
Golf GTI bude mať pod kapotou preplňovaný 4-valec 2,0 TSI (370 Nm). Tým sa dotiahol už v základe na pôvodnú verziu GTI Performance. Tá klasická mala 169 kW. Stále je to ale menej, ako dosahovali limitky Clubsport (195 kW) a TCR (213 kW). No sme len na začiatku. Motor môže byť kombinovaný so 6-stupňovým manuálom, čo je dobrá správa, a tiež so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Naftové GTD s motorom 2,0 TDI posilnilo zo 136 na 147 kW (400 Nm). Tentoraz však už s dvojitou katalytickou redukciou SCR, zrážajúcou emisie NOx na minimum a výlučne so 7-stupňovou dvojspojkou DSG.

Trojlístok uzatvára „najčistejší“ plug-in hybridný Golf GTE, kombinujúci 4-valec 1,4 TSI (110 kW), elektromotor s výkonom 85 kW a 6-stupňovú prevodovku DSG. Celé spolu to dáva 180 kW a 400 Nm krútiaceho momentu, teda na chlp presne s Golfom GTI a až o 25 kW viac v porovnaní s predchádzajúcou generáciou GTE. Batérie s kapacitou 13 kWh zaručia čisto elektrický dojazd do vzdialenosti približne 60 km, a to do rýchlosti až 130 km/h. K dispozícii bude okrem elektrického aj hybridný režim a režim Save, ktorý uchová stav nabitia batérií až na čas, keď sa ho vodič rozhodne použiť.

Všetky tri nové verzie prenášajú výkon výlučne na kolesá prednej nápravy. Na najvýkonnejší Golf R so systémom 4Motion si ešte počkáme, ak ho nakoniec „nezabijú“ emisie. Bohužiaľ, automobilka zatiaľ nezverejnila žiadne bližšie prevádzkové parametre. Nepoznáme teda dynamiku ani spotrebu paliva. Zato Volkswagen sľubuje špičkové jazdné vlastnosti vďaka sériovému nasadeniu viacprvkového zadného zavesenia a nového trakčného systému Vehicle Dynamics Manager, ktorý riadi elektronickú uzávierku diferenciálu XDS a zlepšuje prenos výkonu na asfalt v zákrutách. Podvozok GTI a GTD je štandardne znížený o 15 mm.

Za príplatok si budete môcť dopriať adaptívne tlmiče DCC. Jazdné režimy Comfort, Eco a Sport rozširuje po prvýkrát mód Individual, ktorý umožňuje personalizovať nastavenie motora, prevodovky, podvozka, riadenia či trakčných systémov podľa preferencií vodiča. Všetky verzie tiež spája dizajnový tuning. Predný nárazník obsahuje zväčšený otvor pre prívod chladiaceho vzduchu s plástovým výpletom. Masku a kapotu oddeľuje úzka farebná lišta – červená pre GTI, modrá pre GTE a strieborná pre GTD. Efekt môže byť podporený diódovým pásom spájajúcim full-LED svetlá. Hmlové diódové svetlá, integrované vo výplete, dostali grafiku X.

Z profilu upútajú rozšírené prahy a blatníky ukrývajúce minimálne 17-palcové disky Richmond. Za príplatok sú k dispozícii aj 18– a 19-palcové kolesá. Nechýbajú ani tradičné červené strmene bŕzd či plakety. Strecha končí predĺženým spojlerom. Kým GTI má v zadnom difúzore integrované dve koncovky výfukov, GTD spoznáte podľa jedného páru na ľavej strane. Hybridné GTE výfuky decentene skrýva pod nárazníkom a nahrádza ich imitáciou s chrómovou vložkou. Plakety GTI, GTE a GTD sa nachádzajú priamo pod centrálnym logom VW. Rozdiely pokračujú aj v kabíne.
Aj po 44 rokoch ostáva GTI verné károvanému čalúneniu športových sedadiel a radiacej páke v tvare golfovej loptičky. Kým GTI používa červené akcenty, GTE odkazuje na prednú masku modrou a GTD striebornou, či skôr sivou farbou. Zmenená je aj grafika digitálneho prístrojového panela s uhlopriečkou 10,25-palca a rozhrania s 10-palcovou obrazovkou. Bezpečnostné vybavenie obsahuje autonómne brzdy s detekciou chodcov a cyklistov, udržiavanie v jazdnom prúde či dokonca systém vzájomnej komunikácie medzi vozidlami Car2X. Golf je štandardne pripojený na internet a využíva služby We Connect a We Connect Plus.