Štvrtá generácia Jazzu znamená pre tento model veľkú zmenu. Bude totiž globálnym produktom s identickou technológiou pohonu, či už na domácom japonskom, alebo európskom trhu. A to výlučne hybridnou. Nový systém bol však posledným tajomstvom Jazzu. To napriek tomu, že svetovú výstavnú premiéru má už dávno za sebou. Automobilka ho totiž pod názvom Fit ukázala vlani na autosalóne v Tokiu. Zvedavosť bola o to väčšia, že hybridnú sústavu označila automobilka celkom nový termínom e:HEV.
Otázkou teda ostávalo, či bude mať bližšie k systému IMA (Integrate Motor Assist), napríklad z hybridu Insight či zo staršieho Jazzu, kde hral elektromotor len asistenčnú úlohu, alebo k podstatne pokročilejšiemu systému I-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive), ktorý používa v USA hybridný Accord a v Európe SUV Honda CR-V. Pred časom sme predpokladali, že Honda uprednostní druhú z možností, a nemýlili sme sa. Pod označením e:HEV sa teda skrýva technológia, kde hrá prvé husle elektromotor. Jazz ich bude mať pritom hneď dva, z toho jeden trakčný.
Jazz bude teda poháňaný prioritne elektromotorom. Energiu mu dodá generátor spojený s atmosférickým 4-valcom 1,5 i-VTEC, ktorý bude pracovať v Atkinsonovom cykle. Vďaka tomu si celý systém vystačí s jednostupňovou prevodovkou. Tá príde na rad až pri vyšších rýchlostiach, keď sa spaľovací motor spojí priamo s kolesami prednej nápravy. Inak bude Jazz vždy využívať elektrický pohon. Celé to doplní menšia li-ion batéria, do ktorej sa bude ukladať prebytočná energia a tiež energia z rekuperatívneho brzdenia. Dobíjať ju z externých zdrojov možné nebude.
Honda tvrdí, že toto riešenie, ktoré má najbližšie k plug-in hybridom, je efektívnejšie v porovnaní s klasickými hybridmi využívajúcimi kontinuálnu prevodovku CVT a tiež zabezpečuje okamžité reakcie a extrémne tichý a hladký chod. Celý systém bude generovať výkon 80 kW a na malé auto veľmi slušný krútiaci moment 253 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má Jazzu trvať 9,4 sekundy. Maximálna rýchlosť bude 174 km/h. A spotreba? Podľa prísnejšej normy WLTP si na 100 km vypýta hybridný Jazz 3,75 litra benzínu, čo predstavuje len 102 gramov CO2 na 100 km.
O málo smädnejšia bude zvýšená out-doorová verzia Crosstar so spotrebou 3,99 litra na 100 km (110g/km), ktorá je v ponuke Jazzu úplnou novinkou. Obe verzie budú stáť na modifikovanej platforme pôvodného Jazzu, takže novinka nebude rozmermi oveľa väčšia ako jej predchodkyne. Má by byť však podstatne komfortnejšia, napríklad vďaka širším sedadlám a lepšej izolácii podvozka. Skvelou správou je, že Jazz si zachová zázračné zadné sedadlá Magic Seats, ktoré sa dajú sklopiť k podlahe („fold-flat“), alebo vyklopiť nahor („flip-up“), podobne ako v kine. Vo variabilite a veľkosti kufra teda opäť nenájde súpera.
V kabíne sa objavia kvalitnejšie materiály a celkom nový infotainment s dotykovým LED displejom. Ovládať sa bude podobným štýlom ako smartfóny. Potiahnutím prsta bude môcť vodič či spolujazdec prechádzať naposledy použitými aplikáciami či zoznamom médií. Chýbať nebude zrkadlenie smartfónov cez platformy Android Auto a Apple CarPlay, ktoré sú pre cestujúcich v Jazze prvýkrát dostupné prostredníctvom bezdrôtového pripojenia. Podstatné ale je, že Honda sa vyhne prílišnej integrácií funkcií do obrazovky a Jazzu ponechá samostatný analógový panel klimatizácie.
Veľký posun prinesie Jazz v bezpečnosti. Paleta asistenčných systémov Honda Sensing využije prednosti novej širokouhlej kamery s vysokým rozlíšením, ktorá nahradí pôvodnú kombináciu kamery a radaru. Dokáže rozlišovať okraje ciest aj bez vodorovného dopravného značenia, napríklad detekciou obrubníkov. Autonómne brzdy Jazzu budú registrovať nielen autá a chodcov, ale aj cyklistov. Zabránia tiež kolízii s križujúcim vozidlami pri cúvaní. Novinkou je aj adaptívny tempomat, fungujúci pri nízkych rýchlostiach, a systém udržiavania vozidla v jazdnom prúde.
Nový Jazz sa má dostať na európsky trh ešte v tomto roku. S iným ako hybridným pohonom nepočíta. A do roku 2022 budú okrem neho elektrifikované všetky modely Hondy. Okrem už známej čisto elektrickej Hondy e aj štyri ďalšie, vrátane nového SUV a druhého elektromobilu. Je len logické, že hybridizácia neobíde ani Civic a crossover HR-V.