VW Tiguan a Arteon: Prídu s faceliftom ako zástrčkové hybridy

Ešte tento rok majú Tiguan a Arteon naplánovanú modernizáciu. Prídu nielen s faceliftom a v premiére v športovom "drese" R, ale aj ako plug-in hybridy.

08.04.2020 13:00
debata
VW Tiguan sa v podobe plug-in hybridu... Foto: Volkswagen
VW Tiguan GTE Concept - 2015 VW Tiguan sa v podobe plug-in hybridu predstavil v podobe konceptu GTE už v roku 2015.

Volkwagen rozširuje rýchlym tempom ponuku plug-in hybridov, ktoré sú ideálnym receptom na znižovanie emisií. Kilometre, ktoré prejdú v elektrickom režime, sa totiž do priemernej spotreby paliva nezapočítavajú. Samozrejme, realita je iná, najmä ak zástrčkové hybridy takmer nik nenabíja. A to aj z toho dôvodu, že absolútna väčšina z nich nepodporuje rýchle nabíjanie. Ich druhým bonusom je, že automobilky si môžu plug-in hybridy, podobne ako elektromobily, započítavať pri výpočte flotilových emisií vďaka superkreditom až dvakrát. Takže výrazne zrazia priemer.

Na túto hru pristúpil aj koncern VW. A tak sa po plug-in hybridnom VW Golfe GTE, Passate GTE, Škode Super iV, Seate Leon PHEV a Seate Tarraco PHEV či plug-in hybridnej Cupre Formentor dočkáme aj dobíjateľného Arteonu a Tiguanu. Alternatívny pohon dostanú v rámci modernizácie, ktorá sa predstaví tento rok. Okrem dizajnových retuší sa budú môcť pochváliť športovými verziami R. Arteon dokonca aj verziou kombi, teda skôr shooting brake. No najpodstatnejšou zmenou je práve plug-in hybridná technika.

Vynovený Tiguan a Arteon sa pravdepodobne... Foto: Volkswagen
VW Tiguan GTE Concept - 2015 Vynovený Tiguan a Arteon sa pravdepodobne spoľahnú na dobre známu plug-in hybridnú techniku Passatu GTE s výkonom 160 kW. Je ale možné, že pôjde aj o silnejšiu verziu s výkonom 180 kW, ktorú nájdeme pod kapotou nového Golfu GTE a Octavie RS iV.

To, že Tiguan dostáva alternatívny pohon až teraz, je v podstate prekvapením, pretože v podobe plug-in hybridu sa predstavil už dvakrát. Ako Tiguan GTE Concept v roku 2015 a rok na to, ako GTE Active Concept. Druhý z nich mal na rozdiel od prvého, ale aj súčasných plug-in hybridov koncernu VW, pohon oboch náprav 4Motion, čo znamenalo montáž druhého elektromotora na zadnej náprave. Takže je možné, že práve Tiguan dostane ako prvý „elektrickú štvorkolku“. Pri Arteone to očakávať nemožno.

Prekvapením by mohla byť elektrická 4-kolka,... Foto: Volkswagen
VW Tiguan GTE Active Concept - 2016 Prekvapením by mohla byť elektrická 4-kolka, ktorá mala premiéru v štúdii Tiguan GTA Active Concept v roku 2016.

Najpravdepodob­nejšie sa zadá, že oba modely využijú v súčasnosti techniku z Passatu GTE, teda preplňovaný 4-valec 1,4 TSI (115 kW) a elektromotor (85 kW) v kombinácii so 6-stupňovpu prevodovkou DSG a batériami s kapacitou 13 kWh. Systémový výkon je v tomto prípade 160 kW, podporený krútiacim momentom 400 Nm. Koncern má však aj silnejšiu modifikáciu, ktorá ponúka vzájomnú spoluprácu oboch hnacích jednotiek 180 kW, napríklad v pripravovanej Octavii RS, Golfe GTE či Cupre Formentor. Je ale možné, že práve Tiguan a Arteon prinesú ďalšie inovácie.

Mohli by napríklad použiť modernejší 4-valec 1,5 TSI, ako to už ukázal predvlaňajší koncept Škoda Vision RS, efektívnejšiu 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, prípade spomínaný druhý elektromotor na zadnej náprave. Kapacita batérií 13 kWh ostane pravdepodobne bez zmien, takže zabezpečí asi 50 km bezemisnej jazdy. Viac sa dozvieme v lete, najneskôr na jeseň. V každom prípade sa majú obe novinky objaviť na trhu ešte tento rok, aby prispeli k vylepšeniu emisií značky Volkswagen.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Tiguan #VW Tiguan Active GTE #VW Arteon
Články podľa značiek