
Vlani Lamborghini inovovalo svoj menší model Huracán a v januári predstavilo verziu Evo RWD so zadným náhonom – akúsi vstupnú bránu do adrenalínového sveta automobilky zo Sant Agaty. Do zostavy už chýbal len Spyder. Ten sa práve predstavuje, no len virtuálne, keďže aj „lambo“ bojuje s pandémiou koronavírusu. V lete by sa však už mohli jeho majitelia preháňať po pobreží talianskej či francúzskej Riviéry s plátennou strechou. Tá je vlastne najväčšou novinkou Huracánu. Jej ľahká konštrukcia umožňuje otvoriť alebo uzavrieť kabínu v priebehu 17 sekúnd. V zloženom stave je ukrytá pod zadnou kapotou. Manipulácia je povolená až do rýchlosti 50 km/h.

Posádka si tak bude môcť ešte viac vychutnať nenapodobiteľný zvuk atmosférického 10-valca s objemom 5,2 litra s výkonom 449 kW a krútiacim momentom 560 Nm. To sú identické hodnoty s kupé. Podobne ako zvyšok techniky. Sila motor sa dostáva k zadným kolesám opäť prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. A hoci Lamborghini tvrdí, že jeho zadokolka s rozložením hmotnosti 40 : 60 v prospech zadnej nápravy ponúka „nefiltrovanú“ spätnú väzbu a maximum priestoru pre schopnosti jazdca, elektronická kontrola trakcie nemohla ostať bokom. Práve naopak.

Spyder je vybavený novým systémom P-TCS (Performance Traction Control System), ktorý sa stará o maximálnu možnú mieru prenosu výkonu na asfalt. V porovnaní s bežnými trakčnými systémami, ktoré vo fáze straty priľnavosti alebo stability drasticky znížia dodávku hnacieho momentu, P-TCS výkon a krútiaci moment iba zníži. Výsledkom je lepšia dynamika v priamom smere a rýchlejšie výjazdy zo zákrut. Miera zásahov je závislá od zvoleného jazdného módu systému ANIMA (Adaptive Network Intelligent Managment), ktorý sa ovláda priamo z volantu.

V cestom režime Strada sú zásahy pre vyššiu bezpečnosť intenzívnejšie, kým v módoch Sport a v okruhovom Corsa umožnia vyššiu mieru preklzu. Plynulosť korekcií sa zlepšila o 30 %, preklz o 30 a akcelerácia zo zákrut o 20 %. Za takýchto okolností je hliníkovo-karbónový Spider s výkonovou hmotnosťou len 2,47 kg/k schopný akcelerovať na stovku za 3,5 sekundy a dosiahnuť maximálku 324 km/h. To znamená, že v porovnaní s o čosi ľahším kupé stráca v šprinte zanedbateľné dve desatinky sekundy a v maximálnej rýchlosti iba jeden kilometer za hodinu. Fascinujúce je, že obe disciplíny možno absolvovať s otvorenou strechou.
V Sant Agate si totiž dali záležať na aerodynamike, ktorá funguje rovnako dobre pri otvorenom aj zatvorenom kokpite. Aby bol dosiahnutý potrebný prítlak, má Spyder upravený zadný difúzor. Inak preberá z kupé všetky dizajnové zmeny, ktoré odlišujú verziu RWD od verzií s pohonom oboch náprav. To znamená napríklad harmonickejší tvar predného spojlera či viac lesklého čierneho laku v zadných partiách. Turbulencie vzduchu v kabíne znižuje výsuvné zadné okno vo funkcii deflektora. Pri zatvorenej streche ho môžete naopak spustiť, aby do kokpitu prenikalo viac z decibelov dnes už vzácneho atmosférického srdca.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 520 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 933 |
Výška (mm) | 1 165 |
Rázvor náprav (mm) | 2 620 |
Rozchod vpredu/vzadu (mm) | 1 668/1 620 |
Suchá hmotnosť (kg) | 1 509 |
Objem nádrže (l) | 83 |
Objem kufra (l) | 100 |
Technické údaje
Motor | 5,2 V10 |
---|---|
Valce/ventily | 10/40 |
Zdvihový objem (ccm) | 5 204 |
Max. výkon (kW/ot.) | 449/8 000 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 560/6 500 |
Prevodovka | 7A |
0 – 100 km/h (s) | 3,5 |
Max. rýchlosť (km/h) | 324 |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 13,9 (WLTP) |