Novinka z Crewe sa rodila v divízii Mulliner. Ide o najstaršiu stále existujúcu karosáreň planéty. Korene tejto spoločnosti, dnes patriacej pod krídla Bentleyu, siahajú až do šestnásteho storočia, kedy začala s výrobou sediel a kočiarov. Bentley tak hovorí o zúročení 500-ročných skúseností. To je síce možno prehnané, no v každom prípade je nový Mulliner Bacalar nádherným autom. V porovnaní s Continentalom GT Convertible má však len dvojmiestny interiér. A to sme v produkcii aristokratickej britskej značky dávno nevideli. Mulliner tvrdí, že každý z dvanástich exemplárov bude vyrobený ručne a že so sériovou produkciou nebude zdieľať ani jeden karosársky komponent. Výnimkou sú len kľučky dverí.
Dizajn jednoznačne odkazuje na vlaňajšiu futuristickú štúdiu elektrického kupé EXP 100 GT. Bacalar, pomenovaný podľa lagúny polostrova Yucatan, má v porovnaní s konceptom možno o čosi striedmejšie tvary, no zachoval si jeho nízku stavbu a široký postoj. Napokon, rozchod 22-palcových kolies je väčší o 20 mm. Exkluzívny čierny výplet jednoduchej masky nájdeme aj v sacích otvoroch nárazníkov či otvoroch v predných blatníkoch. Za kabínou sa dvíhajú dve bubliny v štýle vozidiel barchetta. Znižujúca sa zadná časť končí odtrhovou hranou a uzučkými diódovými svetlami. O streche nepadlo ani slovo, no iste bude z plátna. V konštrukcii nájdem aj hliník a najmä karbón, z ktorého sú vyrobené blatníky a dvere.
Interiér je tiež prehliadkou exkluzívnych materiálov, no so zreteľom na udržateľnosť. Ako pigment slúži výťažok z popola ryžových šupiek, ktorý dodáva niektorým obkladom bohatý kovový nádych. K slovu prišla prírodná bavlna, brúsený titán a nesmierne vzácne 5 000 rokov staré riečne drevo z oblasti Fenlands vo východnom Anglicku. Každé sedadlo z kože Beluga obsahuje 148 199 stehov. S remeselnou tradíciou kontrastuje moderný infotainment. Trojstranné rozhranie v centre palubnej dosky ponúka podľa natočenia čistý drevený obklad, 12,3-palcový dotykový displej alebo trojicu klasických analógových prístrojov. Každý exemplár bude prispôsobený individuálnym prianiam zákazníkov, čo sa týka výberu farieb či dekorácií.
Techniku zdieľa Bacalar s novým Continentalom GT, čo znamená motor 6,0 W12 s výkonom 485 kW a gigantickým krútiacim momentom 900 Nm. Tieto parametre posiela cez 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku ku všetkým štyrom kolesám. Preferuje však najmä tie zadné aby si nádherný roadster, alebo ak chcete GT s plátennou strechou, zachovalo charakter zadokolky. Bacalar je vybavený 48-voltovým elektrickým okruhom, ktorý napája adaptívny podvozok Dynamic Ride System so vzduchovým odpružením. Zaručiť má vynikajúcu ovládateľnosť a špičkový komfort. V dielňach Mullineru, ktoré zamestnávajú 40 špičkových remeselníkov, často s viac ako 40-ročnou praxou, vznikne len 12 exemplárov. Za každý z nich zaplatia záujemcovia minimálne 1,5 milióna libier (1,68 mil. €).