Audi e-tron S: Elektrické SUV dostane tri motory. Skôr ako Taycan a Tesla

Po Audi e-tron 50 a 55 prichádza na rad vrcholová verzia e-tron S. Prvý krát sa tak písmeno „S“ v ingolstadtskej nomenklatúre objavuje pri čistom elektromobile. Bude aj RS?

28.02.2020 12:00
debata
Presné vektorovanie krútiaceho momentu a... Foto: Audi
Audi e-tron S Sportback - 2020 Presné vektorovanie krútiaceho momentu a obrovský výkon umožní e-tronu S takéto parádne výjazdy zo zákrut.

Audi má síce v súčasnosti v súvislosti s nedostatkom akumulátorov v bruselskom závode veľké problémy s výrobou svojho elektrického SUV e-tron, no palicu nad ním rozhodne neláme. Naopak. Po verzii e-tron 50 (230 kW, 540 Nm) a e-tron 55 (265 kW, 561 Nm) chystá ešte čosi divokejšie. E-tron bude totiž prvým ingolstadtským elektromobilom nesúci magické písmeno „S“, ktoré doteraz zdobilo len športové deriváty so spaľovacími motormi. Ukrývať sa za ním bude nový elektrický pohon, ktorý si vezme na pomoc až tri elektromotory. Tým sa nemôže zatiaľ pochváliť ani Porsche Taycan.

Audi e-tron S použije na prednej náprave elektromotor s výkonom 155 kW, ktorý používala verzia 55 na zadnej náprave a vzadu dva elektromotory s výkonom 196 kW, ktoré pochádzajú pre zmenu z prednej nápravy. To znamená systémový výkon 370 kW a krútiaci moment astronomických 973 Nm. Takáto sila regulovaná samostatnou výkonovou elektronikou pre každú z trojice hnacích jednotiek, katapultuje e-tron S na stovku za 4,5 sekundy. Je ale pravdou, že maximálne parametre budú dostupné len po dobu ôsmich sekúnd. Inak pracuje e-tron S s výkonom „iba“ 320 kW a krútiacim momentom 808 Nm. Maximálka ostane na pôvodných 210 km/h.

Audi e-tron S pridá k doterajším dvom motorom... Foto: Audi
Audi e-tron S Sportback - 2020 Audi e-tron S pridá k doterajším dvom motorom tretí. Jeden poháňajúci predné kolesá a dva pre tie zadné. V špičke môžu dodávať až 370 kW a 973 Nm.

Individuálne riadenie elektromotorov umožňuje doslova trakčné zázraky. Za normálnych okolností bude e-tron S poháňaný len zadnými elektromotormi. Predný sa pripojí v prípade potreby, napríklad prudkej akcelerácie. V športovom režime má aj vďaka superpresnému vektorovaniu krútiaceho momentu e-tron S umožniť kontrolované „drifty“. Agilita má byť podľa Audi doslova neskutočná. Nabíjanie batérií s kapacitou 95 kWh, z ktorých je ale využiteľných len 86,5 kW, má trvať na sieti rýchlonabíjacích staníc Ionity s výkonom 150 kW z 5 na 80 % asi 30 minút. A niet pochýb, že E-tron S bude potrebovať zastávky na „čerpačke“ pomerne často.

Reálny dojazd dnešných verzií je okolo 330 km so spotrebou až 25,8 kWh/100 km. A to pri ekonomickej jazde. Najvýkonnejšia elektrická sústava bude dostupná už na jar pre obe karosárske verzie, teda aj pre e-tron Sportback so splývavou zadnou siluetou. Teda za predpokladu, že sa Audi podarí stabilizovať dodávky li-ion akumulátorov, ktoré nakupuje z poľského závodu LG Chem. V budúcnosti nie je vylúčený ani príchod ešte ostrejšej verzie RS, ktorá by mohla výkonom atakovať hranicu 400 kW. To by sa táto dvojtonová šelma mohla dostať v akcelerácii na stovku pod štyri sekundy.
Audi e-tron S Sportback - 2020
Audi e-tron S Sportback - 2020
+21Audi e-tron S Sportback - 2020

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi e-tron #autosalón Ženeva 2020
Články podľa značiek