VW Tiguan X: Takto by mal vyzerať. Aspoň podľa Rusov

Ďalšie nové SUV od Volkswagenu by mohlo byť úspešné aj v Európe. Zatiaľ sa však z neho budú tešiť len čínsky zákazníci.

01.06.2020 10:00
debata
Takto si Tiguan X predstavuje ruský ilustrátor.... Foto: Kolesa.ru
VW Tiguan X - ilustrácia 2020 Takto si Tiguan X predstavuje ruský ilustrátor. Niet pochýb, že v Európe by si našiel rýchlo zákazníkov.

Nie je tajomstvom, že Volkswagen v Číne rozširuje ponuku SUV. Už v roku 2018 deklaroval, že pre najväčší automobilový trh planéty chystá minimálne desať nových modelov so zvýšeným podvozkom. Niektoré z nich už poznáme, napríklad Teramon, Teramont X, Tayron či Tayron X. To ale nie koniec SUV ofenzívy. Čoskoro je v pláne aj kupé verzia populárneho Tiguanu, opäť s prívlastkom X, ktorý automobilka používa v Číne pre tieto športovejšie karosárske verzie.

Dizajn novinky je tajomstvom. Po internete kolovali zatiaľ len snímky prototypov s kamuflážou. Tou sa navyše snažil nový Tiguan X pripomínať Mitsubishi, čo bolo zjavné z tvaru prednej masky v štýle „dynamic schield“. Lenže odmaskovať takéto auto, ne je pre šikovného grafika až taký problém. A presne to sa stalo. Tiguan X sa objavil na ruskom serveri Kolesa.ru bez polepov. Je jasné, že zabodovať by mohol aj v Európe, no zatiaľ sa nič také nechystá.

Tiguan X bude postavený na pred predĺženej... Foto: Kolesa.ru
VW Tiguan X - ilustrácia 2020 Tiguan X bude postavený na pred predĺženej 7-miestnej verzii Allspace. O tretí rad sedadiel však príde.

Vyrábať ho budú v čínskom závode SAIC-Volkswagen. Napriek tomu ruský grafik zasadil novinku rovno pred Brandenburskú bránu. V Číne sa má dostať kupé verzia Tiguanu k zákazníkom ešte do konca roka. Postavený bude na predĺženej 7-miestnej verzii Tiguanu Allspace, v Číne predávaného pod názvom Tiguanu L. Rázvor natiahnutý až na 2 791 mm umožňuje získať tomuto SUV splývavú siluetu kabíny bez zásadných kompromisov v priestorovej rezerve nad hlavou zadných pasažierov.

Samozrejme, verzia kupé príde o tretí rad sedadiel, no o to väčší batožinový priestor ponúkne. Pod prednou kapotou budú pracovať výlučne benzínové 4-valce. Slabší 1,4 TSI (110 kW) a výkonnejší 2,0 TSI (140 kW, 164 kW). Pri dvojlitroch niet pochýb o pohone oboch náprav či automatickej prevodovke. V Európe sa budeme musieť uspokojiť zatiaľ len s faceliftom klasického Tiguanu. Očakávať môžeme retuše prednej masky, infotainment z nového Golfu a úspornejšie motory eTSi s mild-hybridnou technológiou.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Tiguan #VW Tiguan Coupé
Články podľa značiek