
Elektrické autá sú stále vhodné skôr do mesta ako na diaľkové trasy. Dôvod? Relatívne malá kapacita batérií. Ani tie najlepšie a najdrahšie zväčša neprejdú na jedno nabitie viac ako 350 či maximálne 400 kilometrov. A tie mestské sú na tom ešte horšie. Veľká a ťažká zásoba batérií by im však bola v mestskom režime zbytočnou príťažou. Najmä ak často neabsolvujú denne viac ako 100 km. Lenže kupovať si jeden elektromobil na cestu do práce a druhý na to, aby sme s ním zvládli rodinnú dovolenku, nedáva príliš zmysel. A navyše – bolo by to šialene drahé. Francúzsky startup EP Tender si však myslí, že má riešenie. A pomerne jednoduché.

Elektromobily zatiaľ nesmú ťahať prívesy, nemajú teda ťažné zariadenie, a po druhé, ak má počas jazdy prúdiť elektrická energia z batérií vo vozíku k elektromotorom auta, musel by byť prídavný akumulátor spojený s elektromobilom káblom. Lenže konektory sú často vpredu, a ak by aj boli vzadu, pre jazdu nie je bezpečné spájať vozík s káblom. EPT tender to vyriešil špeciálnym spojovacím zariadením, ktoré vozík nielen ťahá, ale obsahuje aj konektor. A to by si vyžadovalo drahú úpravu elektromobilov, aby boli so zariadením vôbec kompatibilné. Musel by sa teda zaviesť nejaký štandard, aby sa elektrické vozíky rozšírili vo väčšom množstve.
Sympatický na návrhu francúzskeho startupu je fakt, že rieši aj otázku manipulácie so samotným vozíkom. Batérie s kapacitou napríklad 60 kWh môžu mať totiž pokojne aj 600 kilogramov. Ovládať takýto „príves“ pri zapájaní a cúvaní by veru ľahké nebolo. Problém odstraňujú prídavné kolieska, ktoré sa vysunú a otáčajú podobne ako tie na nákupných vozíkoch. Parkovací manéver je potom hračkou. Firma už má nejaké tie skúsenosti. Začínala totiž najprv s vozíkmi, ktoré obsahovali benzínový motor poháňajúci generátor, akýsi predlžovač dojazdu. Takýmto spôsobom by sa dal potom elektromobil nabiť prakticky kdekoľvek, nezávisle od nabíjacej infraštruktúry.