Päťkový rad z Mníchova je úspešným príbehom, ktorý siaha až do roku 1972. Je vlastne najdlhšie kontinuálne vyrábaným BMW. Siedma generácia, predstavená pred štyrmi rokmi, si zaknihovala už viac ako 600 000 zákazníkov. V kondícii ju má udržať rozsiahla modernizácia. Tá sa dotkla nielen dizajnu, ale aj techniky pod kapotou. Inak to v súvislosti s prísnejšími emisnými normami ani nešlo. Štylistické zmeny približujú päťku k aktuálnemu dizajnovému jazyku BMW. Predné spojené ľadvinky dostali podľa vzoru menšieho BMW 3 osemuholníkový tvar, čo ich opticky rozširuje. Nadväzujú na ne užšie svetlá s denným diódami v tvare písmena L. Vonkajšie „elká“ slúžia zároveň ako smerové svetlá. Okrem adaptívnych reflektorov Matrix LED si môžete teraz dopriať laserovú technológiu s dosvitom 650 metrov. Dostupná bude totiž pre všetky verzie.
Horizontálne sacie otvory v prednom nárazníku umocňujú športový vzhľad tohto sedanu a kombi. Aj vzadu nájdeme svetlá s vynovenou 3D grafikou a mierne prepracovaný nárazník. Dizajnové retuše sa podpísali na zväčšení celkovej dĺžky o 21 mm. Obe karosárske verzie majú teraz zhodných 4 963 mm. Vynovený M Sport paket prináša väčšie sacie otvory v prednom nárazníku s mriežkovou štruktúrou, matnú úpravu ľadviniek a nový zadný difúzor. Príplatková línia High-gloss Shadow uprednostňuje lesklé čierne ľadvinky a čierne výfuky. Interiér prináša väčší základný displej infotainmentu s uhlopriečkou 10,25 palca a za príplatok aj BMW Live Cockpit Professional s uhlopriečkou 12,3 palca. Okrem športových a komfortných sedadiel pribudli v ponuke multifunkčné sedadlá s integrovanými opierkami hláv, dostupné doteraz len pre BMW M5.
Pod kapotou sú najväčšou novinkou plug-in hybridné sústavy pre BMW 530e a 530e xDrive. Kombinujú preplňovaný 4-valec 2,0 TwinPower Turbo (135 kW) s elektromotorom (80 kW) a 8-stupňovou prevodovkou Steptronic. Celkový výkon je naladený na 185 kW a 420 Nm, ale funkcia XtraBoost umožňuje pri prudkej akcelerácii krátkodobé zvýšenie až na 215 kW. Zásoba li-ion akumulátorov stačí na čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 62 až 67 km. Zážitok z jazdy má podporiť zvukový generátor, ktorý v kabíne vytvára podmanivú akustickú kulisu. Na jeseň sa k plug-in hybridným sedanom pridá kombi Touring. Rovnako ako výkonnejší plug-in hybrid 545e xDrive, ktorý vďaka 6-valcu 3,0 TwinPower Turbo (210 kW) zvýši celkový výkon sústavy až na 290 kW a krútiaci moment na 600 Nm.
Ponuka benzínových motorov siaha od základnej 4-valcovej verzie 520i (135 kW) až po vrcholový 8-valec 4,0 TwinPower Turbo (390 kW) pre BMW M550i. Novinkou 4– a 6-valcových naftových motorov je dvojstupňové preplňovanie. Týka sa to základnej verzie 520d (140 kW) až po 540d (250 kW). Zvýšenie tlaku priameho vstrekovania comon rail na 2 500 až 2 700 barov sa podpisuje na kultivovanom chode a vysokej účinnosti. Okrem toho dostanú všetky motorizácie mild-hybridnú technológiu so 48 V štartér-generátorom (8 kW), ktorá zabezpečuje bezproblémové plnenie emisnej normy Euro 6. Samozrejmosťou sú časticové filtre aj pre zážihové motory a katalyzátory SCR pre tie vznetové. Pohon xDrive bude dostupný pre všetky verzie s výnimkou základnej 520i. Zaujímavé je, že motory sú štandardne spárované s 8-stupňovými automatmi Steptronic. S manuálmi sa teda BMW radu 5 definitívne rozlúčilo.