Škoda Octavia Scout: Bestseller sa chystá do terénu. Prvýkrát bez 4x4!

11.06.2020 10:00

Nie, nebojte sa, Octavia Scout na štvorkolku nezanevrie, no po prvý raz si ju budú môcť zákazníci objednať aj vo verziách s predným náhonom. Pod kapotou bude na výber z piatich motorov.

Octavia Scout štvrtej generácie používa rokmi...
Octavia Scout štvrtej generácie používa rokmi overenú receptúru. O 15 mm zvýšený podvozok kombinuje s masívnou ochranou spodných partií karosérie. Za príplatok dostanete svetlá Matrix LED. Autor: Pravda, Ivan Majerský, Škoda-Auto

Príbeh Octavie Scout sa začal písať v roku 2007 spolu s jej druhou generáciou, teda v čase, keď v ponuke Škody nefigurovalo žiadne SUV. A hoci v priebehu času prišli na svet modely Yeti, Kodiaq, Karoq či Kamiq, outdoorová Octavia si svoju pozíciu obhájila. Stala sa súčasťou tretej generácie a chýbať nebude ani v tej nastupujúcej. Po liftabcku a kombi tak prichádza na rad práve Scout. Recept je identický ako v minulosti, no ponuku rozšíria lacnejšie verzie bez pohonu 4×4.

V sérii Octavie Scout sú 18-palcové disky...
V sérii Octavie Scout sú 18-palcové disky Braga. Za príplatok dostanete devätnástky Manaslu. Autor: Pravda, Ivan Majerský, Škoda-Auto

Octaviu Scout spoznáte na prvý pohľad vďaka odlišným nárazníkom so striebornými nábehovými ochrannými prvkami aj vďaka masívnym plastovým lemom blatníkov a prahov. Samozrejmosťou sú sériové strešné lyžiny a 18-palcové disky Braga. Za príplatok dostanete devätnástky Manaslu. Výnimočnú pozíciu demonštrujú strieborné zrkadlá. Svetlá výška narástla v porovnaní s bežnými verziami Octavie len o 15 mm, to aby si zas príliš neprekážala s mladoboleslav­skými SUV.

Interiér je špecifický drevenými obkladmi,...
Interiér je špecifický drevenými obkladmi, čalúnením s hnedým prešívaním a logami Scout či hliníkovými pedálmi a koženým volantom. Autor: Pravda, Ivan Majerský, Škoda-Auto

V teréne jej pomôže aj paket pre zlé cesty a, samozrejme, pohon oboch náprav. Ten však dostanú len verzie s výkonnejšími motormi 2,0 TSI (110, 140 kW), a najmä 2,0 TDI Evo (147 kW) s dvojitou katalytickou redukciou (Twin dosing SCR). Ide o vôbec najvýkonnejší naftový motor pod kapotou Octavie v celej jej histórii. Všetky štvorkolky budú kombinované so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a zvládnu brzdený príves s hmotnosťou 2 000 kg. Z výhod odolnejšieho podvozku budú však ťažiť aj verzie s pohonom predných kolies.

Pre ne sú pripravené motory 1,5 TSI (110 kW) a najslabší diesel 2,0 TDI (85 kW), vždy so 6-stupňovým manuálom. Výnimkou je verzia1,5 TSi e-Tec (110 kW) s mild-hybridnou technológiou, spárovaná s DSG. V kabíne mení atmosféru čalúnenie z materiálu ThermoFlux s logami Scout a hnedými stehmi Tabor Brown. Nechýbajú drevené dekorácie palubnej dosky, chrómové prvky ani kožený volant a hliníkové pedále. Infotainment používa 10-palcový displej. Do kufra Octavie Scout sa zmestí nezmenených 640 litrov batožín.

Svetová premiéru čaká Octaviu Scout začiatkom júla. Vtedy automobilka zverejní ceny aj bližšie technické údaje.

Škoda
		Octavia Scout -
		2020
Škoda
		Octavia Scout -
		2020
+3Škoda Octavia Scout -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Škoda-Auto #Škoda Octavia Scout #Škoda Octavia #Škoda
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek