Nová generácia Porsche 911 sa predstavila koncom roka 2018 a krátko na to aj jej otvorená verzia Cabrio. Porsche tiež rozšírilo ponuku o limitovanú verziu Speedsteru, základnú Carreru a tento rok v marci výkonovo omračujúce Turbo S. Do rodiny siedmej generácie chýbala už len Targa. A práve ňou Porsche víta letnú sezónu. Tak ako velí tradícia, aj nová Targa má typický mohutný ochranný oblúk kabíny a za ním panoramatické sklo. Pevný strešný panel sa schová vďaka neuveriteľne zložitému mechanizmu pod zadné okno a kapotu v priebehu 19 sekúnd. Trvá to teda o sedem sekúnd dlhšie ako premena klasického kabrioletu s plátennou strechou. Efekt je však presvedčivý. Targa sa razom zmení na polokabriolet.
Techniku preberá od svojich súrodencov. Debutuje vo verzii Targa 4 a Targa 4S, teda s pohonom oboch náprav. Plochý 6-valec s objemom troch litrov dopovaný dvojicou turbodúchadiel ponúka 283, respektíve 331 kW vo verzii 4S. To je o 11 kW viac ako v minulosti a pri Targe 4S viac až o 22 kW. Narástol aj krútiaci moment. Targa 4 posiela k 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke PDK 450 Nm a 4S až 530 Nm. Stovku tak majú tieto dvojičky na tachometri za 4,2, respektíve 3,6 sekundy – o jednu až štyri desatinky sekundy rýchlejšie, ako to zvládla predošlá generácia. Podmienkou je ale príplatkový paket Sport Chrono. Jeho súčasťou môže byť dokonca 7-stupňová manuálna prevodovka, čo je dnes v triede superšportov skutočnou raritou.
Vylepšený pohon oboch náprav má kvapalinou chladenú spojku a diferenciál, pre lepší prenos výkonu k predným kolesám. O trakciu sa stará Porsche Traction Managment (PTM) a za príplatok aj Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) so športovým zadným diferenciálom a plne variabilným rozdelením krútiaceho momentu. V Targe 4S je tento systém v sérii. Štandardnou technológiu Targy je aj adaptívne tlmenie Porsche Active Suspension Management (PASM) s dvoma základnými módmi – Normal a Sport. Režim Porsche Wet určený pre mokré vozovky detekuje mokrý povrch pomocou senzorov v podblatníkoch. Mimo neostali ale ani asistenčné systémy.
Novinkou je aktívny tempomat InnoDrive, ktorý využíva dáta navigácie a rýchlosť upravuje napríklad pred križovatkami či kruhovými objazdmi. Nové šelmy krotí brzdová sústava s 330-milimetrovými kotúčmi. Kým pri Targe 4 sa do nich zakusujú 4-piestikové strmene, pri Targe 4S majú až šesť piestikov. Aby sa však Targa cítila dobre aj v mestskej premávke, plnej nástrah, možno jej podvozok mierne zdvihnúť. Posádka sa nemôže sťažovať ani na nedostatok komfortu. Targa má k dispozícii 10,9-palcový dotykový displej multimediálneho systému PCM aj navigáciu. Klasickému prístrojovému panelu „šéfuje“ centrálny analógový otáčkomer.
Obe novinky uvedie Porsche na trh v priebehu augusta, stíha teda ešte toto leto. Za Targu 4 zaplatíte najmenej 128 486 a za Targu 4S 143 956 eur. História, ktorá sa začala písať v roku 1965, tak pokračuje. Zaujímavé je, že Targa vznikla pôvodne ako bezpečnejšia verzia kabrioletu, odolného voči prevráteniu. Čoskoro sa však etablovala ako samostatný model. Spojila totiž výhody jazdy s otvorenou kabínou s komfortom a bezpečnosťou kupé. Minulá generácia bola prvou, ktorá odbremenila majiteľov Targy od ručnej manipulácie so strešným panelom. Práve vďaka neuveriteľne zložitému sklápaciemu mechanizmu.