SsangYong Tivoli: Malé SUV je po plastike. A má aj 3-valec

SsangYong je možno v Európe tak trochu nenápadnou značkou, no rozhodne má čo ponúknuť. Zakladá si na pohne 4 x 4, ktorý je dostupný vo všetkých modeloch. Teda aj v najmenšom Tivoli. V triede kompaktných crossoverov to dnes veru nebýva zvykom. Tivoli navyše nezanevrelo ani na naftu a kombináciu 4 x 4.

22.05.2020 10:00
debata (1)
Vynovené Tivoli prichádza s novou prednou... Foto: SsangYong
SsangYong Tivoli - 2020 Vynovené Tivoli prichádza s novou prednou maskou a nárazníkom evokujúcom väčšie Korando.

Najmenší model SsangYongu je na európskom trhu od roku 2015 a jeho účinkovanie nie je zanedbateľné. Za päť rokov si našiel 50 000 zákazníkov. To je slušné, ak uvážime, že táto kórejská značka v rukách indického koncernu Mahindra bola ešte na prelome desaťročí tesne pred bankrotom. Tivoli s dĺžkou 4 225 a rázvorom náprav 2 600 mm možno nepatrí ku krásavcom typu Renault Captur, Peugeot 2008 alebo Škoda Kamiq, ale zato má poctivé základy SUV. To znamená aj pohon oboch náprav, voľne kombinovateľný s benzínovým aj naftový motorom. A navyše s automatickou prevodovkou. Jeho priamych súperov by sme preto spočítali na prstoch jednej ruky.

Dĺžkou 4 225 m zapadá Tivoli medzi subkompaktné... Foto: SsangYong
SsangYong Tivoli - 2020 Dĺžkou 4 225 m zapadá Tivoli medzi subkompaktné SUV. Od mnohých konkurentov sa líši najmä ponukou pohonu 4x4.

V modelovom roku 2020 prichádza v modernizovanom vydaní. Jeho predná časť teraz evokuje väčšie a novšie Korando. Nový je nárazník, maska aj svetlá a platí to aj o zadnej časti s vynovenou grafikou svetiel. Interiér dostal prepracovanú stredovú konzolu s 8-palcovým dotykovým rozhraním. Za príplatok ponúka 9-palcovú obrazovku s navigáciou. Dopriať si môžte aj moderný virtuálny kokpit s uhlopriečkou 10,25 palca, ktorý umožňuje dva druhy zobrazení. Tivoli si polepšilo aj v bezpečnosti. Všetky verzie obsahujú autonómne brzdy, výstrahu pred kolíziou a nedobrovoľným opustením jazdného prúdu alebo čítačku dopravných značiek.

Interiér môže byť odteraz vybavený... Foto: SsangYong
SsangYong Tivoli - 2020 Interiér môže byť odteraz vybavený 10,25-palcovým virtuálnym kokpitom aj 9-palcovou obrazovkou infotainmentu s navigáciou.

Veľké zmeny nastali pod prednou kapotou, kde prichádzajú tri nové motory. Absolútnym nováčikom je preplňovaný 3-valec 1,2 T-GDI (94 kW, 230 Nm). Stáva sa základnou ponukou a je jediným, ktorý nemožno kombinovať s pohonom oboch náprav a automatickou prevodovkou. Nový je aj štvorvalec 1,5 T-GDI (120 kW, 280 Nm), ktorý nahradil pôvodný agregát 1,6 e-XGI. Naftový motor s jednoduchým označením 1,6 D posilnil na 100 kW. Oba 4-valce možno kombinovať so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou, a to tak vo verziách s predným náhonom, ako aj so štvorkolkou.

Najväčším nováčikom pod kapotou je preplňovaný... Foto: SsangYong
SsangYong Tivoli - 2020 Najväčším nováčikom pod kapotou je preplňovaný 3-valec 1,2 T-GDI s výkonom 94 kW. Tento základ je jedinou verziou bez ponuky automatu a štvorkolky.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 225
Šírka (mm) 1 810
Výška (mm) 1 613
Rázvor náprav (mm) 2 600
Objem nádrže (l) 50
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 300 – 1 607

Technické údaje

Verzia 1,2 T-GDI 4×2 1,5 T-GDI 4×2 1,5 T-GDI 4×4 1,6 D 4×2 1,6 D 4×4
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 197 1 497 1 497 1 597 1 597  
Max. výkon (kW/ot.) 94/5 000 120/5 000 120/5 000 100/4 000 100/4 000  
Krútiaci moment (Nm/ot.) 230/1 750 280(260)/1 500 280(260)/1 500 300 (324)/1 500 300 (324)/1 500  
Prevodovka 6M 6M/6A 6M/6A 6M/6A 6M/6A  
Max. rýchlosť (km/h) 181/175 181/175 175/172 175/172  
Spotreba na 100 km (l) 5,9 7,4/7,9 7,9/8,5 5,8/6,2 6,2/6,8  
SsangYong Tivoli - 2020
SsangYong Tivoli - 2020
+22SsangYong Tivoli - 2020

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #SsangYong #SsangYong Tivili
Články podľa značiek