Myšlienka skrížiť sedan s crossoverom nie je celkom nová. Pokusy tu boli napríklad v podobe Volva S60 Cross Country alebo Lady Vesta Cross, ktoré sa snažili vyťažiť čo-to z módy SUV. V Európe však veľa vody nenamútili. Už len preto, že starý kontinent sedanom príliš neholduje. A ich „obrnené“ verzie na tom nič nezmenia. Lenže v Ázii či južnej Európe potenciál je. Trieda sedanov má v týchto regiónoch stále punc „luxusu“, hoci môže ísť o úplný lowcost. Preto sa tam darí Dacii Logan či známym dvojičkám Citroën C-Elysee s Peugeotom 301.
Potom neprekvapí, že taký Citroën sa rozhodol priviesť na svet ideového nástupcu C-Elysée a ešte k tomu vo verzii so zvýšeným podvozkom. Francúzi to asi myslia s terénom vážne, pretože nový C3 L má svetlú výšku až 180 mm, o 40 viac ako starý, cenovo orientovaný sedan. To je už úroveň bežná pre sériové crossovery a niektoré SUV. Napokon, základom tohto auta SUV aj naozaj je. Takže kým Volvo či Lada urobili crossover zo sedanu, Citroën na to išiel opačne. Do parády si vzal svoj čínsky model C3-XR a urobil z neho sedan.
Konverzia je celkom zaujímavá. Vozidlá síce majú spoločnú platformu PF1, ktorú mimochodom poznáme aj z európskeho Citroënu C3 či C3 Aircross, ale ich karosérie sa zásadne líšia. C3 L dostalo totiž úplne novú zadnú časť s kufrom, takže celková dĺžka narástla o 83 mm na konečných 4 510. Ostala mu robustná plastová ochrana spodných partií karosérie vrátane čiernych lemov blatníkov či dokonca nábehových dosiek v nárazníkoch. Veľkou krásou tento sedan síce neoplýva, ale praktický určite je.
Interiér nezaprie inšpiráciu modelom C3 Aircross, no na rozdiel od neho tu nájdeme napríklad jednoduchší mechanický panel klimatizácie. O tom, že toto auto má byť naozaj odolné, svedčia aj skrutkové spoje niektorých plastových panelov kabíny, ktoré sú v Európe bežne spojené len plastovými prvkami. Zadné sedadlá majú pre zníženie výrobných nákladov integrované opierky hláv. Nový kufor majitelia nepochybne ocenia, pretože sa doň zmestí 594 litrov batožiny, čo je nielen viac ako zvládne C3-XR, ale až o 88 viac v porovnaní s C-Elysee.
Citroën tak s C3 L „zabije“ hneď dve muchy jednou ranou – vyhovie milovníkom sedanov aj crossoverov. Silu mu bude dávať známy preplňovaný 3-valec 1,2 PureTech (85 kW), ktorý v Ázii označujú ako 1,2 THP. Kombinovať sa dá so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Na niektorých trhoch bude dostupný aj jednoduchší atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra. Pochopiteľne, poháňané sú výlučne predné kolesá. Štvorkolka do úvahy neprichádza. Tak ako export do Európy. My si musíme vystačiť s C-Elysee, ktoré ešte stále figuruje v ponuke, i keď výhradne s naftovým motorom 1,5 BlueHDi.