Hyundai i20: Tretia generácia ukázala kabínu. Toto je rana aj pre Polo a Clio!

27.02.2020 12:00

Ešte pred začiatkom autosalónu v Ženeve odhaľuje Hyundai interiér svojej kľúčovej novinky. A konkurencia mu bude mať čo závidieť. Prichádza až s dvoma 10,25-palcovými displejmi! O tom sa môže Polu či Fabii len snívať.

Tretia generácia i20 prevzala množstvo...
Tretia generácia i20 prevzala množstvo dizajnových prvkov z nových modelov Hyundaia. Predná časť so širokou maskou pôsobí veľmi dynamicky. Autor: Hyundai

Po úniku snímok novej generácie Hyundaia i20 odhaľuje automobilka prvé oficiálne informácie vrátane interiéru. A ten je vskutku šokom. Do nižšej triedy prinesie totiž mestský hatchback digitalizáciu, na ktorú nemá konkurencia zatiaľ odpoveď. A dokonca ani aktuálne modely Hyundaia. Palubná doska ponesie v najvyššej úrovni vybavenia až dva 10,25-palcové displeje. Jeden v úlohe virtuálneho kokpitu a druhý vo funkcii multimediálneho rozhrania. Tým i20 v podstate zmazáva rozdiel medzi vozidlami nižších a vyšších tried. S takouto digitálnou šou sa zatiaľ nemôže pochváliť ani inovovaná „i tridsiatka“.

Kabíne kraľujú dva 10,25-palcové displeje....
Kabíne kraľujú dva 10,25-palcové displeje. Jeden v úlohe virtuálneho kokpitu, druhý vo funkcii infotainmentu. Sympatické je, že napriek tomu si zachoval Hyundai samostatný panel klimatizácie. Autor: Hyundai

Digitálny panel bude meniť farbu a grafiku na základe zvoleného jazdného režimu. Dotykový displej umožní využívanie aplikácií a on-line služieb vrátane informácií o počasí či prevádzkových hodinách čerpacích staníc. Samozrejmosťou bude konektivita so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. USB porty sa objavia aj vzadu. Sympatické je, že Hyundai ponechal i20 samostatný panel ventilácie, čo ešte viac zjednodušuje ovládanie. Priekopníkom v segmente má byť i20 aj vďaka asistenčným systémom. Adaptívny tempomat a obmedzovač rýchlosti budú napríklad spolupracovať s navigáciou a upravovať rýchlosť na základe profilu trasy či povolenej rýchlosti.

Vzadu dostane Hyundai i20 dnes veľmi módne...
Vzadu dostane Hyundai i20 dnes veľmi módne svetlá prepojené úzkou lištou. Nechýba ani falošný difúzor. Autor: Hyundai

Nechýba ani udržiavanie v jazdnom prúde, autonómne brzdy s detekciou chodcov, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel či poloautomatický parkovací asistent. Luxusné prvky reprezentuje audiosústava Bose, indukčný nabíjací box alebo vyhrievanie sedadiel a volantu. Pod kapotou sa objavia výlučne benzínové motory. Základ si ponechá dnes už vzácny atmosférický 4-valec 1,2 MPi (62 kW) spojený s 5-stupňovým manuálom. Zvyšok portfólia tvoria výkonnejšie preplňované 3-valce 1,0 T-GDi (73,5, 88 kW). Pre obe verzie sú okrem 6-stupňových prevodoviek pripravené 7-stupňové dvojspojkové prevodovky DSG.

Z profilu zaujme tvar okien, ktoré zasahujú...
Z profilu zaujme tvar okien, ktoré zasahujú hlboko do zadného stĺpika, ako aj dvojfarebné lakovanie. Karoséria je o päť milimetrov dlhšia, o 30 širšia a o 24 nižšia. Rázvor náprav sa natiahol o 10 mm. Autor: Hyundai

S emisiami bude i20 bojovať mild-hybridnou sústavou so 48 V okruhom. Pri slabšej verzii 3-valca bude dodávaná na prianie, pri silnejšej sa štartér-generátor ISG stane súčasťou sériového vybavenia. Informácie o spotrebe zatiaľ Hyundai nezverejnil, no podľa neho má hybridný systém ušetriť tri až štyri percentá paliva. Šušká sa však aj o ostrej verzii i20 N, ktorá by mohla byť vyzbrojená preplňovaným motorom 1,6 T-GDi. To všetko bude zabalené v atraktívnom kabáte. Tretia generácia i20 prichádza totiž s omnoho expresívnejšími tvarmi. Široká predná maska v štýle najnovších modelov nadväzuje na reflektory s výraznou grafikou denných diód.

Z profilu zas zaujme tretie bočné okno lemované chrómovou lištou, ktoré odľahčuje pôvodne masívny zadný stĺpik. Očakávať môžeme bohaté možnosti personalizácie. Najmä vďaka dvojfarebnému lakovaniu karosérie. Vzadu dávajú i20 športový nádych svetlá prepojené diódovou lištou či náznak difúzora v nárazníku. Športovému akcentu napomáha aj zmena proporcií. Hyundai i20 tretej generácie bude o päť milimetrov dlhší, o 30 širší a o 24 mm nižší ako jeho predchodca. Viac miesta v kabíne zaručí predĺženie rázvoru náprav o 10 mm na konečných 2 580. V kufri pribudne užitočných 25 litrov. Splu ich bude 326, čo je jeden z najlepších výsledkov v triede.

Hyundai hovorí zatiaľ len o 5-dverovom hatchbacku, možno tak predpokladať, že 3-dverovú verziu vôbec neplánuje. Ponuku by však mohol obohatiť out-doorový Hyundai i20 Active so zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou spodných partií karosérie. Výrobu všetkých verzií zabezpečí turecký závod Hyundaia v závode Izmitz. Okrem Hyundaia i20 privezie automobilka do Ženevy aj inovovaný modelový rad i30 vrátane kombi a Fastbacku a tiež koncept športového sedanu Prophecy.

Rozmery, objemy

Generácia i20 (2020) i20 (2014–2020) Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 040 4035 + 5
Šírka (mm) 1 750 1720 + 30
Výška (mm) 1 450 1474 – 24
Rázvor (mm) 2 580 2570 + 10
Objem kufra (l) 351 326 + 25

Technické údaje

Motor 1.2 MPi 1.0 T-GDi 1.0 T-GDi Mild-hybrid 1.0 T-GDi Mild-hybrid
Zdvihový objem (ccm) 1197 998 998 998
Počet valcov/ventilov 4/16 3/12 3/12 3/12
Max. výkon (kW/ot.) 61,8/6000 73,5/6000 73,5/6000 88/6000
Krútiaci moment (N.m/ot.) 118/4000 172/1500 172/1500 200/2000
Prevodovka 5M 6M/7DCT 6M/7DCT 6M/7DCT
0–100 km/h (s) 13,1 10,4/11,4 10,4/11,4 10,2/10,3
Hyundai i20 -
		2020
Hyundai i20 -
		2020
+5Hyundai i20 -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Hyundai i20 #Hyundai #autosalón Ženeva 2020
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
9. 12. 20191.232 €1.324 €
2. 12. 2019zlacnenie1.232 €zlacnenie1.324 €
25. 11. 2019zlacnenie1.233 €1.326 €
18. 11. 2019zlacnenie1.235 €zdraženie1.326 €
11. 11. 2019zlacnenie1.242 €zdraženie1.324 €
4. 11. 2019zdraženie1.243 €zdraženie1.317 €
28. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR