Volkswagen na kabriolety nikde extra netlačil. Väčšina Golfov bez strechy vždy vychádzala zo starších generácií tohto modelového radu. Nakoniec ich ale nahradil Beetle Cabriolet a v roku 2006 pribudol novučičký Eos s pevnou skladacou strechou. Ten však skončil kariéru v roku 2016 a vlani sa stala minulosťou aj druhá generácia Beetle, s ktorou odišiela do minulosti aj otvorená verzia. Už od roku 2014 však bolo jasné, že vo Wolfsburgu sa čosi pripravuje. Na autosalóne v Ženeve vtedy automobilka „vytasila“ koncept T-Roc, ako predskokana budúceho SUV, a to aj s dvojicou odnímateľných strešných panelov. Nešlo teda celkom o kabriolet, skôr o „targu“.
O dva roky neskôr nasledoval koncept T-Cross Breeze, opäť ako avízo nového SUV, tentoraz na platforme menšieho Pola a s plátennou skladacou strechou. Všetko sa však vyjasnilo až vlani, keď vo Frankfurte nad Mohanom predstavila automobilka otvorené SUV. Plátennú strechu však nedostal T-Cross, ale väčší T-Roc. Je to pomerne odvážne rozhodnutie, pretože kabrioletom odvodeným z SUV sa zatiaľ vo svete príliš nedarilo. Ten z Nissan Murano sa stal doslova prepadákom. Súčasný Range Rover Evoque je síce krásny, ale predajné rekordy „netrhá“. Volkswagen sa však spolieha na rastúcu popularitu SUV aj na to, že na rozdiel od spomínanej konkurencie vytvoril otvorený derivát z cenovo dostupného modelu.
T-Roc prišiel o druhý pár dverí, no zato dostal elektro-hydraulicky ovládanú strechu. Celá váži aj s hnacím mechanizmom len 53,1 kg. A je pekelne rýchla. Jej zloženie trvá neuveriteľných deväť sekúnd a vysunutie o dve sekundy dlhšie. Rýchlejšie to zvláda len hriešne drahý Aston Martin Vantage Roadster. Manipulácia je povolená do limitu 30 km/h. Strecha má tri vrstvy a výstuže, ktoré bránia jej „nafukovaniu“ pri vysokých rýchlostiach. Za príplatok dodá Volkswagen deflektor, znižujúci turbulencie v kabíne. Posádka je zároveň chránená v prípade prevrátenia výsuvným oblúkmi za opierkami hláv zadných sedadiel. Konverzia si vyžiadala aj zmenu proporcií.
T-Roc Cabriolet je 4 268 mm dlhý, 1 811 široký a 1 522 mm vysoký. Oproti základu je teda o 34 mm dlhší, o osem užší a o 51 mm nižší. Menil sa dokonca aj rázvor náprav, čo len potvrdzuje, že Volkswagen sa vybral ťažšou cestou. Má hodnotu 2 630 mm, o 40 viac. Daňou za vietor vo vlasoch je menší kufor. Objem sa scvrkol na 280 litrov, ale Volkswagen pripomína, že T-Roc Cabriolet sa nebráni ťažnému zariadeniu. To aj vďaka tomu, že pevnosť karosérie zvyšujú dodatočné výstuhy v skelete. Dizajn vychádza z T-Rocu, no na profile pribudla chrómová lišta lemujúca interiér. Vzadu sa kabrioletu podarilo zachovať pôvodný nárazník aj svetlá. Tretie brzdové svetlo sa však ocitlo v decentnom spojleri a logo VW spolu s nápisom T-Roc o čosi nižšie.
Na výber je osem lakov karosérií, strecha je však vždy čierna. Viac emócií prinášajú dizajnové línie Style a športová R line. Style používa 17-palcové disky kolies, kým R line je obohatený o paket s čiernymi doplnkami. Interiér obsahuje pedále z nehrdzavejúcej ocele, športové sedadlá so špecifickým čalúnením aj športový volant. Voliteľné sú disky s rozmerom až 19 palcov. Interiér má ponúkať veľkorysý priestor, najmä vďaka predĺženému rázvoru, a to aj cestujúcim vzadu. O akustický komfort sa starajú dôsledné tesnenia a optimalizovaná aerodynamika. Už v základe má T-Roc autonómne brzdy s detekciou chodcov a asistent pre zmenu jazdného prúdu.
Na výber je infotainment Digital Cockpit alebo vyššia úroveň Discover Media s 20,3 cm obrazovkou a pripojením na internet, čo umožňuje využívanie služieb We Connect a We Connect Plus. Systém je založený z veľkej časti na novom hardvéry. Dopriať si môžete dvojzónovú klimatizáciu, adaptívny tempomat, diaľkové ovládanie strechy, audio Beats s 12 reproduktormi , volič jazdných režimov, alebo adaptívny podvozok DCC, znížený o 10 mm. O pohon sa starajú výlučne preplňované benzínové motory – 3-valec 1,0 TSI (85 kW, 200 Nm) a väčší štvorvalec 1,5 TSI (110 kW, 250 Nm). Spojené sú štandardne so 6-stupňovým manuálom. Pre silnejší motor je pripravená 7-stupňová automatická prevodovka DSG.
VW T-Rocc Cabriolet je dostupný už aj na Slovensku, no výlučne s výkonnejším motorom 1,5 TSI, prevodovkou DSG a vyššou úrovňou vybavenia.
Porovnanie rozmerov
Model | T-Roc Cabriolet | T-Roc |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 268 | 4 234 |
Šírka (mm) | 1 811 | 1 819 |
Výška (mm) | 1 522 | 1 537 |
Rázvor náprav (mm) | 2 630 | 2 590 |
Objem kufra (l) | 280 | 445 |
Technické údaje
Motor | 1,0 TSI | 1,5 TSI |
---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 85/- | 110/- |
Max. krút. moment (Nm./ot.) | 200/2 000 | -/- |
Prevodovka | 6M | 6M/7DSG |