Novinka Hyundai bude debutovať na autosalóne v Ženeve popri celkom novej generácii menšieho modelu i20. No nazvať modernizáciu i30 len faceliftom by bolo nespravodlivé. Zmeny sa totiž dotkli dizajnu, infotainmentu, bezpečnosti aj pohonných jednotiek. Rozsah úprav je zjavný na prvý pohľad. Hatchback, kombi aj i30 fastback dostali širšiu prednú masku s 3D výpletom, prepracovaný nárazník aj nové, užšie reflektory s dennými DLR svetlami v tvare písmena V. „Véčkovú“ grafiku svetiel a nový nárazník nájdeme aj v zadnej časti. Paletu farieb rozširujú nové odtiene Dark Night, Silky Bronze a Sunset Red. Vynovený dizajn majú aj 17– a 18-palcové disky kolies.
Športová verzia N Line, inšpirovaná ostrými Hyundaimi i30 N, bude teraz dostupná pre všetky tri karosárske verzie, teda aj pre kombi a fastback. Líši sa zväčšenými otvormi v nárazníku s bočnými aerodynamickými „lopatkami“, špecifickým dizajnom 17– alebo 18-palcových kolies a tiež zadným difúzorom s dvojitou koncovkou výfukov a integrovanými hmlovými svetlami. Športový akcent posilňuje čierna strecha, čierna maska aj matné pozadie reflektorov. V kabíne je najväčšou novinkou vynovený infotainment so 7-palcovými displejom v prístrojovom paneli a s 10,25-palcovou obrazovkou multimediálneho rozhrania.
Samozrejmosťou je konektivita so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Čoskoro pribudne funkcia zrkadlenia telefónov bez nutnosti ich spojenia s káblom. Pripojenie na internet prinesie možnosť využívania služieb Bluelink – napríklad získavať aktuálne dopravné informácie, informácie o počasí či cenách palív a parkovaní, ale tiež možnosť vzdialeného odomykania a zamykania vozidla, zistenia jeho polohy alebo prístupu k údajom palubného počítača. Pocit kvality spracovania vylepšujú nové prieduchy ventilácie a nové farebné prevedenia interiéru Pewter Gray, Ebony Brown a Charcoal Grey. Čalúnenie môže byť textilné, kožené alebo kombinované.
Balík asistenčných systémov Hyundai SmartSense rozšírili nové prvky, napríklad udržiavanie vozidla v jazdnom prúde, upozornenie na križujúce autá pri cúvaní aj s automatickým brzdením, asistent pre jazdu v kolóne, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel či autonómne brzdy s detekciou chodcov a cyklistov. Nechýba ani systém automatického núdzového volania v prípade aktivácie airbagov. No najviac zmien sa odohralo pod prednou kapotou, kde Hyundai i30 reaguje na sprísňujúce sa emisné limity. A to razantne – prakticky úplne novou ponukou motorov. Pôvodný atmosférický 4-valec 1,4 MPi nahrádza väčším 1,5 DPi (81 kW) s dvojitým vstrekovaním paliva. Dodávať sa bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDi (88,3 kW) dostane 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Doteraz sa dodával len s manuálnou. Ďalšou inováciou tejto motorizácie je voliteľná 48 V mild-hybridná sústava skombinovaná so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou iMT, ktorá po zložení nohy z plynového pedála odpojí motor od zvyšku hnacej sústavy. Výsledkom je plachtenie s vypnutým motorom, prípade jazda na voľnobeh, ak elektronika vyhodnotí, že je to vzhľadom na okamžité podmienky efektívnejšie pre zníženie spotreby a emisií. Mild-hybrid bude dostupný aj so 7-stupňovou dvojspojkou.
Vrcholom ponuky je novučičký preplňovaný 4-valec 1,5 T-GDi (117,5 kW), štandardne dodávaný s mild-hybridným okruhom. Na výber je opäť manuálna prevodovka iMT alebo 7-stupňová automatická prevodovka DCT. Hyundai i30 však ostane verný aj nafte. Tankovať ju budú verzie 1,6 CRDi s výkonom 85 kW alebo 100 kW, opäť s mild-hybridnou podporou a prevodovkami iMT a 7DCT. Údaje o spotrebe paliva Hyundai zatiaľ nezverejnil. Výstavnú premiéru absolvuje i30 v Ženeve. Na Slovensku by sme ho mohli vidieť na aprílovom autosalóne v Bratislave. Do predaja sa dostane už na jar.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Verzia | Hatchback | Fastback | Kombi |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 340 | 4 455 | 4 585 |
Šírka (mm) | 1 795 | 1 795 | 1 795 |
Výška (mm) | 1 455 | 1 425 | 1 465 |
Rázvor (mm) | 2 650 | 2 650 | 2 650 |
Objem kufra (l) | 395 | 450 | 602 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | od 1 176 | od 1 240 | od 1 206 |
Technické údaje
Motor | 1,5 DPi | 1,0, T-GDi | 1,0 T-GDi 48V | 1,5 T-GDI 48V | 1,6 CRDi | 1,6 CRDi 48V |
---|---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 498 | 998 | 998 | 1 482 | 1 598 | 1 598 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 81/6 000 | 88,3/6 000 | 88,3/6 000 | 117/5/5 500 | 85/4 000 | 100/4 000 |
Krútiaci moment (N.m/ot.) | 144/3 500 | 172/1 500 | 172/1 500 | 253/1 500 | 280 – 300/1 500 | 280 – 320/2 000 |
Prevodovka | 6M | 6M/7DCT | 6iMT/7DCT | 6iMT/7DCT | 6M/7DCT | 6iM/7 DCT |
0 – 100 km/h (s) | 12,3 | 11,2/11,2 | 11,2/11,2 | 8,4/8,6 | 10,9/10,9 | 10,2/9,9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 187 | 196/196 | 196/196 | 210/210 | 192/192 | 200/200 |