Alfa Romeo nemá príliš čo oslavovať. Predaj veľkých nádejí, sedanu Giulia a z neho odvodeného SUV Stelvio, nepresviedča o konkurencieschopnosti voči nemeckým prémiovým modelom. Alfa to však nevzdáva. Po nedávnej modernizácii týchto dvojičiek, ktorá sa podpísala najmä na interiéri a infotainmente, prichádzajú aj ich najvýkonnejšie verzie Quadrifoglio Verde. Technika je identická. Tvorí ju brutálny dvakrát preplňovaný 6-valec s objemom 2,9 litra, ktorý má korene vo Ferrari. Ponúka 510 koní, čo je 377 kW, a 600 Nm krútiaceho momentu. Tieto spracúva 8-stupňová automatická prevodovka a posiela k obom nápravám cez systém Alfa Active Torque Vectoring.
V režime Race dokážu dvojičky meniť prevodový stupeň len za 150 milisekúnd. Celé to dopĺňa aktívny podvozok Active Suspension, volič jazdných režimov DNA Pro Selector a perfektné rozloženie hmotnosti v pomere 50 : 50. O zvukovú kulisu sa môže starať príplatkový titánový výfuk Akrapovič so štyrmi karbónovými koncovkami a duálnym režimom. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h by malo v oboch prípadoch prebiehať pod štyri sekundy. Zmeny v dizajne možno nazvať len retušami. Aktualizácia spočíva v novej grafike LED svetiel a ich čiernom pozadí. Stelvio QV dostalo navyše úplne nové 21-palcové disky kolies. Ponuku farieb lakov karosérie rozdelili dizajnéri do štyroch tém – Competizione, Metal, Solid a Classic.
V palete sa tak objavuje červený odtieň Rosso, odkazujúci na Alfu 6X Villa d’Este, žltý Ocra, ktorý evokuje GT Junior a najmä zelený Verde z modelu Montreal. Od Moparu môžu zákazníci navyše dostať odľahčené doplnky v podobe karbónovej mriežky či karbónových krytov zrkadiel a karbónového spojlera. Viac zmien prebehlo v kabíne. Prepracovaná stredová konzola ponúka lepšiu ergonómiu ovládacích prvkov, viac úložného priestoru ale najmä 8,8-palcový dotykový displej infotainmentu. Zobrazovať sa na ňom môžu aj špecifické údaje ako tlak turbodúchadiel, okamžitý výkon a krútiaci moment až po telemetriu, ak si s niektorou z ostrých dvojičiek vyrazíte na okruh.