Po plug-in hybridných sedanoch Audi A6 prišla na rad aj verzia kombi. Elektrifikovaný Avant však prišiel v kufri o 160 litrov. Zato prejde na batérie 51 km.
Foto: Audi
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro - 2020 Plug-in hybridné Audi A6 Avant hrá síce na „zelenú strunu“, ale navonok sa tvári veľmi dynamicky. V sérii je športový paket S line. Dynamika tomu napokon zodpovedá. Na stovku zrýchľuje za 5,7 sekundy.
Plug-in hybridy sú dnes v kurze. Riešia totiž dilemu, ako vyhovieť extrémne nízkym emisným limitom a pritom si zachovať solídny výkon. Mimo neostáva ani Audi. Svoj model vyššej strednej triedy A6 predstavilo už vlani vo verzii 55 TFSI e quattro a neskôr aj ako A7 Sportback 55 TFSI e quattro. Do partie chýbala už len praktickejšia verzia kombi Avant. Technika je, pochopiteľne, rovnaká. Dobíjateľnú hybridnú sústavu tvorí 4-valec 2,0 TFSI (185 kW, 370 Nm) a synchrónny elektromotor s permanentným magnetom (105 kW, 350 Nm), zabudovaným priamo do 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky S tronic. Celé spolu to dáva systémový výkon 270 kW a krútiaci moment 500 Nm, ktorý je dostupný už pri 1 250 otáčkach za minútu. To sú naozaj skvelé čísla.
Ako naznačuje názov, nechýba ani štvorkolka. Tá však nie je elektrická, ako to pri niektorých plug-in hybridoch býva. Hnací moment dodáva k zadným kolesám klasický hriadeľ systému Quattro ultra. S prenosom výkonu na asfalt tak nemá nový plug-in hybrid naozaj problémy. Tomu zodpovedá aj dynamika. Poloelektrické kombi zvládne šprint na stovku za 5,7 sekundy a dosiahne maximálku 250 km/h. Spotrebovať má pritom podľa európskej normy WLTP len 1,9 až 2,1 litra benzínu na 100 km. Samozrejme, vďaka schopnosti fungovať 51 km v čisto elektrickom režime, a to do rýchlosti 135 km/h. Mimochodom, je to o dva kilometre menej, ako zvláda sedan A6 a fastback A7. Zásoba energie je uložená v li-ion akumulátoroch s kapacitou 14,1 kWh.
Foto: Audi
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro - 2020 Plug-in hybridná sústava spája 4-valec 2,0 TFSI, elektromotor v 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovke, pohon Quattro ultra a batérie s kapacitou 14,1 kWh.
Dobíjať ich možno maximálnym výkonom len 7,4 kWh, takže to trvá minimálne 2,5 hodiny. Pre Audi sú dôležité aj emisie. A6 Avant 55 TFSI e quattro emituje menej ako 50 g CO2 na kilometer, takže má napríklad v Nemecku nárok na 50 % zníženie dane z motorových vozidiel a množstvo výhod, ktoré vyplývajú pre majiteľov elektromobilov. Nehovoriac o tom, že Audi si môže takýto Avant pri výpočte flotilových emisií započítať do štatistík dvakrát. No je tu aj daň za ekológiu. Tou je zásadné zmenšenie batožinového priestoru. Možno aj preto Audi v oficiálnej fotogalérii nezverejnilo pohľad do kufra. Práve tu totiž našli miesto akumulátory.
Kým do klasického Avantu naložíte 565 až 1 680 litrov nákladu, do plug-in hybridnej verzie je to len od 405 do 1 535 litrov. Už v základe tak strácate 160 litrov. Na druhej strane majú zákazníci k dispozícii viacero bonusov. Tak napríklad cez aplikáciu myAudi si môžu nastaviť teplotu v interiéri ešte pred samotnou jazdou. Nabíjanie uľahčuje služba e-tron Audi, ktorá sprístupňuje 140 000 verejných nabíjacích staníc v Európe v 24 krajinách. V sérii tiež dostávajú atraktívny exteriérový paket S line, 19-palcové disky, červené brzdové strmene, špičkové svetlá Matrix LED a v kabíne štvorzónovú automatickú klimatizáciu či virtuálny kokpit. Ceny v Nemecku štartujú na 71 940 eurách.