
Splniť nový emisný priemer na úrovni 95 gramov CO2 na kilometer nie je možné bez elektromobilov a plug-in hybridov. BMW je síce tesne pred štartom elektrickej ofenzívy, keďže už čoskoro predstaví batériové SUV iX3 a neskôr iNEXT, no kým sa tak stane, trh doslova zaplavuje dobíjateľnými hybridmi. Najnovšie v ponuke pribudlo „zástrčkové“ SUV, alebo ak chcete SAV X2. K trom plug-in hybridom v rodine X sa tak pridáva štvrtý, najmenší člen s názvom BMW X2 xDrive25e.

Pod jeho kapotou sa síce objaví 1,5-litrový preplňovaný 3-valec TwinPower Turbo s výkonom skromných 92 kW a krútiacim momentom 220 Nm, čo neznie príliš lákavo, ale na pomoc mu prichádza zadný elektromotor, ktorý pridáva ďalších 70 kW a 165 Nm. Celkový systémový výkon je potom 162 kW. A to už pôsobí lepšie. V kombinácii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou tak kompaktné SAV šprintuje na stovku za 6,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 195 km/h. Zároveň prinesie majiteľom výhodu pohonu oboch náprav.

Čo je však najpodstatnejšie, zásoba li-ion akumulátorov s kapacitou 10 kWh umožňuje absolvovať 57 km v čisto elektrickom režime. Maximálka je síce v móde EV obmedzená na 135 km/h, no plug-in hybridné X2 si potom na 100 km jazdy pýta len 1,9 litra benzínu. Aspoň podľa benevolentnejšej normy NEDC. Nabíjanie z domáceho Wallboxu má trvať 3,2 hodiny. Vodič má k dispozícii tri jazdné režimy – hybridný Auto eDrive, elektrický Max eDrive a Save Battery, pri ktorom si naplánuje, kedy chce využiť energiu akumulátorov.

Zástrčková x-dvojka prešla aj dizajnovými zmenami. Z prednej časti napríklad zmizli hmlové svetlá. Všetky svetelné funkcie majú totiž na starosti štandardne dodávané full-LED reflektory. Špecifický je tiež modrý lak Phytonic Blue a 17-palcové disky. Na ľavom prednom blatníku pribudol kryt konektora nabíjania. V sériovej výbave je dvojzónová klimatizácia, nezávislé kúrenie a Control Display so zobrazením údajov hybridného systému. K dispozícii budú aj výbavy Advantage, Advantage Plus, M Sport a M Sport X.

Batérie uložené pod zadnými sedadlami podľa BMW neobmedzili batožinový priestor. Ten ponúka 410 litrov a po sklopení zadných operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40 až 1 290. Vyššia hmotnosť plug-in hybridnej verzie si vyžiadala špecifické úpravy podvozka, ktoré zabezpečujú komfort aj stabilitu. BMW plánuje spustiť predaj X2 xDrive25e už začiatkom júla. Na vrchole modelového radu sa nič nemení. Najvýkonnejšou verziou ostáva X2 M35i so 4-valcom 2,0 TwinPower Turbo, ktorý posiela k obom nápravám 225 kW.