Rio štvrtej generácie je na trhu od roku 2016. To je dosť dlhá doba, takže modernizácia modelového roku 2021 neprekvapí. Reaguje na prísnejšie emisné limity a boom digitalizácie. Zmeny však vidieť aj na prvý pohľad. Predná „tigria“ maska je teraz užšia a lemovaná novými LED svetlami. Technológia diód sa stáva štandardom pre všetky verzie. Vynovený je aj nárazník s elegantnejším otvorom a novými hmlovými svetlami. Paletu siedmich farieb rozšírili dva nové laky Perennial Grey a Sporty Blue. Šestnásťpalcové disky zas dostali 8-lúčový dizajn.
Kabína môže byť čalúnená novou modrou látkou. Verzia GT Line používa čierne čalúnenie a pseudokarbónové dekorácie. V prístrojovom paneli nájdeme nový 4,5-palcový displej s vysokým rozlíšením. Infotainment UVO Connect Phase II s 8-palcovou dotykovou obrazovkou reaguje na éru digitalizácie. Umožňuje pripojenie dvoch zariadení pomocou Bluetooth. Samozrejmosťou je podpora Apple CarPlay a Android Auto. Nové telematické funkcie znamenajú využívanie on-line informácií o cenách palív, dopravných správach, počasí, parkovacích možnostiach ale aj diaľkové prepojenie s vozidlom.
Zistiť môžete na diaľku polohu vozidla a cieľ navigácie zadávať hlasom, podobne ako textové správy. Zmenám sa nevyhli ani asistenčné systémy. Autonómne brzdy odteraz reagujú na chodcov aj cyklistov. Rio tiež monitoruje únavu vodiča, jazdné pruhy a slepé uhly zrkadiel. Adaptívny tempomat aktívny do 180 km/h je spojený s udržiavaním v jazdnom prúde. V preplnenej premávke pomôže asistent dopravných zápch a v noci zas automatické prepínanie diaľkových svetiel. Rio tak preberá bezpečnostné technológie bežné vo vyšších segmentoch.
No najväčšie zmeny sa týkajú priestoru pod kapotou. Je sa čím pochváliť. Rio je prvou Kiou s mild-hybridnou sústavou EcoDynamics+. Spája nový 3-valec 1,0 T-GDI SmartStream (nahrádza motor Kappa) s plynulým variabilným časovaním ventilov CVVD a 48V štartér-generátor, prepojený remeňom. Ten sa podieľa na akcelerácii alebo rekuperácii brzdnej energie, ktorú ukladá do malého li-ion akumulátora. Aby pracoval systém efektívne aj so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, využíva elektronickú spojku „clutch by wire“ bez mechanického spojenia so spojkovým pedálom.
To umožňuje častejšie vypínanie motora počas jazdy a plachtenie. Mild-hybridná sústav môže mať výkon 73,5 alebo 88 kW, pričom krútiaci moment silnejšej z nich narástol o 16 % na rovných 200 Nm. Podľa Kie by mal systém ušetriť 8,1 až 10,7 % paliva. Motor 1,0 T-GDI SmartStream (73,5 kW) je k dipozícii aj bez mild-hybridnej sústavy. Novinkou je, že sa teraz dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, namiesto 5-stupňovej, alebo so 7-stupňovou dvojspojkou 7DCT. V ponuke ostáva dnes už vzácny atmosférický 4-valec 1,2 MPi (61,8 kW). S naftovými motormi sa Rio rozlúčilo už dávnejšie. A tak to ostane aj do budúcna.
Novinka sa chystá k prvým zákazníkom v treťom štvrťroku. Rio potrebovalo modernizáciu ako soľ. Kým ešte v roku 2017 sa preň v Európe rozhodlo viac ako 70 000 zákazníkov, vlani to bolo len necelých 40 000. Napriek tomu ostáva z globálneho hľadiska najpredávanejšou Kiou.