BYD Tang EV600: Číňania zaútočia elektrickým SUV. Má dizajn od ‘Alfy‘ a dojazd Tesly

11.05.2020 12:00

Čínske automobilky sa v Európe zatiaľ príliš nepresadili, ale v ére elektrifikácie vidia veľké šance. A majú čo ponúknuť. Tak napríklad čínska automobilka BYD chystá európsku ofenzívu. A začne v Nórsku modelom Tang EV600. Nasledovať majú ďalšie trhy a modely.

BYD Tang EV600 je elektrické SUV s dĺžkou 4 870...
BYD Tang EV600 je elektrické SUV s dĺžkou 4 870 mm. Ide už o druhú generáciu. Tá prvá sa predávala výlučne v Číne. Autor: BYD

Európski zákazníci sa zatiaľ na čínske autá pozerajú s nadhľadom. Ani jedna automobilka z ríše stredu sa tu ešte s úspechom nestretla. Skôr naopak, spomeňme si na skrachovaný projekt Qoros. Príkladov by však bolo viac. Lenže časy sa menia a Číňania opäť vystrkujú rožky. Nielen značka Lynk & Co, spriaznená s Volvom pod krídlami gigantu Geely, ale napríklad aj čínska automobilky Byton a Aiwais. Posledné dve spája elektrický pohon, na ktorý chce staviť aj ďalší ambiciózny čínsky výrobca. Je ním automobilka BYD, ktorá v Číne vlani predala viac ako 451 000 áut. A okrem toho vyrába aj dodávky, nákladné autá či autobusy. Rozhodne teda nejde o malého hráča.

Elektrické SUV s pohonom oboch náprav má mať...
Elektrické SUV s pohonom oboch náprav má mať dojazd až 520 km. Jeho podlahové akumulátory uskladnia 82,2 kWh elektrickej energie. Autor: BYD

Šťastie chce vyskúšať v Európe s novým kompaktným elektrickým SUV Tang EV600. Tento elektromobil sa naozaj nemá za čo hanbiť. Za dizajnom stojí Wolfgang Egger, bývalý šéfdizajnér Alfy Romeo alebo Audi. Jeho rukopis nesie aj prekrásny superšport Alfa Romeo 8C Competizione. A podľa toho aj 4 870 mm dlhé SUV vyzerá. Rovnako zaujímavý je dojazd 520 km, ktorý vám zatiaľ nedokáže ponúknuť žiadna európska automobilka. Vo svojich útrobách si totiž vozí batérie s kapacitou 82,2 kWh. „Sme presvedčení, že dizajn, dojazd, praktickosť a vysoká technická úroveň oslovia náročných európskych zákazníkov,“ komentoval novinku Isbrand Ho, šéf európskeho zastúpenia automobilky BYD.

Číňania sa však nehrnú do ofenzívy bezhlavo. Naopak, sú opatrní. BYD vstúpi najprv na nórsky trh, ktorý fandí elektromobilite. „Nórsko je prirodzenou voľbou pre náš štart, pretože je najpokrokovejším elektrickým trhom Európy a má najrozsiahlejšiu dobíjaciu infraštruktúru,“ vysvetlil Ho. Ak sa bude BYD dariť v Nórsku, postupne rozšíri svoje pôsobenie na ďalšie trhy. Úplným nováčikom tu však nie je. V Európe je značka prítomná 20 rokov, no len ako dodávateľ batérií. Jej výhodou teda je, že pri svojich európskych plánoch nemôže naraziť na nový problém elektromobility – nedostatok akumulátorov. Tang EV600 bude pionierom ponuky, ktorá sa má časom rozrásť o ďalšie elektromobily vrátane dodávky a 19-tového nákladného vozidla T8.

BYD Tang
		EV600 -
		2020
BYD Tang
		EV600 -
		2020
+4BYD Tang EV600 -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#BYD Tang #BYD
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek