Prémiová divízia koncernu PSA je v poslednom čase veľmi aktívna. Máme tu nielen SUV DS 7, crossover DS 3 Crossback, dokonca v elektrickej verzii E-Tense, novú luxusnú limuzínu DS 9, ale aj futuristický koncept Aero Sport Lounge, ktorý mal debutovať v Ženeve. Témou je crossover budúcnosti, keďže DS predpokladá stálu popularitu áut so zvýšeným podvozkom. Lenže crossovery a SUV stoja za zvyšujúcou sa spotrebou spotreby, keďže sú väčšie a ťažšie ako ich konvenční súrodenci. Zvlášť citlivá je táto otázka pri elektromobiloch trpiacich krátkym dojazdom. Aero Sport Lounge s tým bojuje špičkovou aerodynamikou, hoci sa nevyhýba ostrým líniám. Štýl má byť totiž druhým pilierom tejto štúdie, ktorá ukazuje, že efektivita nemusí ísť na úkor charakteru.
V porovnaní s klasickými veľkými SUV má DS Aero Sport Lounge o niečo nižšiu stavbu karosérie a vzadu ostrú odtrhovú hranu, ktorá redukuje turbulencie vzduchu. Odpor znižuje aj zaslepená predná maska, ktorú tvorí displej, kamery namiesto zrkadiel a aerodynamicky optimalizované 23-palcové disky kolies. Pri celkovej dĺžke 5 000 milimetrov a šírke 2,1 metra nájde 4-členná posádka v kabíne veľkorysý priestor. Atmosféra má byť skôr relaxačná. Koncept dokonca bojuje proti „premnoženiu“ displejov, takému typickému pre súčasnú produkciu. Nahrádza ich dvoma projekčnými pásmi na palubnej doske a veľkým head-up displejom s rozšírenou realitou, ktorým je celé čelné okno. Dvom klasickým obrazovkám zostala len úloha spätných zrkadiel.
Ovládanie väčšiny funkcií je integrované do stredového tunelu. Systém vyvinulo DS s americkým startupom Ultraleap zo Sillicon Valley. Množstvo senzorov monitoruje pohyb ruky a poskytuje haptický ohlas napriek tomu, že vodič sa nedotkne žiadneho ovládacieho prvku. DS hovorí doslova o mágii založenej na trojdimenzionálnom ultrazvuku. V kontraste s futuristickou technológiou sú použité prírodné materiály. Napríklad ražná slama spracovaná technológiou zo 17. storočia, typickou pre región Burgundska. Nájdeme ju napríklad na výplniach dverí. K slovu však prišiel aj hodváb. Technika má tiež reálne základy, koncept je totiž postavený na platforme EMP2, ktorá podopiera väčšinu súčasných modelov.
Z tohto pohľadu vlastne ani nejde o koncept. Elektromotory so výkonom 500 kW zas pochádzajú zo šampionátu Formuly E, čo znamená brutálnu akceleráciu na stovku za 2,8 sekundy. Takže posádka zažije adrenalín na úrovni najlepších hyperšportov. A tiež vodič, pretože, ako vidieť, konceptu ostal volant. Autopilot tu nepochybne bude, ale len ako alternatíva pre dlhšie trasy. Väčšina potrebných senzorov a kamier je decentne ukrytá v čelnej maske. Batérie s obrovskou kapacitou 110 kWh by mali poskytnúť dojazd 650 km. Uvidíme, kedy a kde sa technológie DS Aero Sport Lounge objavia v sériovej produkcii. Príchod luxusného elektrického crossoveru nie je rozhodne mimo reality.