Osud manuálnych prevodoviek v Porsche bol podobne „nahnutý“ ako osud jeho atmosférických motorov. To napriek tomu, že stále existuje skupina „puristov“, ktorým sa z turba a automatov dvíha žalúdok. Trend Porsche, ktoré postupne v modeloch 911 a 718 nahradilo atmosférické agregáty preplňovanými a manuálne prevodovky výlučne dvojspojkami PDK, im veru nebol po vôli. Lenže v roku 2016 pustilo Porsche na trh limitovanú edíciu Porsche 911 R, po ktorej sa len tak zaprášilo. Automobilka si rýchlo priznala chybu a sľúbila, že manuálne prevodovky do dôchodku celkom nepošle.
Odvtedy sa stali nielen súčasťou špecifických modelov ako 911 T, GT 3 RS, Speedsteru alebo 718 GT4, ale najnovšie aj v sériových Porsche 718 GTS 4.0. Otázkou bolo, čo bude s ikonickým Porsche 911, ktoré sa predstavilo v najnovšej generácii už koncom roka 2018, no výlučne s 8-stupňovou dvojspojkou PDK. Na lepšie časy začalo svitať vlani, keď Porsche oznámilo, že svoj 7-stupňový manuál do 911 nasadí, no zlou správou bolo, že hovorilo výlučne o severoamerickom trhu. Manuály si totiž príliš nerozumejú s asistenčnými systémami a už vôbec nie s emisiami, ktoré sú v Európe nechcenou modlou. Ako sa však zdá, Porsche našlo riešenie. Oficiálne uvádza aj na starý kontinent verzie Carrera S a Carrera 4S s klasickou „skriňou".
Týka sa to kupé aj otvorených verzií. A čo viac, 7-stupňový manuál bude súčasťou balíka Sport Chrono. To je aj dôvod, prečo je manuál rovnako drahý ako verzie s automatickou prevodovkou. Jeho súčasťou je displej zobrazujúci teplotu pneumatík, automatický medziplyn, dynamické uloženie motora a, samozrejme, stopky s telemetrickými údajmi. Takže stačí vyraziť na okruh. Daňou za vyššiu radosť z jazdy je mierne zhoršenie dynamických parametrov. Za automatom PDK zaostáva verzia s manuálnou prevodovkou v zrýchlení z 0 na 100 km/h o 0,7 sekundy a až o 0,9 desatín, ak je automat spojený s paketom Sport Chrono.
Kupé s plochým trojlitrovým preplňovaným 6-valcom (331 kW) akceleruje za 4,2 a kabriolet za 4,4 sekundy, a to v prípade zadného náhonu aj verzií so štvorkolkou 4S. V maximálke sú si však všetky verzie rovné vrátane tých s prevodovkou PDK. Koniec rozletu nastane až pri údaji 308 km/h. Ak vám toto všetko nestačí, Porsche rado dodá systém InnoDrive, čo je inteligentný rýchlostný asistent upravujúci tempo na základe dát navigácie či automatický zdvih prednej nápravy, odkukaný od Chevroletu Corvette, ktorý zjednodušuje prevádzku v meste, najmä parkovanie pri obrubníkoch a prejazdoch spomaľovacích retardérov.