Elektromobil Nissan Leaf má päť hviezdičiek

Nissan má so svojím prvým veľkosériovo vyrábaným elektromobilom na konte už dva fenomenálne úspechy.

25.06.2011 00:00

Správa o dopravnej nehode - stiahnite si vo... Foto:
Nissan Leaf zbiera jeden úspech za druhým.
debata

Leaf je ovenčený titulmi Európskeho aj Svetového auta roka 2011. A teraz k nemu pridal ďalší. Je to historicky prvý elektromobil, ktorý získal v nárazových testoch päť bezpečnostných hviezdičiek. Oznámilo to konzorcium Euro NCAP po tom, čo vyhodnotilo najnovšiu sériu crash-testov, ktorú podstúpilo celkovo šesť áut. Okrem Leafu aj Volvo V60, nový Ford Focus, prémiový Citroën DS4, Peugeot 508 a hybridný Lexus CT200h. Nič dramatické sa tentoraz nedialo, všetky modely si odniesli po päť hviezdičiek, a tak si slávu užíval najmä Nissan Leaf. „Leaf EV dokazuje, že elektrické autá s batériami môžu byť rovnako bezpečné ako bežné automobily. Norma je teraz nastavená pre budúcu generáciu ekologických vozidiel na európskom trhu, " povedal na konto Nissanu Michiel van Ratingen, generálny tajomník Euro NCAP.

„Výsledky nás neprekvapujú,“ povedal Jerry Hardcastle, viceprezident vývoja vozidiel Nissan. Leaf prešiel väčším počtom skúšok než akékoľvek iné vozidlo, ktoré sme doteraz vyrobili. Okrem klasických skúšok sme testovali najmä elektrický systém, aby sme sa ubezpečili, že odpájací program pri náraze funguje tak, ako má."

Ale aby sme len nechválili. Leaf ponúka len medznú ochranu stehien a krčnej chrbtice. Tiež nie je práve ohľaduplný k chodcom. Dôležité je, že vozidlo testované s plne nabitými batériami nevykázalo žiaden problém s elektrickým systémom, ktorý by ohrozil posádku.

Nový Ford Focus prekvapil najmä dobrou ochranou chodcov, za ktorú si odniesol až 72 %, ale Euro NCAP ocenilo aj ponuku asistenčných systémov, hoci niektoré z nich sú za príplatok. Napríklad systém automatického brzdenia pri riziku zrážky s iným automobilom v meste či systém na udržiavanie v jazdnom pruhu, ktoré sú v nižšej strednej triede stále vzácnosťou. V tomto smere ho však porazilo švédske Volvo. Športový „kombík“ ma za asistenčné systémy plných 100 % a to najmä vďaka sériovej ponuke systému City Safety s núdzovým brzdením.

V asistenčných systémoch sa nedali zahanbiť ani Citroën DS4, Peugeot 508 a hybridný Lexus CT200h. Japonský prémiový model ich však prevalcoval ochranou dospelej posádky, ktorá bola spolu s Volvom najvyššia zo všetkých testovaných áut. Hanbiť sa však môže za slabú ochranu chodcov. A ešte horšie sú na tom Citroën DS4 či Peugeot 508.

Výsledky Euro NCAP (6 /2011)
Model hodnotenie dospelí deti chodci asistent. systémy
Nissan Leaf **** 89 % 83 % 65 % 84 %
Ford Focus **** 92 % 82 % 72 % 71 %
Volvo V60 **** 94 % 82 % 64 % 100 %
Citroën DS4 **** 90 % 80 % 43 % 97 %
Peugeot 508 **** 90 % 87 % 41 % 97 %
Lexus CT200h **** 94 % 83 % 55 % 86 %
debata chyba
Články podľa značiek