Lamborghini Huracán EVO RWD Spyder: Vynovená ‘zadokolka‘ prišla o strechu

19.05.2020 10:00

Pár mesiacov po premiére modernizovaného Huracánu Evo RWD so zadným náhonom prichádza „lambo“ s jeho otvorenou verziu. V šprinte na stovku síce na kupé stráca dve desatinky, no vynahradí ich zvukom burácajúceho 10-valca, ktorému stojí v ceste len plátenná strecha.

Otvorený Huracan RWD Spyder preberá špecifické...
Otvorený Huracan RWD Spyder preberá špecifické dizajnové prvky z kupé RWD, ktoré ho jasne odlišujú od verzií s pohonom oboch náprav. Napríklad harmonickejší tvar predného rozdeľovača vzduchu. Autor: Lamborghini

Vlani Lamborghini inovovalo svoj menší model Huracán a v januári predstavilo verziu Evo RWD so zadným náhonom – akúsi vstupnú bránu do adrenalínového sveta automobilky zo Sant Agaty. Do zostavy už chýbal len Spyder. Ten sa práve predstavuje, no len virtuálne, keďže aj „lambo“ bojuje s pandémiou koronavírusu. V lete by sa však už mohli jeho majitelia preháňať po pobreží talianskej či francúzskej Riviéry s plátennou strechou. Tá je vlastne najväčšou novinkou Huracánu. Jej ľahká konštrukcia umožňuje otvoriť alebo uzavrieť kabínu v priebehu 17 sekúnd. V zloženom stave je ukrytá pod zadnou kapotou. Manipulácia je povolená až do rýchlosti 50 km/h.

Plátenná strecha sa vysunie spod zadnej kapoty...
Plátenná strecha sa vysunie spod zadnej kapoty za 17 sekúnd. Manipulácia s ňou je povolená až do rýchlosti 50 km/h. Autor: Lamborghini

Posádka si tak bude môcť ešte viac vychutnať nenapodobiteľný zvuk atmosférického 10-valca s objemom 5,2 litra s výkonom 449 kW a krútiacim momentom 560 Nm. To sú identické hodnoty s kupé. Podobne ako zvyšok techniky. Sila motor sa dostáva k zadným kolesám opäť prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. A hoci Lamborghini tvrdí, že jeho zadokolka s rozložením hmotnosti 40 : 60 v prospech zadnej nápravy ponúka „nefiltrovanú“ spätnú väzbu a maximum priestoru pre schopnosti jazdca, elektronická kontrola trakcie nemohla ostať bokom. Práve naopak.

Aby aj Spyder dosahoval rovnaké aerodynamické...
Aby aj Spyder dosahoval rovnaké aerodynamické parametre, má v porovnaní s kupé upravený zadný difúzor. Autor: Lamborghini

Spyder je vybavený novým systémom P-TCS (Performance Traction Control System), ktorý sa stará o maximálnu možnú mieru prenosu výkonu na asfalt. V porovnaní s bežnými trakčnými systémami, ktoré vo fáze straty priľnavosti alebo stability drasticky znížia dodávku hnacieho momentu, P-TCS výkon a krútiaci moment iba zníži. Výsledkom je lepšia dynamika v priamom smere a rýchlejšie výjazdy zo zákrut. Miera zásahov je závislá od zvoleného jazdného módu systému ANIMA (Adaptive Network Intelligent Managment), ktorý sa ovláda priamo z volantu.

Kokpit je vybavený 8,4-palcovým dotykovým...
Kokpit je vybavený 8,4-palcovým dotykovým rozhraním. Turbulencie vzduchu v kabíne znižuje výsuvné zadné okno vo funkcii deflektora. Autor: Lamborghini

V cestom režime Strada sú zásahy pre vyššiu bezpečnosť intenzívnejšie, kým v módoch Sport a v okruhovom Corsa umožnia vyššiu mieru preklzu. Plynulosť korekcií sa zlepšila o 30 %, preklz o 30 a akcelerácia zo zákrut o 20 %. Za takýchto okolností je hliníkovo-karbónový Spider s výkonovou hmotnosťou len 2,47 kg/k schopný akcelerovať na stovku za 3,5 sekundy a dosiahnuť maximálku 324 km/h. To znamená, že v porovnaní s o čosi ľahším kupé stráca v šprinte zanedbateľné dve desatinky sekundy a v maximálnej rýchlosti iba jeden kilometer za hodinu. Fascinujúce je, že obe disciplíny možno absolvovať s otvorenou strechou.

V Sant Agate si totiž dali záležať na aerodynamike, ktorá funguje rovnako dobre pri otvorenom aj zatvorenom kokpite. Aby bol dosiahnutý potrebný prítlak, má Spyder upravený zadný difúzor. Inak preberá z kupé všetky dizajnové zmeny, ktoré odlišujú verziu RWD od verzií s pohonom oboch náprav. To znamená napríklad harmonickejší tvar predného spojlera či viac lesklého čierneho laku v zadných partiách. Turbulencie vzduchu v kabíne znižuje výsuvné zadné okno vo funkcii deflektora. Pri zatvorenej streche ho môžete naopak spustiť, aby do kokpitu prenikalo viac z decibelov dnes už vzácneho atmosférického srdca.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 520
Šírka (mm) 1 933
Výška (mm) 1 165
Rázvor náprav (mm) 2 620
Rozchod vpredu/vzadu (mm) 1 668/1 620
Suchá hmotnosť (kg) 1 509
Objem nádrže (l) 83
Objem kufra (l) 100

Technické údaje

Motor 5,2 V10
Valce/ventily 10/40
Zdvihový objem (ccm) 5 204
Max. výkon (kW/ot.) 449/8 000
Krút. moment (Nm/ot.) 560/6 500
Prevodovka 7A
0 – 100 km/h (s) 3,5
Max. rýchlosť (km/h) 324
Priemerná spotreba na 100 km (l) 13,9 (WLTP)
Lamborghini Huracán Evo RWD Spyder -
		2020
Lamborghini
		Huracán Evo RWD Spyder -
		2020
+9Lamborghini Huracán Evo
		RWD Spyder -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Lamborghini Huracán Evo Spyder #Lamborghini Huracán #Lamborghini
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek