Hyundai i30: Toto nie je iba facelift. Pod kapotou sú nové motory a zvláštna prevodovka

Po štyroch rokoch modernizuje Hyundai svoj kľúčový model i30. Výrazné omladenie dizajnu sprevádza línia N Line, dostupná pre všetky tri karosárske verzie. A k tom pridáva model, vyrábaný v českých Nošoviciach celkom nové motory s objemom 1,5 litra či mild-hybridnú technológiu.

02.03.2020 12:00
debata
Hyundai i30 dostal celkom novú, širšiu prednú... Foto: Hyundai
Hyundai i30 N Line - 2020 Hyundai i30 dostal celkom novú, širšiu prednú masku, nový nárazník a užšie reflektory s dennými DLR svetlami.

Novinka Hyundai bude debutovať na autosalóne v Ženeve popri celkom novej generácii menšieho modelu i20. No nazvať modernizáciu i30 len faceliftom by bolo nespravodlivé. Zmeny sa totiž dotkli dizajnu, infotainmentu, bezpečnosti aj pohonných jednotiek. Rozsah úprav je zjavný na prvý pohľad. Hatchback, kombi aj i30 fastback dostali širšiu prednú masku s 3D výpletom, prepracovaný nárazník aj nové, užšie reflektory s dennými DLR svetlami v tvare písmena V. „Véčkovú“ grafiku svetiel a nový nárazník nájdeme aj v zadnej časti. Paletu farieb rozširujú nové odtiene Dark Night, Silky Bronze a Sunset Red. Vynovený dizajn majú aj 17– a 18-palcové disky kolies.

Vzadu nájde opäť nový nárazník a „véčkovú“... Foto: Hyundai
Hyundai i30 N Line - 2020 Vzadu nájde opäť nový nárazník a „véčkovú“ grafiku svetiel. N Line pridáva difúzor, dvojitú koncovku výfukov a minimálne 17-palcové disky kolies.

Športová verzia N Line, inšpirovaná ostrými Hyundaimi i30 N, bude teraz dostupná pre všetky tri karosárske verzie, teda aj pre kombi a fastback. Líši sa zväčšenými otvormi v nárazníku s bočnými aerodynamickými „lopatkami“, špecifickým dizajnom 17– alebo 18-palcových kolies a tiež zadným difúzorom s dvojitou koncovkou výfukov a integrovanými hmlovými svetlami. Športový akcent posilňuje čierna strecha, čierna maska aj matné pozadie reflektorov. V kabíne je najväčšou novinkou vynovený infotainment so 7-palcovými displejom v prístrojovom paneli a s 10,25-palcovou obrazovkou multimediálneho rozhrania.

Interiér má rozšírenú paletu čalúnení a najmä... Foto: Hyundai
Hyundai i30 N Line - 2020 Interiér má rozšírenú paletu čalúnení a najmä vynovený infotainment s lepšou konektivitou a službami Bluelink.

Samozrejmosťou je konektivita so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Čoskoro pribudne funkcia zrkadlenia telefónov bez nutnosti ich spojenia s káblom. Pripojenie na internet prinesie možnosť využívania služieb Bluelink – napríklad získavať aktuálne dopravné informácie, informácie o počasí či cenách palív a parkovaní, ale tiež možnosť vzdialeného odomykania a zamykania vozidla, zistenia jeho polohy alebo prístupu k údajom palubného počítača. Pocit kvality spracovania vylepšujú nové prieduchy ventilácie a nové farebné prevedenia interiéru Pewter Gray, Ebony Brown a Charcoal Grey. Čalúnenie môže byť textilné, kožené alebo kombinované.

Športovo ladená verzia N Line bude odteraz... Foto: Hyundai
Hyundai i30 N Line - 2020 Športovo ladená verzia N Line bude odteraz dostupná aj pre kombi.

Balík asistenčných systémov Hyundai SmartSense rozšírili nové prvky, napríklad udržiavanie vozidla v jazdnom prúde, upozornenie na križujúce autá pri cúvaní aj s automatickým brzdením, asistent pre jazdu v kolóne, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel či autonómne brzdy s detekciou chodcov a cyklistov. Nechýba ani systém automatického núdzového volania v prípade aktivácie airbagov. No najviac zmien sa odohralo pod prednou kapotou, kde Hyundai i30 reaguje na sprísňujúce sa emisné limity. A to razantne – prakticky úplne novou ponukou motorov. Pôvodný atmosférický 4-valec 1,4 MPi nahrádza väčším 1,5 DPi (81 kW) s dvojitým vstrekovaním paliva. Dodávať sa bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Pod kapotou debutuje atmosférický motor 1,5 DPi... Foto: Hyundai
Hyundai i30 N Line - 2020 Pod kapotou debutuje atmosférický motor 1,5 DPi (81 kW) s dvojitým vstrekovaním aj jeho preplňovaná verzia 1,5 T-GDi (117,5 kW). Nová je tiež inteligentná manuálna prevodovka iMT a mild-hybridná 48V sústava.

Preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDi (88,3 kW) dostane 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Doteraz sa dodával len s manuálnou. Ďalšou inováciou tejto motorizácie je voliteľná 48 V mild-hybridná sústava skombinovaná so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou iMT, ktorá po zložení nohy z plynového pedála odpojí motor od zvyšku hnacej sústavy. Výsledkom je plachtenie s vypnutým motorom, prípade jazda na voľnobeh, ak elektronika vyhodnotí, že je to vzhľadom na okamžité podmienky efektívnejšie pre zníženie spotreby a emisií. Mild-hybrid bude dostupný aj so 7-stupňovou dvojspojkou.

Vrcholom ponuky je novučičký preplňovaný 4-valec 1,5 T-GDi (117,5 kW), štandardne dodávaný s mild-hybridným okruhom. Na výber je opäť manuálna prevodovka iMT alebo 7-stupňová automatická prevodovka DCT. Hyundai i30 však ostane verný aj nafte. Tankovať ju budú verzie 1,6 CRDi s výkonom 85 kW alebo 100 kW, opäť s mild-hybridnou podporou a prevodovkami iMT a 7DCT. Údaje o spotrebe paliva Hyundai zatiaľ nezverejnil. Výstavnú premiéru absolvuje i30 v Ženeve. Na Slovensku by sme ho mohli vidieť na aprílovom autosalóne v Bratislave. Do predaja sa dostane už na jar.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Verzia Hatchback Fastback Kombi
Dĺžka (mm) 4 340 4 455 4 585
Šírka (mm) 1 795 1 795 1 795
Výška (mm) 1 455 1 425 1 465
Rázvor (mm) 2 650 2 650 2 650
Objem kufra (l) 395 450 602
Pohotovostná hmotnosť (kg) od 1 176 od 1 240 od 1 206

Technické údaje

Motor 1,5 DPi 1,0, T-GDi 1,0 T-GDi 48V 1,5 T-GDI 48V 1,6 CRDi 1,6 CRDi 48V
Zdvihový objem (ccm) 1 498 998 998 1 482 1 598 1 598
Počet valcov/ventilov 4/16 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 81/6 000 88,3/6 000 88,3/6 000 117/5/5 500 85/4 000 100/4 000
Krútiaci moment (N.m/ot.) 144/3 500 172/1 500 172/1 500 253/1 500 280 – 300/1 500 280 – 320/2 000
Prevodovka 6M 6M/7DCT 6iMT/7DCT 6iMT/7DCT 6M/7DCT 6iM/7 DCT
0 – 100 km/h (s) 12,3 11,2/11,2 11,2/11,2 8,4/8,6 10,9/10,9 10,2/9,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 187 196/196 196/196 210/210 192/192 200/200
Hyundai i30 N Line  - 2020
Hyundai i30 N Line  - 2020
+20Hyundai i30 N Line  - 2020

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #facelift #Hyundai i30 #autosalón Ženeva 2020
Články podľa značiek