Pneumatiku Cinturato predstavilo Pirelli už v päťdesiatych rokoch, je tak jeho vôbec najdlhšie vyrábaným produktom. Od roku 2009 je na trhu Cinturato P7 a toto označenie si ponechá aj nová generácia, hoci prináša zmeny, ktoré by sme mohli označiť za revolučné. Nové Cinturato P7 má byť totiž prvou pneumatikou s takzvanou „mechanickou inteligenciou“. To by si hádam zaslúžilo aj nové označenie. Plášť má mať totiž schopnosť meniť svoje vlastnosti na základe aktuálnych podmienok.
Zatiaľ bolo čosi také možné len vo svete koncepčných plášťov s aktívnymi prvkami. Cinturato P7 to má ale zvládnuť len na základe špeciálnej prísady silikónovej živice, ktorá upravuje správanie plášťa na základe teploty a vlhkosti povrchu. Podľa Pirelli to umožnilo vytvoriť pneumatiku spájajúcu protichodné požiadavky – napríklad vynikajúcu priľnavosť na mokrej vozovke s nízkym valivým odporom. Výrobca udáva, že Cinturato P7 exceluje odolnosťou voči aqaplaningu a zároveň skracuje brzdnú dráhu z rýchlosti 100 km/h o štyri metre.
Nový plášť má tiež lepšie absorbovať nerovnosti, mať o šesť percent dlhšiu životnosť a až o 12 % nižší valivý odpor, čo má priniesť zníženie spotreby a emisií CO2 o štyri percentá. Ako to celé funguje, to si zatiaľ Pirelli nechalo pre seba. Uvidíme, ako si bude nový plášť počínať v nezávislých testoch, napríklad tých od nemeckého autoklubu ADAC. Zatiaľ nám výraz „mechanická inteligencia“ pripomína skôr šikovný marketing.