Toyota ukázala štvrtú generáciu Yarisu už vlani v októbri a v januári pribudla aj „limitka“ Yaris GR s 3-valcom vyladeným až na 192 kW. Do Európy sa však najväčšia vlaňajšia novinka Toyoty zatiaľ nedostala. Premiéra ju ešte len čaká, keďže tá v ženeve sa nekonala. No Japonci nezaháľajú. Divízia Toyota Racing Development (TRD) si už pripravila paket inšpirovaný práve 3-dverovým hothatchom. Ten môže zmeniť aj základnú verziu Yarisu s atmosférickým litrovým motorom na čosi, čo sa mu veľmi podobá.
Základ balíka GR Parts tvorí predný spojler, prahové lišty a dodatočné spojlery namontované na pravej a ľavej strane zadného nárazníka. Všetky sú pokryté čiernym matným lakom, s ktorým kontrastujú červené detaily. Upravený je aj podvozok. Svetlá výška sa znížila vpredu o 22 a vzadu až o 26 mm. Zoznam doplnkových komponentov je však podstatne bohatší. Priplatiť si môžete napríklad za šachovnicové polepy, čierne lemy blatníkov či čierne bočné deflektory. Celok dopĺňajú kované hliníkové disky s priemerom 16 palcov v čiernom matnom vyhotovení.
V balíku sú aj oceľové vzpery zvyšujúce tuhosť karosérie, kryty pod kľučky, rám poznávacej značky z uhlíkových vlákien a dokonca rohož do kufra s logom Gazoo Racing. Za aerodynamický balík GR Parts zaplatia japonskí zákazníci 132 000 jenov, približne 1 123 €. Cena predného spojlera je 43 000 jenov (365 €), súprava štyroch kovaných diskov stojí 250 000 jenov (asi 2 127 €) a rohož do kufra 12 000 jenov (asi 102 €). Pripomeňme, že Yaris bude v Európe dostupný s benzínovými 3-valcami s objemom 1,0 a 1,5 litra, ale najmä v úplne novej hybridnej verzii 1,5 Hybrid Dynamic Force.
Hybrid zamení pôvodný 4-valec za novučičký 3-valec odvodený z motora 2,0 Dynamic Force, ktorý už poznáme z hybridnej Corolly. Motor pracujúci v Atkinsonovom cykle je vybavený variabilným časovaním ventilov dosahuje tepelnú účinnosť až 40 %. V spojení s s novou prevodovkou a elektromotorom má mať o 20 % nižšiu spotrebu a o 15 % vyšší výkon. To znamená 85 kW namiesto pôvodných 74 a približne 3,4 litra benzínu na 100 km. Novinkou je aj nahradenie staršej NiMH batérie za novú Li-ion, ktorá je ľahšia až o 27 %.