sme mohli vidieť možno už na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve, bude využívať rovnakú techniku. Okrem mild-hybridu aj doteraz známe motory 1,0 SCe, 1,0 TCe a diesel 1,5 Blue dCi.

Dacia
		Logan  - špionáž 2020
Dacia Logan
		 - špionáž 2020
+3Dacia Logan  -
		špionáž 2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Dacia Sandero #Dacia Logan #Dacia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek