Hyundai a Kia vyvíjajú elektrickú platformu. Aj s kalifornským startupom

Automobilové koncerny sa v dnešných časoch často obracajú na malé spoločnosti. Imponuje im ich entuziazmus, pružnosť, rýchly vývoj a inovatívne myslenie. Je to aj prípad novej kooperácie medzi kórejským automobilovým gigantom a malou kalifornskou spoločnosťou Canoo. Hyundaiu a Kii pomôže s vývojom elektrickej platformy pre nové bezemisné modely.

20.02.2020 12:00
debata
Novú modulárnu platformu pre čisté... Foto: Canoo
Canoo - elektrická platforma pre Hyunday-Kia Novú modulárnu platformu pre čisté elektromobily vyvíja Hyundai-Kia s malým startupom Canoo. Má byť ľahká a univerzálna pre rôzne typy áur.

Hyundai ani Kia nie sú v oblasti elektromobility žiadnymi nováčikmi. Kým niektoré veľké značky ešte len štartujú svoju elektrickú ofenzívu, Kia má už dávno v ponuke e-Soul, e-Niro a Hyundai zas svoj elektrický derivát Ionicu. Lenže tam sa elektrický útok kórejského automobilového gigantu nekončí. Práve naopak, na rozdiel od doterajších modelov, ktoré boli vyvinuté na platformách vozidiel so spaľovacími motormi, chystá novú rodinu čistých elektromobilov, ktoré s iným ako elektrickým pohonom vôbec nepočítajú. A na to bude potrebovať novú batériovú platformu podobnú platforme MEB od Volkswagenu.

Koncern Hyundai-Kia ju však nevyvinie sám. Prednosť dal, tak ako je to dnes v móde, spolupráci s malým americkým startupom Canoo so sídlom v Los Angeles. Ten navrhol skejtbordovú konštrukciu, v ktorej sú integrované všetky potrebné komponenty. A to tak, aby každý komponent mal hneď viacero funkcií, čo znamená kompaktnejšiu a ľahšiu konštrukciu. Navyše je platforma Canoo modulárna, takže na nej bude možné postaviť autá rôznych tried s pohonom predných, zadných alebo všetkých kolies. Škálovateľná bude aj kapacita batérií. Hyundaiu imponuje najmä rýchlosť, s akou Canoo dokáže realizovať svoje nápady. Prvý elektromobil predstavil kalifornský startup len 19 mesiacov od založenia.

„Ohromila nás rýchlosť a efektivita, s akou spoločnosť vyvinula svoju inovatívnu elektrickú platformu,“ povedal Albert Biermann, šéf vývoja a výskumu Hyundai Motor Group. Canoo pritom nie je prvý startup, s ktorým kórejský gigant kooperuje alebo do ktorého investuje. Spomeňme príklad spoločnosti Arrival, s ktorou vyvíja elektrické dodávky, alebo chorvátsky Rimac, preslávený výrobou elektrických hyperšportov. Vďaka takýmto krokom chce Hyundai-Kia predávať už v roku 2025 štvrtinu áut s nejakou formou elektrifikácie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Hyundai #elektromobily #Canoo
Flowers
Články podľa značiek