Po úniku snímok novej generácie Hyundaia i20 odhaľuje automobilka prvé oficiálne informácie vrátane interiéru. A ten je vskutku šokom. Do nižšej triedy prinesie totiž mestský hatchback digitalizáciu, na ktorú nemá konkurencia zatiaľ odpoveď. A dokonca ani aktuálne modely Hyundaia. Palubná doska ponesie v najvyššej úrovni vybavenia až dva 10,25-palcové displeje. Jeden v úlohe virtuálneho kokpitu a druhý vo funkcii multimediálneho rozhrania. Tým i20 v podstate zmazáva rozdiel medzi vozidlami nižších a vyšších tried. S takouto digitálnou šou sa zatiaľ nemôže pochváliť ani inovovaná „i tridsiatka“.
Digitálny panel bude meniť farbu a grafiku na základe zvoleného jazdného režimu. Dotykový displej umožní využívanie aplikácií a on-line služieb vrátane informácií o počasí či prevádzkových hodinách čerpacích staníc. Samozrejmosťou bude konektivita so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. USB porty sa objavia aj vzadu. Sympatické je, že Hyundai ponechal i20 samostatný panel ventilácie, čo ešte viac zjednodušuje ovládanie. Priekopníkom v segmente má byť i20 aj vďaka asistenčným systémom. Adaptívny tempomat a obmedzovač rýchlosti budú napríklad spolupracovať s navigáciou a upravovať rýchlosť na základe profilu trasy či povolenej rýchlosti.
Nechýba ani udržiavanie v jazdnom prúde, autonómne brzdy s detekciou chodcov, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel či poloautomatický parkovací asistent. Luxusné prvky reprezentuje audiosústava Bose, indukčný nabíjací box alebo vyhrievanie sedadiel a volantu. Pod kapotou sa objavia výlučne benzínové motory. Základ si ponechá dnes už vzácny atmosférický 4-valec 1,2 MPi (62 kW) spojený s 5-stupňovým manuálom. Zvyšok portfólia tvoria výkonnejšie preplňované 3-valce 1,0 T-GDi (73,5, 88 kW). Pre obe verzie sú okrem 6-stupňových prevodoviek pripravené 7-stupňové dvojspojkové prevodovky DSG.
S emisiami bude i20 bojovať mild-hybridnou sústavou so 48 V okruhom. Pri slabšej verzii 3-valca bude dodávaná na prianie, pri silnejšej sa štartér-generátor ISG stane súčasťou sériového vybavenia. Informácie o spotrebe zatiaľ Hyundai nezverejnil, no podľa neho má hybridný systém ušetriť tri až štyri percentá paliva. Šušká sa však aj o ostrej verzii i20 N, ktorá by mohla byť vyzbrojená preplňovaným motorom 1,6 T-GDi. To všetko bude zabalené v atraktívnom kabáte. Tretia generácia i20 prichádza totiž s omnoho expresívnejšími tvarmi. Široká predná maska v štýle najnovších modelov nadväzuje na reflektory s výraznou grafikou denných diód.
Z profilu zas zaujme tretie bočné okno lemované chrómovou lištou, ktoré odľahčuje pôvodne masívny zadný stĺpik. Očakávať môžeme bohaté možnosti personalizácie. Najmä vďaka dvojfarebnému lakovaniu karosérie. Vzadu dávajú i20 športový nádych svetlá prepojené diódovou lištou či náznak difúzora v nárazníku. Športovému akcentu napomáha aj zmena proporcií. Hyundai i20 tretej generácie bude o päť milimetrov dlhší, o 30 širší a o 24 mm nižší ako jeho predchodca. Viac miesta v kabíne zaručí predĺženie rázvoru náprav o 10 mm na konečných 2 580. V kufri pribudne užitočných 25 litrov. Splu ich bude 326, čo je jeden z najlepších výsledkov v triede.
Hyundai hovorí zatiaľ len o 5-dverovom hatchbacku, možno tak predpokladať, že 3-dverovú verziu vôbec neplánuje. Ponuku by však mohol obohatiť out-doorový Hyundai i20 Active so zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou spodných partií karosérie. Výrobu všetkých verzií zabezpečí turecký závod Hyundaia v závode Izmitz. Okrem Hyundaia i20 privezie automobilka do Ženevy aj inovovaný modelový rad i30 vrátane kombi a Fastbacku a tiež koncept športového sedanu Prophecy.
Rozmery, objemy
Generácia | i20 (2020) | i20 (2014–2020) | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 040 | 4035 | + 5 |
Šírka (mm) | 1 750 | 1720 | + 30 |
Výška (mm) | 1 450 | 1474 | – 24 |
Rázvor (mm) | 2 580 | 2570 | + 10 |
Objem kufra (l) | 351 | 326 | + 25 |
Technické údaje
Motor | 1.2 MPi | 1.0 T-GDi | 1.0 T-GDi Mild-hybrid | 1.0 T-GDi Mild-hybrid |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1197 | 998 | 998 | 998 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 3/12 | 3/12 | 3/12 |
Max. výkon (kW/ot.) | 61,8/6000 | 73,5/6000 | 73,5/6000 | 88/6000 |
Krútiaci moment (N.m/ot.) | 118/4000 | 172/1500 | 172/1500 | 200/2000 |
Prevodovka | 5M | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 6M/7DCT |
0–100 km/h (s) | 13,1 | 10,4/11,4 | 10,4/11,4 | 10,2/10,3 |